[ENQ] Eindexamenopdracht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

[ENQ] Eindexamenopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:56

Hallo allemaal,

Ik zit dit jaar in de eindexamenklas van de middelbare school. Ik moet, samen met een vriendin van mij, een profielwerkstuk maken. Dit betekent dat we een groot onderzoek gaan opzetten over een onderwerp naar keuze. Misschien raad je het al? Het gaat over de optimale conditie voor een endurancepaard:) We hebben samen een vragenlijst opgesteld om die vervolgens door zoveel mogelijk enduranceruiters in te laten vullen. Zo komen we meer te weten over de optimale conditie voor een endurance paard.
Ik hoop dat jullie hem allemaal in willen vullen en vervolgens kunnen jullie die sturen naar vragenlijstendurance@hotmail.com Uiteraard blijven jullie gegevens strikt geheim.
We hopen op jullie medewerking!

Groetjes Rianne

Hieronder de vragenlijst:

Vragenlijst endurance

Allereerst alvast erg bedankt dat je mee wilt werken aan ons onderzoek. We hopen dat er veel mensen mee willen werken, des te breder wordt het onderzoek en des te betrouwbaarder wordt de uitslag. We vragen je om voor deze vragenlijst je laatste, goed uitgereden endurancerit te gebruiken. Beantwoord alles zo eerlijk mogelijk, anders hebben we er natuurlijk nog steeds niets aan.

Het invullen van deze vragen zal zo’n 10 minuten in beslag nemen. Nogmaals erg bedankt!

1. Wat voor type paard heb je? (Denk aan ras, leeftijd, geslacht, korte omschrijving van karakter)

2. Heeft je paard een lichamelijke afwijking? (Bijv. artrose)

3. Welke rit heb je het laatst goed uitgereden? En welke klasse/afstand was dat?

4. Kun je een korte beschrijving geven van het terrein daar? (Bijv. mulle zandpaden, stenige paden etc.)

5. Welke weersomstandigheden heersten er?

6. Waren er grooms mee?

7. Hoeveel ervaring heb je zelf met endurancerijden?

8. Rijd je volgens een bepaald schema? Zo ja, wat was dat schema? (bijv. na 15 minuten draf even 5 minuten stappen)

9. Liet je je paard veel in eigen tempo lopen of moest je hem erg tegenhouden, of juist erg bijdrijven?

10. Wat was de uiteindelijke gemiddelde snelheid?

11. Gebruikte je doelgericht een hartslagmeter tijdens de wedstrijd? (met een hartslagmeter rijden zonder je wat aan te trekken van de hartwaardes is uiteraard niet doelgericht)

Training

12. In wat voor terreinomstandigheden train je normaal?

13. Welke afstanden rijd je dan? En hoe vaak?

14. Rijd je tijdens trainingen een hoger tempo dan tijdens wedstrijden zelf?

15. Train je regelmatig op een ander terrein?

16. Train je doelgericht met een hartslagmeter?
Koelen

17. Koelde je je paard tijdens de wedstrijd? Zo niet, dan mag je de rest van de vragen onder dit kopje overslaan.

18. Gebeurde dit op belangrijke punten als vóór en/of tijdens P/A, vetgate, finish en nakeuring?

19. Stonden je eventuele grooms ook op verdere plekken tijdens de rit? Kun je een schatting geven hoe vaak ze er (per rondje) ongeveer stonden?

20. Kun je een schatting geven van de hoeveelheid koelwater dat er tijdens een wedstrijd doorheen gaat?

21. Op welke plekken koel je?

22. Gebruik je een zweetmes?

Drinken

23. Heb je je paard drinken aangeboden? Zo niet, dan mag je de rest van de vragen onder dit kopje overslaan

24. Liet je altijd eerst water aanbieden voordat je ging koelen?

25. Gebruik je elektrolyten?

26. Kun je een korte beschrijving geven van het drinkgedrag van je paard tijdens de wedstrijd?

Veterinaire keuringen

27. Is je paard erg opgefokt tijdens veterinaire keuringen of is deze juist de rust zelve?

28. Heb je je paard te eten gegeven op een eventuele vetgate en tussen finish en nakeuring? Zo ja, wat?

De komende vragen zijn optioneel, als je geen zin heb om dit op te zoeken, dan kunnen we dit natuurlijk terugvinden op de DER-site, alleen daar staan helaas niet bijvoorbeeld alle hartwaardes op. Mocht je toevallig je vetkaart hebben ingescant voor het één en anders, dan verzoeken wij je vriendelijk om deze mee te sturen

29. Wat waren de hartwaardes?

Voorkeuring:
P/A of Vetgate(s):
Nakeuring:

30. Hoe waren de turgor en de slijmvliezen van je paard? Waren er tekenen van vochtgebrek tijdens de keuringen?

31. Hoe waren de darmgeluiden?

32. Welke waarden haalde je paard op de locomotie?

Algemeen

33. Wat vond je van deze vragenlijst?

34. Welke vragen ontbreken er volgens jou nog?

35. Heb je nog eventuele opmerkingen, tips, adviezen etc.?

Nogmaals erg bedankt voor het invullen van deze vragenlijst. Zou je ‘m ingevuld willen opsturen naar vragenlijstendurance@hotmail.com, dan zijn wij je eeuwig dankbaar.

Veel succes met je verdere endurancecarrière!

AnneOmie

Re: Eindexamenopdracht BELANGRIJK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:18

Zijn dit soort topics niet verboden op bokt Verward

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:10

waarom zou het verboden zijn?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:12

Huiswerktopics mogen niet. Staat in de regels. We beschouwen dit echter als een enquete. Ook daar gelden trouwens regels voor, zoals een TAG in de titel. Die zal ik even aanbrengen.
Na 14 dagen wordt een enquete topic gesloten.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:13

oke

salean

Re: [ENQ] Eindexamenopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:31

Ik heb hem ingevuld, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:09

Ik heb hem bijna ingevuld. Ik stuur hem naar je

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:08

Ik heb hem ook ingevuld en opgestuurd. (ook al rij ik al bijna 1,5 jaar geen endurance meer) Succes met jullie profielwerkstuk!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:19

Ik heb hem ook opgestuurd(ondanks dat ik nog niet zoveel ervaring heb)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:45

ik heb hem ook ingevuld en opgestuurd, hoop dat jullie er wat aan hebben Sigaar in ieder geval suc6 ermee OK dan!

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 17:16

Heey allemaal!!
We hebben echt al ontzettend veel reacties gehad en we zijn hier uiteraard heel blij mee. Dus: vooral in blijven sturen!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 07:47

You've got mail Haha!

chello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:38

jeetje wat een vragen, super bedacht

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 08:42

thanx