Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

RodeoStez schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik heb net uitslagen gekeken op de site van DER, en ik zag dat als ik met mijn paard mee zou doen, inderdaad geen uitzondering zou zijn qua ras en leeftijd! Alleen rijd ik met een veelzijdigheids zadel, kan je hiermee meedoen aan een wedstrijd in de beginnersklasse? Of ben je wel verplicht om een endurance zadel te hebben?
) zeer goed gevolg uitgereden, 29 kilometer, met een New Forest van 19 jaar, 1m39. Dit alles met een dressuurzadel met gelpad
Je kunt gewoon even proeven en leren van het moment, probeer de rit correct uit te rijden qua gezondheid en tijd. Lukt het niet, ook geen man overboord
Nu weet je wel hoe je het de volgende keer (anders) aan kunt/moet pakken.

Maar ik ga er wel alles voor doen om het zo vaak mogelijk te doen!
Dus daar gaan we binnenkort ook maar eens heen! RodeoStez schreef:@ Jamezy: Hoe gaat dat nou precies in zn gang? Snelheid houden, controles e.d. e.d e.d. En hoe meet je die snelheid voor jezelf?
-xxx- Tessa (RodeoStez)
Lenneke_ schreef:RodeoStez schreef:@ Jamezy: Hoe gaat dat nou precies in zn gang? Snelheid houden, controles e.d. e.d e.d. En hoe meet je die snelheid voor jezelf?
-xxx- Tessa (RodeoStez)
Snelheid is in begin best moeilijk, dus let daar niet teveel op. Probeer lekker door te rijden in een tempo dat voor jullie fijn is. Later krijg je wel een beetje het gevoel hoe hard je gaat.
In alle klasses heb je een voor- en nakeuring. Hier wordt je paard helemaal nagekeken, wat er wordt nagekeken kan je vinden op www.deronline.nl
Bij klasse 1 heb je ongeveer halverwege een PA controle. Hier wordt de hartslag gemeten. Als de hartslag onder de 60 is mag je meteen verder, is hij boven de 60 dan moet je 10 minuten wachten, je rijtijd loopt gewoon door. Is hij na die 10 minuten onder de 60 dan mag je alsnog verder. Is hij na die 10 minuten nog niet onder de 60 dan ben je uitgeschakeld en moet je met de trailer terug naar het terrein voor de nakeuring.