wintec zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kinscem

wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 10:24

Hoi,

Mijn vraag is rijden er hier mensen met een wintec endurance zadel, en hoe bevalt jullie dat zadel.
Ik rijd namelijk nog met een dressuurzadel, en zou graag een endurance zadel aanschaffen.

Of heeft iemand nog advies voor eventueel een ander zadel geschikt voor endurance. Het is voor een welsh pony sectie nwr. Met een redelijk smalle bouw.

Alvast bedankt voor jullie advies.

wennie

Re: wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:59

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:24

Ik heb een wintec gehad (springzadel) Vond het opzich wel een fijn zadel, maar doordat het kunststof was kreeg ik best wel last van m'n kont als ik er wat langer op zat. M'n huid raakte er een beetje door geïrriteerd.

Ik heb een Massimo Trail besteld, hij zou deze week komen, dus ik hoop morgen

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:35

wennie schreef:
Jorie heeft geloof ik wel goede ervaring met de wintec endurance Tong uitsteken

Werd ik geroepen??? Clown

Ik ben er idd erg blij mee. Mijn kont gaat er niet van open omdat hij nogal plat is. Ik heb ook Wintec vzh en daar heb ik dat wel ondat daar de zit iets dieper van is.

Het is wel een flink zadel in maat 18 inch maar ja, ik heb ook een grote knol natuurlijk. Op mijn andere grote knol kan het zadel helaas niet ivm een hoge schoft.

Thorrowgood, ook kunststof, heeft ook een endurance versie. Hoe die in de praktijk is weet ik niet.

Voordeel van Wintec is de verwisselbare boom en de kunstof zadels zijn over het algemeen goedkoper dan leren versie's.

Kentaur heeft ook een endurance zadel en ook niet overdreven duur, wel van leer.

Denk dat het ook erg afhankelijk is van je budget, rug van je paard en natuurlijk je eigen kont.... Haha!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:54

Thorowgood heb ik dan weer ervaring mee. De kussens vond ik super, lekker breed en mooi materiaal vulling. Ik vond de kwaliteit echter 4x niks (binnen 4 maanden naadjes los en ringen kapot) en het was gewoon niks voor mij, niet voor de echt lange afstanden. Merk ik ook nu ik op Sam een Wintec Dressuur heb liggen, heb is qua zit en zweetblad (zovéél) niet mijn ding. Daarnaast heb ik hypergevoelige knieholtes en krijg ik brandplekken van kunststof Tong uitsteken

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:22

Ik volg dit topic ook even
Ben reuze benieuwd
Over de kentaur kan ik helaas niets vinden
Iemand ervaring?