endurance gaan rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

endurance gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:26

ik zit nu even te twijfelen wat ik met mijnmerri zal gaan doen.om dit moment is ze alweer 1,5 jaar vakantie aan het houden.
met springen wordt ze te fel en dan zou ze tussen de paarden moeten starten als ik zelf zou gaan.ze is 1.48 dus zie dat niet zo zitten.
dressuur gaat wel goed.maar dat vind ze maar even leuk.daarna heeft ze er geenzin meer in.
buitenritten vind ze wel heel leuk.maar kan daar vooral met andere paarden bij nogal druk zijn en dr eigen dan opfokken.
alleen is ze juist weer schrikkerig.ze heeft er altijd een flink tempo in Haha! ze stapt echt heel hard.dat de andere soms bij moeten draven.

ik wil iig eerst nog een jaar trainen voor ze echt ergens aan mee zou gaan doen.ben er nog niet helemaal uit.
ook omdat er naar mijn weten niet echt veel endurance wedstrijden in de buurt hier zijn (nb)(zld)

denken jullie dat mijn merrie hiervoor geschikt zou zijn? ze is 13 jaar.

en hoe zou je het beste haar ervoor kunnen gaan trainen?
mocht het doorgaan wil ik het liefst boomloos en misschien als ze daar geschikt voor is bitloos gaan.

wie heeft er tips of ideeen

Hilli

Re: endurance gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:44

Kijk eens rond in de FAQ, links en de rest van het sub-forum endurance, dan kun je denk ik al een heel eind komen met het oplossen van je vragen.

Je kunt prima met een 13-jarige endurnace rijden, ik rij samen met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard en haar merrie is 18 en het gaat haar allemaal prima af.

Als je de NL wedstrijden te ver weg vindt, zou je eens in België moeten gaan kijken - wij wonen in Zeeland en rijden vanwege de afstand onze wedstrijden in België.

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:46

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:48

Maar daarvoor moet je wel lid zijn van de endurancevereniging. Of een jaarlijkse bijdrage betalen. Anders kun je niet op dat forum.

Anyway, de TS stelt zoveel algemene vragen dat ik haar wil aanraden om even de FAQ en andere topics op END door te lezen. Dan zijn de meeste vragen al beantwoord. Mocht je dan nog specifieke vragen hebben, dan kun je die hier uiteraard stellen. Lachen