[HELP] V-Max Basic??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

[HELP] V-Max Basic??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:34

Ik heb bij Goedhard nu een V-max Basic besteld, maar de uitleg is in het engels... Nu kan ik wel engels, maar niet als het technisch is.
Ik weet dus niet hoe dat ding in elkaar hoort te zitten.
Weet iemand ergens een nederlandse beschrijving, want ik kan hem met google niet vinden...

Thanx Alvast

Nina_rex

Re: [HELP] V-Max Basic??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:02

Hoe bedoel je in elkaar hoort te zitten? De electroden? Die klik je gewoon op dat ding en klaar is kees! Haha! Maakt niet uit hoe om je de zwarte en witte draad doet aan de zender.

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:43

het is echt simpel (zelfs ik kon het Knipoog )
Maar ik heb hier wel een nederlandse gebruiksaanwijzing liggen:
1. zadel je paard zonder de singel strak te doen
2. neem de zender uit de beschermhoes en bevestig het witte en zwarte snoertje via de drukknoopjes, maakt niet uit welke kant u het witte of zwarte bevestigd.
3.plaats de zender weer in het tasje en maak het vast vooraan of links aan je zadel
4.pak de elektrode van het witte snoertje, doe er eventueel wat gel op (gladde kant!)en schuif het met de gladde kant naar beneden achter de schouder onder het zadel
5. pak de elektrode van het zwarte snoertje, plak die met de ruwe kant tegen het klittebandstukje en plaats die achter de elleboog onder de singel (klitteband om de singel doen zodat alles blijft zitten) ook hier kan wat gel op en de gladde kant moet tegen het paard.
6.normaal aansingelen, horloge aandoen en enkele seconden op het knopje duwen, als het hartje knippert ontvangt hij signaal en gaat hij een getal weergeven
klaar is kees!
ik heb zelf pas één gekocht, ik ben er heel tevreden over! veel plezier ermee!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 11:07

Ik heb gisteren wat uitleg gekregen van een vriendin die de Polar heeft en die moet de witte electrode bij de schoft plaatsen. Ik heb dat gisteren dus ook gedaan. Alles werkte alleen had Liekie na een half uurtje rijden een drukking daar waar de electrode had gezeten. Ik zal het nu dus eens proberen achter de schouder. Thanx voor je uitleg!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:59

Rex kreeg de eerste keer ook drukplekken, volgens sommigen het allereerste paard ooit dat drukplekken van de dunne V-max electroden kreeg! Nors opkijken Bleek het door de gel te komen.
Ik gebruik nu dus geen gel meer, maak de plekken voor het rijden even nat met een spons en heb meteen goed signaal.

De schoftelectrode moet trouwens zoveel mogelijk onder de stijgbeugelophanging zitten, staat in mijn boekje.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 08:15

Ok ga ik dat ook even proberen Knipoog
Thanx!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:44

Griebels, ik leg de witte electrode net achter het 'kuiltje' achter de schoft. Nog nooit meegemaakt dat er een drukking is gekomen en het signaal is prima.
Succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:06

Welk kuiltje? Liekie heeft veel schoft Knipoog
Heb hem wat naar beneden geschoven zodat hij vast bleef liggen...

Waardes waren tijdens de draf en galop best hoog (110 t/m 150) maar zakte zeer snel als ik weer ging stappen.
Moet ik zorgen dat die waardes lager komen? en zo ja, hoe ga ik dat aanpakken?
Thanx alvast! Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:08

Het gaat er vooral om hoe snel de hartslag zakt en minder hoe hoog hij komt.
Om conditie te trainen zijn volgens mij al tips in verschillende topics hier en op EF langsgekomen Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 11:41

De tips ken ik al... 70% van je max hartslag trainen.
Ik bedoelde eigenlijk meer: liekie in zijn eigen (bijv) draftempo laten lopen waarbij een HS haalt van 132 of toch terugnemen, vechten met hem maar wel een HS hebben van 105 ofzo...
Dat bedoelde ik met "hoe ga ik dat aanpakken" Knipoog