Endurance kenner in de Haarlemmermeer ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boreas

Endurance kenner in de Haarlemmermeer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 22:13

Sinds een maand heb ik een ander paard (KWPN) die helemaal gek is van lekker buitenrijden.
De bak vind hij eigelijk maar saai, behalve als het dan op springen aankomt.
Een stalgenoot heeft sinds kort een Andalusier, maar die is ook meer van het buitenrijden.

Ik heb ongeveer 3/4 van bokt doorgezocht om maar zo veel mogelijk te weten te komen over de sport , maar ik zou het leuk vinden om een keertje bij iemand te mogen komen tijdens een wedstrijd.
En erna ronduit vragen te mogen stellen over het hoe en het wat, en of het misschien iets voor ons zou zijn.

Een van mijn vragen is bijvoorbeeld dat bij de stal waar we staan wel naar buiten kunnen, maar dan alleen maar op het verharde kunnen rijden. We hebben kilometers fietspad om af te leggen, maar waarschijnlijk is dit juist NIET de exacte trainingsmethode, of kunnen we het als een begin zien.

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen in de wereld die Endurance heet.

Ibbel

Re: Endurance kenner in de Haarlemmermeer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:43

Trainen in 'Asfaltia' heeft zo z'n beperkingen. Alleen fietspad lijkt me niet zo'n goed plan - nog afgezien van het feit dat het verboden is. Is het strand/de duinen geen alternatief?

Het hebben van een trailer is iig wel handig, om af en toe eens andere ondergrond op te kunnen zoeken. Dat is het grootste nadeel van 'Asfaltia', je paard is geen losse rulle zandbodem gewend, waar veel wedstrijden nou net over gaan. Maar er zijn zat ruiters uit de randstad die endurance rijden, tot klasse III en IV aan toe, dus het hoeft zeker geen belemmering te zijn.

Een keer meelopen met een wedstrijdruiter - als groom - wordt meestal zeer gewaardeerd en is zeer leerzaam. Dus dat kan ik je alleen maar aanraden. Biedt je aan in een topic dat gaat over de komende wedstrijden (Kootwijkerbroek, Holten, Drullerberg, Ommen om er een paar te noemen) en je zult overspoeld worden door mensen die je kunnen gebruiken (en waarvan je kunt leren).

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:44

Ik ga helemaal met Ibbel mee!
Groomen is zoooo leerzaam (en onwijs leuk!), gewoon doen dus!

Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 22:12

Bedankt voor jullie reacties en ik ga me zeker aanmelden om alles van dichtbij te kunnen meemaken.