Nog maar een verslagje van de Utrechtse Heuvelrug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

buurvrouw

Nog maar een verslagje van de Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:47

Ook Mistery en ik (Mary) gingen het weer eens proberen. De vorige keer heb ik samen met Lenneke de Ginkelse Hei gedaan maar die kanjer van een Lenneke startte deze keer in klasse twee. Er reden nog twee mannen van mijn stal mee maar ik wilde liever alleen starten.

Mistery heeft natuurlijk tot het moment dat we startten de hele boel bij elkaar lopen bléren omdat haar weigenootje daar ook rondliep. Dus mijn excuses aan diegene die doof zijn geworden door haar. Bloos

Ik startte om 11.02 uur en er zou een meisje (Maartje) uit de kennismakingsklasse met mij meerijden (of ik met haar).

Voor de start zei ik haar al dat we maar moesten kijken of ze harder of zachter wilde gaan maar uiteindelijk reden we heerlijk samen en zijn tot bijna het einde samen op gereden.

Ik was wat bang voor de kiezels omdat ik nog niet zolang bezig ben met natuurlijk bekappen en ze op steentjes wat gevoelig loopt maar gelukkig zat er veel zand door en had ze nergens last van.

We gingen vrij fanatiek van start en dat is eigenlijk de hele rit zo doorgegaan. Ik vond dat Maartje voor de eerste keer vrij hard ging maar toen bleek dat het paardje waar ze op reed al klasse twee startte en het dus gewend was.

Ik vond de omgeving (zover als dat ik er iets van gezien heb) fantastisch en ben vast van plan Mistery binnenkort in de trailer te zetten en er eens echt van te gaan genieten.

Bij de finish had Mistery helaas een hartslag van 66 maar na de 10 minuten waren we gelukkig door.

Uiteindelijk een ruime 11 km per uur gereden, heel tevreden dus.

Op naar Kootwijkerbroek.

Helaas geen foto's. Lenneke, je moet me toch nog eens een keer uitleggen hoe dat moet.

Groeten Mary

Marchador

Re: Nog maar een verslagje van de Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:55

Mocht je een foto tegenkomen met Maartje daarop, zou je mij een link willen geven? Zij is een dorpgenoot van mij en heb haar op de wedstrijddag zelf helaas niet gezien. Ben erg benieuwd wie ze is! Knipoog

Citaat:
Ik vond de omgeving (zover als dat ik er iets van gezien heb) fantastisch en ben vast van plan Mistery binnenkort in de trailer te zetten en er eens echt van te gaan genieten.

Moet je zeker eens doen, het is een super gebied en je geniet er echt! Knipoog

Bij jou was het dus ook een geslaagde rit OK dan!

buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:10

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 07:17

Echt jammer van die 10 minuten, maar toch heel goed gedaan OK dan!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 07:19

Dank je wel, ik heb haar gevonden Lachen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:22

Hey, daar ben je weer met de naamgenoot van m'n shet! haha! Goed gedaan hoor! Zeker die 10 min. bij de finish waren echt niet schandelijk, alleen hooguit jammer... Maar ja, het was ook best verradelijk warm en benauwd op die asfaltweg.
Wanneer ga je weer starten?

buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:52

Hé Carola, jammer nou dat net jij de te hoge hartslag moest meten. Maarja als je niet gokt leer je nooit de grenzen van je paard kennen. Mijn stommiteit, ik had NET iets eerder moeten gaan stappen. Dom, dom maar wel weer iets van geleerd.

Ik ben in Kootwijkerbroek weer van de partij.

Groeten Mary

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:54

Tja, sorry. Ik heb zelfs nog bij iedereen met een (net) te hoge hartslag 30 tot 60 sec. geteld, ipv. 15.
En inderdaad, het is de kunst om net de grenzen op te zoeken. Als je met 40 binnenkomt is dat prachtig, maar tja, als je dan maar 8 km/u hebt gereden had je beter ietsjes meer het wedstrijdelement kunnen gaan beproeven en iets sneller rijden. Het is tóch ergens ook nog een wedstrijd natuurlijk.
En het was gewoon erg verradelijk daar bij de finish, zeker wat vroeger op de middag toen de volle zon daar stond was het enorm verradelijk.

In KWB zal ik er ook wel weer zijn! (misschien dat ik je dan direct herken, ipv. pas na de naam van je paard!).

buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 06:53

Maakt niet uit hoor als je me niet herkent, ik heb ook niet zo'n bijzonder hoofd en er komen zoveel mensen langs!!!!