Aanvragen endurancestartkaart, ik snap er niks van.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Aanvragen endurancestartkaart, ik snap er niks van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:13

Ik heb nu nog een dressuurstartkaart, maar wil een endurance startkaart. Nu heb ik zo'n formulier om de endurance startkaart aan te vragen, maar ik snap er niks van Blond

*Wat moet ik invullen bij 'vereniging' en 'verenigingsnummer'? Ik ben op het moment alleen van de KNHS endurancevereniging lid. Moet ik dat dan invullen?

*Moet er bij 'nummer paard' z'n stamboeknummer of het nummer van m'n oude startkaart?

*Wat bedoelen ze met 'indicatie paard'? Er staan 3 hokjes achter en daar achter staat 'P = paard'

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Ibbel

Re: Aanvragen endurancestartkaart, ik snap er niks van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:57

Ja, de DER (KEV) is de vereniging.
Nummer paard bestaat bij mijn weten niet. Wel Reg. nr, dat is een afgeleide van het stamboeknummer, en combinatienummer (dat heb je al als je eerder een kaart gehad hebt)

Indicatie paard is niet van belang, er is geen onderscheid tussen paarden en ponies.

Ik zou even de KNHS bellen, dat lijkt me eerlijk gezegd zinvoller dan hier te vragen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:58

Aan jou antwoord heb ik genoeg.
Dank je

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:27

Ik heb er niet veel (laten we zeggen geen) verstand van, maar kreeg een hoop informatie via de site van Der http://www.deronline.nl/ Via de e-mail nog contact gehad en ook duidelijk antwoord op mijn vragen gehad.
Succes!

Edit: Lenneke, ik zie nu pas dat jij de TS bent. Bloos Maar nu dan het volgende (er hangen allemaal vraagtekens boven mijn hoofd). Jij rijd toch al endurance wedstrijden (dus zou dan betekenen dat je ook een startkaart het)? Bloos

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:59

Je kunt met een 'gewone' dressuurstartkaart ook starten, maar die is duurder dan een endurancestartkaart. Als je nou toch niet meer van plan bent 'gewone' wedstrijden te rijden, kan je hem omzetten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 20:02

De KNHS had mij vorig jaar verteld dat ik beter m'n dressuurstartkaart konden houden Gestoord

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:32

Ik heb ook nog een vraag Lachen

Mag je met alleen een endurance startkaart ook bij de lessen van de lr rijden? Of heeft dat niets met elkaar te maken?

Ik wil volgend jaar 'echt' endurance gaan rijden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 06:26

Lenneke_ schreef:
De KNHS had mij vorig jaar verteld dat ik beter m'n dressuurstartkaart konden houden Gestoord

Ja allicht, scheelt ze 25 euro of zo. Clown

@RoyalMemory: om te lessen bij een LR heb je geen startkaart nodig, je moet gewoon lid van de vereniging worden. Mét dat lidmaatschap van de vereniging kan je dan wel een 'gewone' dressuur/spring/SGW startkaart aanvragen, als je dat zou willen (en dus dressuur/spring/SGW-wedstrijden rijden). Met zo'n gewone startkaart kan je dan óók endurancewedstrijden rijden. Maar je moet dan daarnaast ook lid van de DER/KEV zijn.

Wil je géén gewone dressuur etc-wedstrijden rijden, dan moet je iig lid zijn van de DER/KEV en een Endurancestartkaart aanvragen. Je kunt géén Endurancestartkaart aanvragen met enkel je lidmaatschap van de LR.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 08:04

Dankzij een foutje van de RV waar ik toen lid was heb ik dit jaar legaal kunnen starten. Ze hadden mij vergeten af te melden. Anders had ik een dressuur startkaart zonder lid te zijn van een RV.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:25

Ik had net zoiets, bij mij hebben ze gewoon mn oude dressuur-startkaart weer geactiveerd ipv een nieuwe endurance-startkaart te maken. Nu wil ik dat veranderen, vooral omdat het geld scheelt....

Maar Lenneke, hoe kwam jij aan dat formulier?
Ik heb vandaag de KNHS gebeld en daar zeiden ze dat ik het via m'n LR moest regelen, maar ik zie hier nu weer dat die eigenlijk niets te maken heeft met m'n endurance-startkaart.
Pfff, wat een bureaucratie hè!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:54

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:20

wauw, dank je! Dat ga ik morgen ook maar eens printen. Dan meld ik me via de vereniging af en regel ik zo een nieuwe startkaart.
De KNHS heeft soms wel eens wat moeite met dit soort dingen, dus ik voorzie een hoop gedoe...maar wie weet gaat het nu eens een keertje goed Knipoog