wat vinden jullie max reistijd op 1 dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HHenny

wat vinden jullie max reistijd op 1 dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 18:16

de endurance wedstrijden zijn voor mij allemaal een eind rijden met de trailer.
tot nu toe ben ik dus de avond voor de wedstrijd naar een overnachtingsplaats gereden,en dan wel na de wedstrijd terug naar huis.
maar wat vinden jullie nu....stel je moet 1 1/2 uur heen met de trailer,dan de wedstrijd,en daarna weer 1 1/2 uur terug naar huis,is dit maximaal,of misschien zelfs teveel van het goede?

hoe doen jullie dit,dan vooral diegene die ook ver van de wedstrijden afwonen

Balder

Re: wat vinden jullie max reistijd op 1 dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:25

Voor ons was Holten afgelopen zaterdag 2,5 uur rijden. Vanuit Aalsmeer moesten we ook nog een ander paard ophalen in Blaricum. Ik moet zeggen dat ik dat een heel eind rijden vond. Als het kan zou ik dan toch liever een dag eerder gaan zodat mijn paard kan bijkomen voor we starten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:33

Ik heb de luxe bij de meeste wedstrijden maximaal 1 uur reistijd te hebben. Dat vind ik sowieso acceptabel.
Voor klasse I en II vind ik anderhalf uur ook nog te doen, bij een klasse III zou ik in zo'n geval overnachten. Ik zorg wel altijd minimaal 1,5 uur tussen aankomsttijd en starttijd te hebben. Bij een langere reistijd zou ik die rusttijd verlengen. En dan wordt het op een gegeven moment de vraag: vind je het leuk om om 4 uur op te staan, 5 uur te vertrekken, zodat je om half 7 ergens aankomt, omdat je om 8 uur moet starten? Haha!

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:23

Te veel van het goede voor het paard? Of te veel van het goede voor jezelf (wanneer is het nog leuk...). De laatste vraag kun je alleen zelf beantwoorden... 1,5 uur vind ik niet veel. Je bent een hele dag bezig, dus dan zijn die 3 uur reistijd nog wel de moeite waard. Voor een bijzondere omgeving wil ik ook wel verder reizen. Als je naar grotere wedstrijden gaat en er zijn veel mensen die de dag van te voren komen is het een leuk weekend uitstapje...

Voor het paard moet je zorgen voor voldoende rust na de rit in de trailer en voor voldoende rust voordat je weer naar huis gaat. Hoe langer de trailerrit, hoe langer de rust.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 19:48

voor mijzelf zijn de reistijden geen probleem,mijn man rijd,dus dat scheelt.
en tuurlijk is het een leuk weekend uitstapje...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:02

Zaterdag 2 uur gereden naar Holten, was op zich nog te doen. Richting het DFW heb ik onbedoeld een omweg gemaakt en er 2,5 uur over gedaan!
Maar in principe vind ik 2 uur wel zo'n beetje het maximum, in elk geval voor mezelf, zie reden van Ibbel.
Anders blijf ik liever ergens overnachten (alhoewel dat voor mij praktisch niet haalbaar is met nog 6 pony's bij huis die ook willen eten en drinken).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:08

Vanaf 1,5 - 2 uur ga ik overnachten.

Vroeg opstaan heb ik geen problemen mee. Of ik nou om 5 uur of om 7 uur op moet staan, het blijft moeilijk om m'n bed uit te komen. Maar als ik er dan eenmaal uit ben vind ik het ook wel lekker om zo vroeg op te zijn. Zeker in het weekend is het dan overal nog zo lekker stil. Paardje uit het land halen terwijl alles weer ontwaakt (vogels beginnen weer te fluiten) Heerlijk.
Dan ben ik meteen weer vergeten dat m'n bed zo lekker was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:57

1,5 tot twee uur is nog te doen. Vanaf 2,5 blijven we overnachten.

Moet sowieso best wel een eind rijden voor de wedstrijden. DFW was het dichst bij voor ons, ongeveer een uurtje rijden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:59

MisterMulan schreef:

volgens mij gaat het ook niet over jou, maar over de belasting voor je paard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:40

Ik woon ook heel centraal. De meeste wedstrijden zijn voor mij niet verder dan een uur rijden.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:32

Liezel1 schreef:
MisterMulan schreef:

volgens mij gaat het ook niet over jou, maar over de belasting voor je paard.

ja dat begrijp ik,maar er zijn misschien ook ruiters die voor of na een wedstrijd niet te lang in de auto willen zitten,of als ze zelf moeten rijden
maar mij ging het vooral om mijn paard.
en als ik jullie reakties zo hoor,kan ik beter steeds overnachten

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:53

voor ons ligt het aan de afstand die we starten en aan de ervarenheid van het paard.
bij klasse 3 gaan we de dag ervoor naar toe en blijven we vaak ook nog een nacht extra.
ook omdat ik vaak zelf terug moet rijden en dat is niet altijd optimaal als je dat na een lange dag wedstrijdrijden doet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:20

Ik weet niet waar je woont maar ik start vanwege de reistijd van de meeste wedstrijden regelmatig in Belgie. Dat is voor mij vaak dichterbij. De meeste wedstrijden zijn voor mij minimaal 2 uur rijden. Dat vind IK te zwaar maar ook voor mijn paard. De wedstrijden in Belgie zijn vaak niet langer als 1 uur rijden (tenzij ik tegen de Franse grens wil starten, wat ik dus niet wil Knipoog ) en daarom rijd ik ook regelmatig in Belgie!

Ps ik woon in omg Eindhoven...

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:07

ik woon in spijkenisse.
hoe gaat dat met in belgie starten?tellen die wedstrijden ook in nederland?
op zich heb ik er geen problemen mee om te overnachten,maar heb ook een gezin,en vooral bij wedstrijden op zondag,wordt het wel een probleem.
maar alle informatie is welkom

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:52

de wedstrijden gelden gewoon mee in NL maar je moet wel een riding permission aanvragen en van te voren aan de knhs laten weten welke wedstrijd je gaat starten.
In Belgie heb je regelmatig wedstrijden op zaterdag.
Kijk maar eens voor de wedstrijden in Belgie op www.eldra.be en dan bij wedstrijden...

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:40

griebels schreef:
In Belgie heb je regelmatig wedstrijden op zaterdag.

ik denk dat je je vergist hebt, want er is dit jaar maar één wedstrijd op zaterdag en dat is op 7 oktober omdat we die zondag gemeenteraadsverkiezingen hebben, verder is alleen bierbeek ook op zaterdag omdat het een tweedaagse is.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 18:37

het is niet zo dat ik niet op zondag een wedstrijd wil rijden,beter zelfs,want op zaterdag werk ik,en krijg helaas niet steeds vrij.
maar als we op zondag een wedstrijd rijden,is het niet mogelijk om tot maandag te blijven,wat gezien de lange reisafstanden toch eigenlijk wel weer beter is.
maar gezien jullie reakties,denk ik er toch over om de dag ervoor al aan te rijden,en te overnachten,en evt ook na de wedstrijd nog een nacht.

wie weet er dan een leuk overnachtingsadres voor de peelrand??

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:01

Dit weekend zijn we naar Zuid Limburg geweest. De terugweg duurde ruim 4 uur (omleiding, file) Maar ik had niet het idee dat Anouar het erg vervelend vond. Halverwege zijn we wel even gestopt. Wel in de trailer laten staan, maar zo kon hij even lekker staan zonder gehobbel ofzo en kon hij wat eten en drinken.