Aantal wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Farah_

Aantal wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 21:41

Ik heb net de nieuwe wedstrijdkalender bekeken op deronline.nl en was voor mezelf even een planning aan het maken...

Nu is mijn vraag, hoe doen jullie dat met het aantal wedstrijden.. Hoeveel rij je er ongeveer en hoeveel tijd zit er tussen de ene en de andere wedstrijd?? Even ter informatie: ik heb vorig seizoen een aantal wedstrijden gereden in klasse 1 en 2. Ik ben nu van plan om de eerste (kootwijkerbroek) klasse 1 te rijden om het wedstrijdgevoel er weer even in te krijgen.. Als dit goed gaat wilde ik een aantal klasse II wedstrijden plannen, maar ik was benieuwd hoe veel wedstrijden jullie voor jezelf inplannen...

Lenneke_

Re: Aantal wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:37

Ik heb toevallig net de kalender eens goed bekeken.
Vorig jaar heb ik 7 wedstrijd gereden, 4 klasse 1 en 2 klasse 2.
Nu heb ik 5 wedstrijden op de planning staan, voornamelijk klasse 2

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:24

Ik heb voor Tjo een maximum van 6 wedstrijden per jaar ingesteld in het voor en naseizoen (zomerseizoen is te warm).

Nu gaat hubbie ook mendurance rijden dus blijven er 3 voor mij over.
Ik start iig klasse 1 en als ze goed aanvoelt en ik zelf goed in mn vel zit een klasse 2. Heb nog geen idee welke, er zijn zoveel nieuwe op de kalender.

Omdat ik Tjo naast de endurance ook nog in de westernsport uitbreng en manlief lekker ment in het weekend kunnen we het niet te gek maken. Het moet wel leuk blijven allemaal voor poownie.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 10:27

Ik zou heel graag een klasse 3 rijden eind van het seizoen. Dat is mijn doel. Maar als ik dat doel niet haal is er ook helemaal niks aan de hand. Ik wil niet kost wat kost een klasse 3 rijden, maar vind het wel een mooi streven.
Zo heb ik de wedstrijden ook een beetje opgebouwd, we beginnen met een korte klasse 2 en doen dan steeds een stukje langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:56

Ik heb er nu vier op de planning staan. De klasse weet ik nog niet helemaal. Mag nu voor het eerst klasse II starten. Als ik iemand kan vinden met wie ik mee kan rijden in de klasse II, onstwedde 6 mei, rij ik klasse II anders eerst nog een klasse I.

Misschien dat we katwijk er ook nog wel achter aan plakken. Het is niet echt dicht bij maar kennisen met een hele grote boerderij wonen er een uur rijden vandaan. Dus dat is ook nog een optie.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:07

Ik wil Soest, Zelhem, Ginkelse heide, Holten en Wanroij rijden

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:24

ik ga denk ik de eerste wedstrijd in Kootwijkerbroek als kennismakingsrit doen, als het dan goed bevalt kan ik snel nog startkaart enzo aanvragen voor het seizoen alweer voorbij is Haha!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:53

Ik ga dit jaar endurance starten Lachen heb er al helemaal zin in. droom er zelfs heel de tijd van. heb in 2005 een kennismakingsrit gedaan en dat ging prima. dit jaar wil ik starten met kootwijkerbroek. omdat ik die al een beetje ken en dat lijkt me wel makkelijk. ik denk dat ik dit jaar ongeveer 4/5 wedstrijden ga rijden.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:41

het hangt er helemaal van af hoe alles loopt. Op zich is ongeveer 1 wedstrijd per maand mooi vind ik. Alleen als je klasse 1 rjidt kun je best eens een keer vaker starten.
Ik plan niets meer vooruit, heb nu alleen besloten dat Vaassen mijn eerste wedstrijd wordt, en daarna zien we wel verder.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:06

Ik heb er voor mezelf 5 die ik qua afstand wel zou kunnen gaan rijden, en ook zou willen.
Of we ze ook allemaal gaan rijden is de vraag natuurlijk Haha!
Vind het een beetje vroeg om daar nu al beslissingen over te maken.
Maar 4 of 5 wedstrijden per seizoen is voor mij in ieder geval wel aanvaardbaar Knipoog

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:15

Ik heb drie wedstrijden gepland voor komend seizoen. Ik zou best vaker willen starten maar ik heb geen eigen vervoer en geen vaste grooms. Ik wil dus niet te vaak een beroep doen op anderen. Daarbij ben ik per wedstrijd toch wel een aardig bedragje kwijt aan; inschrijfgeld, trailerhuur, benzine en catering voor de grooms dus vanuit dat oogpunt vind ik drie wedstrijden ook wel genoeg.

