Vanmorgen 5 uur op

Daar aangekomen wat rond kijken wat waar is enzo. Anouar even gelongeerd omdat hij altijd erg stijf van de trailer komt en op naar de keuring.
Eindelijk heb ik iets gevonden voor de locomotie. Thuis alvast geoefend. Na een stukje rennen krijgt hij een koekje, dus eerst een stukje rennen, omdraaien, koekje, terug rennen, koekje.
Werkt perfect, Anouar liep als een trein. Een A voor locomitie. De veterinairen vinden het wel slim bedacht

Opzadel en naar de start. Onze tweede massastart, maar wel een stukkie drukker al vorige keer. Anouar deed het niks, die stond lekker te suffen voor hij mocht gaan.
Eenmaal op weg had hij er flink zin in. Hij kijkt altijd goed waar hij loopt. Zolang ik de teugels maar los laat en niet aan z'n hoofd ga plukken let hij heel goed op waar hij loopt en truikelt hij nooit.
Wel lekker, zo kon ik tenminste goed op de lintjes letten.
Ik vond het echt een prachtige route, weer eens wat anders.
Halverwege een leuk rijmaatje gevonden, de paarden waren heel erg leuk samen. Zelfde tempo en heel lief voor elkaar. Ze dronken zelfs met z'n tweeen uit een piepklein bakje (er paste maar net twee neusjes in)
Vlak voor de vetgate begaf m'n hartslagmeter het. Het draadje was afgebroken. Dus we waren helemaal op de stetoscoop aangewezen, waar we nog niet zo ervaren mee waren

Hartslag van 56, mooi op tijd aangeboden dus.
Verder was hij ook helemaal goed. Weer flink achter de koekjes aan gerend bij de locomotie.
Tweede rondjes was voor gewaarschuwd dat het erg zwaar zou zijn. Dus goed opletten.
Uiteindelijk vond ik het heel erg meevallen. Oke, je moest goed opletten, maar het was goed te doen.
Laatste stuk met z'n drieeen in galop over de finish.
Nakeuring ook helemaal goed, dus weer een wedstrijd uit gereden

Uiteindelijk een vijfde plaats en een paar hele mooi sokken

Eenmaal thuis nog even in een flinke draf door de wei naar z'n vrienden. Kon ik mooi kijken of hij nog steeds helemaal goed liep (in verband met de paden) Niks te zien.
Ik ben weer heel erg trots op mijn mannetje.
Nog één wedstrijd, Katwijk. Daar gaan we denk ik klasse 1 doen en lekker rustig aan.