Ez-rides of Flex rides??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Ez-rides of Flex rides??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:26

Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken welke beugels ik nou het beste aan mijn barefoot kan hangen.
Maar wat is nou het verschil tussen de EZ-ride of Flexride??

Evenaar

Re: Ez-rides of Flex rides??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:45

Ik zat een poosje terug met hetzelgde dilemma Lachen
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de EZ-rides omdat ik dan zeker wist dat ik er met al mijn verschillende schoenen in kon. Ik rijd in de winter namelijk met grove bergschoenen en wil misschien nog van die lompe thermolaarzen kopen.
Van sommigen had ik gehoord dat ze last kregen van de zijkant van hun voet met de flexrides, of dat hun grove schoen er niet goed in paste. Toch vind ik de flexrides vele malen mooier en als je vantevoren kan testen zou ik die nemen.
Ik had geen testmogelijkheid en heb voor zekerheid gekozen Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:58

Ik heb gekozen voor flexrides en ben er zeer blij mee. maar heb ook geen grote voet, wel passen mijn lompe termoschoenen erin.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:31

Ik heb de Ezrides. En die vind ik weer veel mooier als de flexrides! En ze rijden ook fijner (weer vind ik) als de flexrides.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:47

Ik rijd al járen met mijn Flexrides en zweer erbij. Sindsdien zijn al mijn problemen met mijn scheenbenen (shinsplit) verdwenen en ik hou het inmiddels geen 20km meer vol zonder die dingen. Zelfs als ik een paard huur neem ik ze mee. Zeg er wel eerlijk bij nooit met EZrides te hebben gereden.

Kijk eens op www.greendistance.nl Daar biedt Esther een nieuw systeem aan wat ik erg interessant (en prijzig Knipoog ) vind.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 21:55

Bedankt voor jullie adviezen...
Ze lopen erg uiteen, dus ik ga maar gewoon eens naar goedhard ga om te kijken hoe ze eruit zien in het echt en even voelen.

Navy.. die van Ester zijn leeeeeeeelijk!!!
ga wel voor die andere lompe dingen Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:33

Lelijkheid boeit me weinig, als het maar comfortabel rijdt. Haha!

Die Elastosteps (op de site van Esther) heb ik toevallig op dit moment te leen van iemand die ze in Duitsland heeft aangeschaft. Heb helaas nog niet kunnen proefrijden, maar ik heb ze nog wel een tijdje te leen, dus binnenkort kan ik waarschijnlijk wel verslag doen.

Inmiddels rijd ik wel al vier seizoenen met Flexrides en daar ben ik heel tevreden over.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:07

heeft iemand nog flex rides of ez ride te koop?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:25

Zoals ik het zie, zijn die van Green distance dus een soort van GPG beugels in verschillende soorten (en een stuk duurder Tong uitsteken ) Bedenk me, dat ik die GPG's nog in de kast heb liggen Haha!

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:52

Ik heb in het voorjaar de EZ rides gekocht bij Goedhard, 'k had nogal last van m'n knieën en volgens de verkoopster ging ik voor "safe" als ik de EZ rides zou nemen i.p.v. de Flexrides. Persoonlijk vond ik de Flexrides mooier maar ik moet zeggen dat de EZ rides HEERLIJK rijden! Ik rij niet meer zonder, ga zelfs naar de dressuurlessen met deze beugels Haha!
Moet wel zeggen dat ik de flex rides nooit heb geprobeerd. Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:58

Ik heb flexrides, omdat ik niet meer geld had Haha!
Ik vind ze heerlijk rijden. EZ rides heb ik nooit geprobeerd. Ik vind de flexrides ook net wat mooier. Ik rij met ariats, dus die passen in alle beugels.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:10

Ik ben het wel met je eens Lenneke, dat die flexrides mooier zijn, maar ja, ik ben maar op het advies van de verkoopster afgegaan. Knipoog
En ze bevallen prima (moet ook eerlijk zeggen dat ze als ik m'n paard heb opgezadeld niet zo lomp lijken als dat je ze zo los in de handen hebt Haha! )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:03

Ipsilonka schreef:
Zoals ik het zie, zijn die van Green distance dus een soort van GPG beugels in verschillende soorten (en een stuk duurder Tong uitsteken ) Bedenk me, dat ik die GPG's nog in de kast heb liggen Haha!

Voor zover ik weet zijn er geen GPG's met breed voetbed. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat, maar ikzelf heb wel beugels met een breed voetbed nodig voor de langere afstanden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:50

Ik was niet duidelijk ik bedoelde: Die van Green distance zijn dus een soort van GPG beugels, alleen dan in meer varianten Haha!

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:31

kunnen de flexrides ook met westernfenders gebruikt worden?

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:55

HHenny; zie hierboven. Je kan een stukje weg (laten) snijden en dan zijn ze voor beiden geschikt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:29

Ik heb zelf de flexrides en ben er erg tevreden over. Ze zitten echt heerlijk. Ik heb wel een redelijk kleine voet, maat 38.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 08:48

ik heb nu een tijdje mijn flexrides,ze veren prima,maar wat ik nooit met mijn gewone westernbeugels had is dat ik nu echt af en toe mijn voeten uit de beugels glijden.
heb het al geprobeerd met mijn rijschoenen en laarzen,geen verschil.
Ook vind ik de beugels zo vreemd aan mijn fenders hangen,heel erg naar buiten zeg maar.
eerste keer had ik ook een doodgevoel in mijn tenen?!
wie heeft ook de flezrides aan een westernfenders?
wie heeft ook deze ervaring?
wie heeft er tips/advies?

anders ga ik toch binnekort de flexrides maar weer verkopen Verdrietig terwijl het voor mijn achillespees zoveel beter is.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 09:10

Henny kan je niet een proberen om er gewone beugels aan te hangen en kijken hoe dat voelt?
En anders proberen je fenders een draai te geven doormiddel van een stok o.d.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:21

ik heb juist flexrides gekocht,ik had gewone beugels,maar had last van mijn achillespees dus vandaar.
en draaien van de fenders heeft geen zin,deze draaien weer terug.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:23

HHenny schreef:
Ook vind ik de beugels zo vreemd aan mijn fenders hangen,heel erg naar buiten zeg maar.

En als je ze er nu 'andersom' aan hangt, zodat ze overdreven naar binnen hangen? Of kom je er dan niet meer in met je voet en krijg je dan andere problemen (een fender die niet voldoende meedraait bijvoorbeeld)?

Ze kunnen wel aan fenders, maar soms moet je een trucje uithalen, heb ik begrepen (heb zelf overigens geen zadel met fenders).

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:25

ik heb het nu een paar keer geprobeerd,ik geef het op,en ga mijn oude weer gebruiken.
iemand interesse in flexrides met veiligheidskorf,ik bied ze te koop aan!
doe een goed bod.
ze kosten nieuw 95 euro

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:34