Training van het sportpaard: oude kennis in een nieuw jasje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Training van het sportpaard: oude kennis in een nieuw jasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:59

30 november is er een rondje educatie in Wanroij. Dit lijkt me heel interessant, ook voor mensen die endurance rijden. Misschien ga ik er heen (is een beetje ver weg, maar ik wil wel graag)

Vorige week was dit in Ermelo, daar kwam ik alleen te laat achter. Zijn hier mensen die daar geweest zijn?

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=31101&Pc ... omStyle=11

wennie

Re: Training van het sportpaard: oude kennis in een nieuw ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:50

Verdorie, 30 november moet ik werken Boos!

Het lijkt me heel erg interessant. Misschien dat het nog een keer wordt aangeboden. Ik ga wel 10 december naar de curcus van Tonkie (wie nog meer?)

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:22

ik ga ook 10 december naar de workshop van tonkie.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:57

Ik ben 10 December ook van de partij!!!!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:38

Lenneke_ schreef:
30 november is er een rondje educatie in Wanroij. Dit lijkt me heel interessant, ook voor mensen die endurance rijden. Misschien ga ik er heen (is een beetje ver weg, maar ik wil wel graag)

Vorige week was dit in Ermelo, daar kwam ik alleen te laat achter. Zijn hier mensen die daar geweest zijn?

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=31101&Pc ... omStyle=11

Ruud, Geke en Patricia zijn geweest in Ermelo vorige week. ( dus misschien handy om deze vraag op EF te zetten.... Knipoog )
Wat ik begreep was er voor een beetje endurance ruiter weinig nieuws onder de zon. Ja, wel over de opbouw vanaf veulen af aan al zelfs.
Er werd ook gesproken over paard laten drinken bij warm weer en misschien zelfs electrolyten, anders trekken ze het 2e parcours of 2e dressuurproef amper met het warme weer.

De spring en dressuurruiter, waar het grootste gedeelte van de zaal mee gevult was, keken of ze water zagen branden...... Clown Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:15

Kan iemand me meer vertellen over die 10 dec... waar enzo?

En Jorie, dus eigenlijk is het voor ons enduranceruiters niet de moeite waard om daarheen te gaan!?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:01

griebels schreef:
En Jorie, dus eigenlijk is het voor ons enduranceruiters niet de moeite waard om daarheen te gaan!?

Tja, nogmaals, ikzelf was er niet bij. Alleen van "horen zeggen" dus. Vraag het nog effe op EF, dan weet je het zeker!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:05

Oh, daar was ik idd bij Ja
Voor endurance viel er misschien op te steken dat je ook op kracht moet trainen, dus gevarieerd?

De rest van de zaal, ja... daar verbaasde ik me ook wel over ja Ja Maar ja, ik viel dan ook niet in 1 van beide andere categorieen..

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:53

griebels schreef:

Op EF staat er een topic over; trainingsleer in het westen. Ik geloof dat het in de omgeving van Rotterdam was, maar daar kan ik me ook in vergissen Bloos

Er zijn al eerder van die cursussen geweest, ik heb er tot nu toe veel positieve dingen over gehoord Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:48

Het ligt er misschien aan hoe ervaren je bent als endurance ruiter. Ik kan nog wel wat kennis gebruiken Haha!

Ben een paar jaar terug naar zo'n avond van Lammert Haanstra geweest. Ik longeer nooit (daarvoor niet en nu niet) Maar toch vond ik het erg interessant

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:24

wennie schreef:
griebels schreef:

Op EF staat er een topic over; trainingsleer in het westen. Ik geloof dat het in de omgeving van Rotterdam was, maar daar kan ik me ook in vergissen Bloos

Er zijn al eerder van die cursussen geweest, ik heb er tot nu toe veel positieve dingen over gehoord Lachen

het is in zoetermeer,onkosten 25 euro +2 euro voor koffie/thee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:57

Jorie schreef:
Er werd ook gesproken over paard laten drinken bij warm weer en misschien zelfs electrolyten, anders trekken ze het 2e parcours of 2e dressuurproef amper met het warme weer.

De spring en dressuurruiter, waar het grootste gedeelte van de zaal mee gevult was, keken of ze water zagen branden...... Clown Haha!

Voor 'ons enduranceruiters' is dit allemaal zo vanzelfsprekend als wat, maar je kunt er niet van uitgaan dat in de dressuur en het springen dezelfde kennis en inzichten aanwezig zijn als bij ons. Andersom ook niet trouwens. Dressuur- en springruiters kunnen van 'ons' leren, andersom ook. Lachen

Wat ik ook positief vind, is dat de KNHS afgelopen zomer voorlichting heeft gegeven via de site over (wedstrijden) rijden bij warm weer: viewtopic.php?p=17270620#p17270620 (tekst van dr. Eric van Breda).