Maar hoe werkt het nou in het écht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarmN

Maar hoe werkt het nou in het écht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 13:36

Heey!
Ik heb nu best veel gelezen over Endurance, want het trekt me op een bepaalde manier heel erg.
Maar ik ben nooit bij een Endurance wedstrijd gaan kijken, omdat ik helemaal niet in dat "wereldje" zit.
Voordat jullie zijn begonnen met Endurance, wat hebben jullie toen gedaan?
Ik zou het leuk vinden om bijvoorbeeld een keer met iemand mee te gaan die er veel van weet!
(Het grootste probleem daarvan vind ik dat ik niemand ken die Endurance rijdt)
xxx

Marchador

Re: Maar hoe werkt het nou in het écht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:05

Ik ben nog niet begonnen met Endurance, dit jaar heb ik mijn eerste wedstrijd gereden en dat i erg goed bevallen.
Als eerst heb ik ook veel informatie opgezocht en ben ik gaan trainen voor onze oefenwedstrijd.

Bedoel je eigenlijk dat je met iemand mee wilt op wedstrijd of gewoon eens om te trainen? Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:29

Biedt je aan als groom, en er gaat een wereld voor je open. Gewoon in een 'wie gaat naar XXX' topic (waarbij XXX voor een wedstrijd staat) melden dat je wilt komen helpen/kijken/leren.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:20

Ik had al interesse in endurance maar ben begonnen met 2 jaar geleden iemand groomen en toen was ik meteen verkocht Haha!

Heb inmiddels 5 klasse I wedstrijden goed uitgereden en klasse II startgerechtigd. Ik ga in KWB iemand groomen in klasse II, ik zou eerst zelf starten maar paard is ziek geworden. In Holten ga ik als vrijwilliger meehelpen op de vetgate. Endurance is erg verslavend Tong uitsteken

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:57

je zou je bijvoorbeeld bij mij aan kunnen melden om als vrijwilliger mee te helpen tijdens een wedstrijd? Pling Haha! Het is in Ommen, dus niet erg ver weg... Erg leuk en leerzaam!!
Em verder, zoals al eerder gezegd, groomen.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 19:39

Marchador schreef:
Ik ben nog niet begonnen met Endurance, dit jaar heb ik mijn eerste wedstrijd gereden en dat i erg goed bevallen.
Als eerst heb ik ook veel informatie opgezocht en ben ik gaan trainen voor onze oefenwedstrijd.

Bedoel je eigenlijk dat je met iemand mee wilt op wedstrijd of gewoon eens om te trainen? Lachen

Ik zou het liefst met iemand mee gaan op wedstrijd, om daarna te beslissen of ik er wel voor wil gaan trainen.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:33

Wij gaan 2 september naar holten. We vertrekken vanuit nijmegen en komen dus langs arnhem. Ik kan wel vragen of er een plekkie is??

Ik zelf vind het buiten rijden gewoon erg leuk en dan In zoveel mogelijk verschillende plaatsen.
Een vriendin vertelde mij over de kennismakingsrit en daar heb ik mij voor ingeschreven samen met een vriendin. Uiteindelijk heb ik die dag gegroomd omdat ik door omstandigheden jordy een hele tijd niet kon trainen. Het was echt geweldig!!! Had gewoon buikpijn voor die vriendin van mij. Ik was ook wel een beetje jaloers toen ze moest starten, want ik kon niet mee. Dit keer rijd ik hem niet zelf, ik ga op ruiterkamp0 en de verzorger van jordy rijd hem. Ik kom de dag zelf wel groomen, lijkt me wel raar om mijn eigen fjordje te groomen????
Gewoon een keertje doen, volgend jaar de sprengen rit? die is lekker in de buurt.
Gr heidie

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:15

Hou er wel rekening mee dat het endurance-virus zeer besmettelijk en langdurig is, maar gelukkig ook zeer plezierig.

Ik ben er mee in aanraking gekomen toen ik mijn huidige bijrijdpaard ging rijden, zij werd nl. al uitgebracht in de endurance. Ik ben mee gaan trainen en heb pas 1 wedstrijd achter de rug, maar ik weet wel zeker dat dit helemaal 'mijn ding' is. Volgende wedstrijd is 10 sept. in Lommel (België).

Daarvoor heb ik altijd op een manege gereden, of recreatief met bijrijdpaarden.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:19

viewtopic.php?f=131&t=635005
Kom anders ook hierheen als je de mogelijkheid hebt.
Ik ga dan ook voor het eerst, puur om eens kennis te maken met deze sport die mij ook erg aantrekt, zelf heb ik helaas geen paard tot mijn beschikking. Als iemand die heen gaat die nog een groom nodig heeft stuur me maar een pb. Haha!

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 19:52

HenJ: 2 September kan ik helaas niet! Erg jammer!
Juultj: Ik heb nu ook geen paard waar ik endurance mee zou kunnen starten (sowieso (nog) niet 1 van mezelf).

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:08

Er komen nog genoeg wedstrijden om bij te gaan kijken, tsjek de kalender op www.deronline.nl

Ik heb ooit mn vriendin gegroomd in katwijk, had de balle verstand van wat ik eigenlijk moest doen die eerste keer..
Jaren later toen mn eigen fjord klaargestoomd was ben ik gestart en rij nu ieder jaar zo'n 3-5 wedstrijden, gewoon voor de afwisseling heb geen klasse 3 ambities ofzo.

Idd let op want het is verslavend Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:10

CarmN, Kootwijkerbroek as zondag is ook lekker dichtbij voor je. Wat let je om even sfeer te komen opsnuiven. Dat klasse I start vanaf een uur of 10 tot 12, gedurende vrijwel die hele tijd worden er dan ook paarden voorgekeurd. Tussendoor komen de klasse III ruiters nog eens terug voor hun vetgate, en vanaf een uur of 2 finishen de eerste ruiters al weer. Kortom, zelfs als je alleen van 10-14 uur op het hoofdterrein zou blijven is er genoeg te zien en te leren.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:05

Ik ga in Kootwijkerbroek 90 km starten, mijn paarden staan in Heelsum CarmN, dus als je daar heel vroeg op zondagochtend kan zijn kan je best mee? (of evt met een van mijn grooms die uit Oosterbeek komt)
90 km is klasse III dus wel anders dan jij bij een eerste wedstrijd mee zou maken, maar zeker leuk om alles eens te kunnen zien natuurlijk

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:47

gewoon je aanmelden als vrijwilliger of iemand groomen, op marktplaats willen ook nog wel is oproepen staan Knipoog

Ik ga ook naar de wedstrijd in Ommen, dus als iemand nog een groom nodig heeft... Lachen

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:29

3 september gaan we naar het bos met mensen van de manege (eigen paarden en manege paarden). Dus dan kan ik helaas niet mee

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:00

We hebben het ook over Kootwijkerbroek as zondag de 28e...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:33

Zondag de 27e Ibbel Haha!