Mensen met Continental endurance zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Racheltje

Mensen met Continental endurance zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 09:44

Ik had een vraagje.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken wat voor zadel het beste past bij mijn bedoelingen en voor mijn haflinger voor in de toekomst.
Ik zit gewoon beetje te opserveren waarvoor ik ga sparen.

Ik zat te denken aan een endurancezadel in een westernuiterlijk.
CONTINENTAL ENDURANCE

Ik ben van plan met mijn haflinger lange afstanden te rijden, soms een klein sprongetje. Vraag ik me af welk zadel het beste voor ons zou zijn.

Zijn er nog meer mensen op het forum die ervaring hebben met dit zadel?? Of met andere zadels die bij mij en me haffie passen ?

Groetjes Rach.

Lenneke_

Re: Mensen met Continental endurance zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:46

Ik heb ook gekeken naar dat zadel. Maar vond hem erg zwaar en log.
Ik ga nu waarschijnlijk een Massimo kopen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:07

Ik heb een Continental Endurance gehad, en kon er m'n draai niet in vinden. Dat zadel lag op een Arabier. Betekent dit dat zo'n zadel dús niets is, omdat jijj een haf hebt, en omdat ik er niet op kon zitten? Nee, 'tuurlijk niet.
Er is maar één manier om te bepalen welk zadel bij jou en je haffie past: dat is passen. Geen enkel paard is hetzelfde, geen enkel mens is hetzelfde.

Racheltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:43

dankje voor jullie reacties, ik heb het er nog op stal over gehad over welk zadeltype ik nou precies wil.
Ik zou heel graag western willen rijden en lange afstanden. Maar ik ben zelf goed in dressuur, daar ga ik hem toch maar mee inrijden en later westernlessen volgen.
Maar als het zadel al zwaar is valt het al zeker af.
Me haflinger is nu pas 1,5 jaar. Dus ik heb nog wel dik 2 jaar Haha!
Maar ik moet er toch overna gaan denken welk zadel ik wil.
Ik denk op dit moment toch aan een veelzijdigheidswintec en dan laat ik een passervice komen Cool
En als meneer dan steviger wordt kan er altijd nog een bredere boom in.
En als angelo dan 6 jaar is kan ik altijd nog gaan kijken voor een zwaarder zadel voor lange afstanden erbij ook als ik westernlessen wil gaan rijden Knipoog
Bedankt voor jullie hulp Haha!

Groetjes.