Ik vind het wel heerlijk om vooruit te plannen (ik doe niets liever! Tong uitsteken ) en ik wil graag Soest, Ginkel en KWB 2 rijden. Ik heb al een trainingsschema voor deze wedstrijden bedacht en plan mijn vakantie eromheen. (Je bent gek of je bent het niet! Haha! ) Tegelijkertijd is het echt geen ramp als ik mijn plannen moet wijzigen maar de voorpret is voor mij gewoon al de helft van de lol! Pling

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:03

Ik ben van plan om een stuk of 6 klasse I wedstrijden te rijden. Heeeeeeel misschien nog een keer een korte klasse II als het allemaal goed gaat.
De rest van de wedstrijden ben ik aanwezig als vet. Maar eerlijk gezegd heb ik nog niet precies bepaald welke ik ga rijden en welke vetten. Ga ik zo maar eens doen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:10

Ik vind het ook leuk om vooruit te plannen. Die winterstop vind ik maar niks, dus zo kan ik er toch druk mee zijn Haha!
En ach, als alles anders loopt dan geplant maakt me dat ook niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:54

Ik ben inderdaad ook al aan het plannen. Vind het leuk, en ben zo toch wat bezig met de wedstrijden want het begint echt weer te kriebelen. Al moet ik zeggen dat ik me nooit echt aan planningen houdt.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:47

Ik rij 6-7 wedstrijden per jaar, klasse II, en probeer altijd 4 of 5 weken tussen 2 wedstrijden te laten.
Welke ik precies ga rijden weet ik nog niet, zal zoals altijd in België zijn, m.u.v. Laag Soeren en misschien Wanroij.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:27

Ik heb van de week ook eens even gekeken, het worden er voor mij waarschijnlijk 4 ongeveer. Dit wordt het eerste jaar voor ons en dat vind ik genoeg, naast mijn dressuur en springwedstrijden

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:10

We hebben er inmiddels 4 ohz en 4 aangespannen uitgekozen. Aangespannen moeten we gaan kiezen tussen KWB en Zelhem (zal Zelhem wel worden) en ohz ligt het er even aan welke ik klasse 2 ga proberen, er zitten niet veel korte bij dit jaar van net over de 40km (holten wel maar daar ga ik vrijwilligen dit jaar). Denk dat het KWB2 wordt, houwel Kootwijk ook een fijne rit is altijd waar Tjo erg fijn loopt. Eerst maar eens het nieuwe regelement afachten, schijnt nogal drastisch gewijzigd te zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:15

Ik wil dit jaar ook wat wedstrijden groomen. In Wanroij voor het eerst gedaan en dat vond ik super leuk.
En natuurlijk wil ik wel weer vrijwilligen op de Fasna, vond ik vorig jaar ook heel leuk.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 07:43

Fasna gaat helaas niet dit jaar, die valt precies midden in mn vakantie, maar misschien kan ik wel wat regelen want ik vind het altijd geweldig daar.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:21

Ik reed meestal 6 a 7 wedstrijden per jaar maar nu we op de langere afstanden starten ga ik minder vaak medoen. 6 of misschien zelfs 5 wedstrijden maar.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:02

ik Heb dit afgelopen seizoen 5 klasse 1 wedstrijden gereden maar door vervroegd te moeten stoppen, anders waren er nog 2 of 3 bijgekomen. Volgend jaar ga ik klasse 2 rijden maar tot 60 km. Ik wil het niet meteen teveel doen. Ik kijk hoe het gaat met haar en daar pas ik mijn wedstrijden op af. tuurlijk heb ik wel ideeen welke ik wil gaan rijden, moet alleen even kijken of dat planmatig te doen is. Ik wil in soest starten. Het seizoen in 2008 ga ik dan van 60 tot het eind van klasse 2 doen. Relax!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:56

Met Navy reed ik in klasse I praktisch elke wedstrijd. Op een gegeven moment is zoiets meer een training dan een wedstrijd, ook met vervoer en wedstrijdspanning.

Klasse II zou ik zelf liefst 4 weken tussen plannen. Een klasse I zou wel eerder erop kunnen volgen.

Doorgaans rijd ik 5 á 6 wedstrijden, heb ik 1 á 2 piekwedstrijden en verspreid ik ze over de gehele periode maart-oktober.
Voorbeeldje 2005;
Eind Maart; KWB 35km
Begin April; Lanaken (B) 95km
Half Mei; Zelhem 120km
Begin juli; Fasna Trail 125km
Eind augustus; KWB 55km
Half oktober; Bierbeek (B) 120km

Als pieken dus de Fasna Trail (want zwaar terrein, lange afstand, FEI, hoogseizoen-weer) en Bierbeek (want FEI in buitenland, 2 daagse en trachten tot 50%-kwalificatie).

Voor ons een mooie planning, maar ik kan me voorstellen dat velen 3 120ers in één seizoen teveel vinden. De laatste was echter wel een tweedaagse en dat maakt qua aanslag op het lichaam (niet op de mentale gesteldheid!!) wel wat uit.

Voor Sam heb ik in 2007 6 wedstrijden op de planning staan in KI en KII. Één buitenlandse wedstrijd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:11

Ik heb voor 2007 5 tot 7 wedstrijden in de planning staan. Klasse I en heel misschien Holten een (korte) klasse II, maar dat hangt ervan af hoe het seizoen verloopt.

Jael

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:08

Midanja heeft het afgelopen jaar 7 wedstrijden gelopen waarvan 2 met Annalynn en een tweedaagse.Allemaal klasse 2 en 1 klasse 3.
Kwb: 70
Ommen: 56, afgekeurd op nakeuring
Bant: 60
Drents friese wold: 2x 56,5
Holten: 60
Groesbeek: 68, gestopt op 54 vanwege problemen ruiter Knipoog
Wanroij: 54
met name aan het eind vh jaar was het best veel vond ik maar je moet je paard goed in de gaten houden en voor een keer is het denk ik ook niet erg.
Ze heeft er ook totaal niet ondergeleden.
Ze heeft nu een rustige winter waarin ze wel bereden wordt maar niet zo vaak en intensief. Plezier staat voorop.