Gister dus onze 2e echte rit gereden en ik was best wel zenuwachtig.
Woes had de vorige rit (DFW) zowel bij de PA als bij de finish een te hoge hartslag (64 en 72).
Om 8 uur was ik op stal en heb hem gelijk in het kampje gezet en ondertussen heb ik nog de laatste spullen klaargemaakt.
Kwart over 8 kwam mijn vriend + andere grooms (2 oudste dochters van Gerrit en onze hoffotograven Nynke(Maartje) en Funkie(Nynke)) en hebben we Woes in de trailer gezet en zijn op weg gegaan.
Zodra we op het terrein kwamen heb ik me aangemeld en mocht ik weer (in 2003 heb ik deze rit in de kennismakingsklasse gereden) zo'n mooie emmer in ontvangst nemen, dat vindt ik zo leuk aan de endurance al die leuke aandenkentjes!
Ondertussen was Woes al uit de trailer dus even een borstel over hem heen en op naar de voorkeuring.
Daar had hij nette waardes (P44, A28, locomotie A en de rest ook prima) en kregen we dus groen licht om te starten.
11.16 moesten we starten en zodoende zat ik er even voor 11 uur op om hem los te stappen.
Na een km of 3 kwam er nog een combinatie met een Fjord naast me rijden met de vraag of ze ook naast me mocht blijven en ik vond dat geen probleem dus zijn we samen verder gegaan.
Tot we een paar km verder een loslopend paard tegen kwamen....
Gelukkig was baasje niet ver en zodra baasje weer zat kwam ze met de vraag of ze met ons mee kon rijden..
Geen probleem
Dus tot de PA zijn we ook samen gebleven.
De Arabier, de Fjord en de Haflinger
Bij de PA had de Arabier een P van 60 als ik het me goed herinerd en de Fjord had helaas een te hoge hartslag dus die moest 10 min. verplichte rust en aangezien die hartslag er 1 van 94 was had ik het idee dat ze niet meer door mocht dus ben ik alleen met een P van 52 verder gegaan.
Na een paar meter kwam de Arabier weer mee en zijn we dus verder gegaan richting finish.
Onderweg nog samen gereden met iemand op een KWPNer, wat heel gezellig was, en zo zijn we de laatste km in gegaan.
Bij de finish had Woes een P van 56 dus dat was super!!
Was dan ook zeer trots en dolblij dat hij het dit keer zo super heeft gedaan.
Bij de nakeuring had hij dezelfde waardes als bij de voorkeuring dus dat betekende goed gekeurd en dit keer echt een rit goed uitgereden.
Uiteindelijk hadden we een gemiddelde snelheid van 9.36 km dus ik ben best wel tevreden.
Wanneer de volgende rit is weet ik niet, misschien ook Wanroy nog en ik hoop dat het lukt om volgend jaar mee te kunnen doen met de nieuwe rit in Limburg.
Verder ben ik blij dat baasjes niet gekeurd worden op zo'n wedstrijd want ik had er gister zeker niet door gekomen... kreeg namelijk na 10 km al kramp in mijn been...
En op dit ogenblik voel ik nog spieren die ik anders nooit voel...
Maarja dat gaat ook wel weer over
Zal eens kijken of het nog lukt om de foto's te plaatsen