utrechtse heuvel goed gereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

utrechtse heuvel goed gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 13:22

Ik moest om 10.38 starten en was nr 44. We waren om 7.15 weggegaan van stal en kwamen rond 8 uur aan. Heerlijk rustig aan gedaan maar we konden al gauw gaan keuren, Splash stond er zo rustig bij dan hadden we dat gedeelte al gehad. Ze had een hf van 40 dus dat was netjes en ook de locomotie een A. Haar even rustig het natte gras laten eten. Ze was hengstig maar ik had nergens last van liep niet te gillen of zo beetje spelerig alleen maar dat is leuk. de hengsten zullen er meer last van hebben .

Aangezien ik lekker op tijd was kon ik even instappen om vervolgen meteen weg te draven. Netjes op tijd gestart maar degene die tergelijk kwam starten was er nog niet. Het eerste stuk heb ik flink doorgelopen omdat dat goed te doen was. na een km of 5 a 6 werd ik voorbij gescheurd door dat andere meisje met de melding dat ze te laat weggreed (dan moest ze wel heel hard gereden hebben om me in te halen zonder ingestapt te hebben) maar goed dat is mijn paard niet maar sneu is het wel. Ze heeft eerst nog een paar km achter mij aangereden in galop en ik wilde gaan stappen en ze scheurde me voorbij zonder even te zeggen dat ze er langs wilde. Er kwam een recreant menner aan met shetten waar ze volledig voorbij gescheurd was. ik vind dit geen stijl en als je wilt dat er geen klachten komen en de rit kan doorgaan moet je niet zo doorgaan .

helaas zag ik bij mijn eerste groompunt bij de oversteek dat ik een ijzer verloren was . even naar mijn groom gereden om te laten kijken of ze goed liep, gelukkig liep ze goed maar moest wel gaan opletten nu. Zal wel met al die plassen gebeurd zijn.

Richting de PA rustig aan gedaan behalve op de berg even een galopje, helaas zakt de hf van mijn kwpner niet zo heel snel maar hij was nog 60 dus mocht door. ze liep nog steeds goed. Mijn groom hadden me helaas op een punt gemist en waren te laat (hihi normaal moeten ze altijd eeuwen wachten doordat ik altijd verdwaal) maar was uiteraard niet handig nu de finish in aantocht kwam) rustig aangedaan maar was helaas te hoog en moest 10 wachten. daarna was die wel goed maar bleek dat ze moest plassen. Had dat iets eerder gedaan dan was ie misschien goed geweest maar dat is achteraf gepraat. Nu moesten we nog de nakeuring doen en daar zag ik tegenop omdat ik een ijzer miste. Ze begon steeds slechter te lopen en er konden geen km ters meer bij zag ik. Al is dat wel op zand en dat scheelt natuurlijk. Bij de nakeuring was metabole alles super en bij de locomotie durfde ik niet te kijken maar in mijn ooghoek zag ik haar kreupele. De vet zag dat er een ijzer weg was liep even weg en zegt gefeliciteerd en snel een ijzer eronder doen. Dus ik vroeg nog even of het alleen soor het ijzer kwam en dat was gelukkig het geval.

Ik ben dus heel erg blij dat we hem goed hebben uitgereden, helaas van mijn ijzer en mijn rust maar verder top. ik heb ook nog wild erg dichtbij gezien maar ging zo snel dat ik niet zage wat het was. Het was bruin groot en heel erg gespierd.

Het was een super mooie omgeving en ik ben blij dat ik een aantal keer de dijk op en af gereden ben bij ons thuis maar dat is totaal anders. Was erg gaaf. kom volgend jaar zeker weer.

Zijn er nog mensen die toevallig foto's hebben van mij

buurvrouw

Re: utrechtse heuvel goed gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:33

Ha Splash,

Inderdaad niet zo netjes als ze je voorbij komen scheuren zonder even te waarschuwen. Ik heb dat vorige keer ook gehad toen mijn paard stond te plassen. We schrokken ons kapot en ze plaste meteen niet meer. Prima als iemand voorbij wil maar waarschuw even. Fijn dat jullie hem goed hebben uitgereden. Groeten Mary

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:46

Hoi, dat is inderdaad niet netjes dat ze je zo voorbij scheurde.
Goed dat jullie hem uitgereden hebben!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:18

He, een naam genootje Lachen
Netjes gedaan!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:36

ZOOO dat is de eerste andere splash die ik zie in jaren

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:59

Er zijn er niet zoveel dat klopt, maar er zijn er nog een paar op bokt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 22:01

Is dat zo, Ik heb er niet zo opgelet trouwens