Utrechtse heuvelrug, geslaagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Utrechtse heuvelrug, geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 19:11

Gister avond pony gewassen; ingevlochten en de auto alvast volgeladen.

Sochtends om kwart voor 8 van stal weggereden. Trailer aankoppelen had nog wat voeten in de aarde, ik ben/was in mijn eentje en de koppeling is veel hoger dan de trekhaak, dus je moet er op gaan staan wil je hem aangekoppeld krijgen, en het wou op een of andere manier niet.

Maargoed, aangekomen, pony lekker laten eten, stukjes heen en weer gelopen/gedraafd, en toen naar de voorkeuring. Stomme was, wil halster uit de auto pakken; gaat de kofferbakklep niet meer open!!! En dan hebben wij zo'n stomme auto waar alles automatisch gaat, dus alles vanaf de achterbank moeten pakken.

Pony is agelopen voorjaar een tijdje uit de running geweest vanwege een schouder blesure dankzij een idiote actie op stal.
Ondanks dat ze volgens de DA weer goed loopt, blijft het natuurlijk in je hoofd spoken 'heb ik wel langzaam genoeg weer op gebouwt, is ze wel echt helemaal goed'... Had me dus ook voorgenomen dat als ze een B krijgt op dat been/schouder, ik alsnog niet mee doe.
Behalve dat had ik zelf een ongelukje gehad waardoor mijn linker hand een paar weken niet bruikbaar was, en ze dus ook al een paar weken niet bekapt was (alleen gister, maar dat was echt tekort dag). Normaal doe ik het bijna om de dag in de zomer, incl een 'trainingsschema' voor haar hoeven, vanwege een gevoeligheid voor bevangenheid die ik op die manier in de hand hou. Maja, door haar en mijn blesure zijn die 2 dingen er niet van gekomen; en was ze dus licht gevoelig . Het is echt minimaal, maar wel aanwezig.

Dus ja, ik was dus wel aardig zenuw achtig voor die locomotie. Al dat andere is altijd goed in orde. En ja, ze kreeg een B. Dus ik vragen waarom, ik moet natuurlijk weten of dat in de schouder of in haar gevoeligheid lag. In de schouder zag ie niets, het was echt alleen de gevoeligheid. Nuja, over nagedacht, maar ik dacht, ik ga toch starten, probeer het gewoon en als pony aangeeft het niet te kunnen stoppen we gewoon; ze geeft het heel duidelijk aan.

Nuja, toen mede amazone gevonden met haar mooie merrie Merinda, die ook gekeurd, en starten maar!
Bij de start was Balder er ook nog bij, maar die stoof algauw voor ons weg Knipoog
Erg gaaf gebied, maar voor Flower echt heel zwaar, mul zand, veel heuvels en veel grote keien/uitstekende wortels waar ze haar benen op moet tillen. Toch bleef de hartslag mooi, en ze voelde stabiel en goed aan. In stukken waar het echt heel mul werd (stukje zand verstuiving) steeg de HF wel even tot 170 (en ze had het ook echt heel moeilijk); maar ze herstelde gelukkig snel. Ook voor de p/a die hele stijle en het pad door de regen half verwoeste heuvel steeg de HF tot 160; maar ook daar herstelde ze goed van.
In draf zat haar HF in het begin 90-100, en wat meer aan het eind 100-120, hangt af hoe zwaar het pad was.

Bij de P/A HF van 40 (eerste keer 52, daarna 48); bij de finish 52 (eerste keer 52, daarna 68 vanwege een sproeier voor de finish en een over de zeik paard, daarna wassie 46). Voor haar, voor zo'n zware route vind ik dat best een prestatie! Niet snel gereden maar dat is voor mij nergens voor nodig, uitrijden is toch echt stap 1.
Maar er zit wel een beterende lijn is, dat is ook positief, ondanks dat deze route echt veel zwaarder was dan de eerste twee.

Pony dronk dit keer echt super goed; was de vorige 2x nog wat 'stresserig', maar nu dronk ze alles wat ze tegenkwam, echt goed Haha!
Thuis nog lekker afgespoten, even laten rennen in de bak (ze gaf nog een mooie rodeo show) en in het weiland gezet. Morgen nog maar een staptraining.

Ikzelf was echt dóód moe, maarja, was in mijn eentje dus moest alles nog doen, alles schoonmaken... Nu eindelijk thuis en echt dood.
Wat trouwens wel grappig was, ik had mijn vetkaart met 2 appels en een paar pakjes koekjes (evergeens e.d.) in mijn zadeltas. Maar dat bonkt natuurlijk; dus de appels hadden de koekjes vermalen en er was een pakje open gegaan... De appels waren helemaaal beurs en de vet kaart dus helemaal vies Bloos En de koekjes niet meer te eten..
Dat doen we dus niet meer zo de volgende keer hahaha!

Thuis trouwens achter gekomen waarom de kofferbak niet open ging; er zit zo'n raampje in die apart open kan en als die open is kan de klep niet open. Het raampje was niet goed dicht en daardoor opende die dus niet.... Ik wist dus niet dat dat raampje open kon hahha..

Iemand trouwens een idee hoe haar ik haar sterker kan maken wat zand en hellingen betreft, als ik ze hier niet heb? Werkt door water rijden hetzelfde? Die B voor locomotie komt helemaal in orde, ga nu weer fanatiek verder met haar hoevenschema.

Marchador, was gezellig, en bedankt voor de bloemetjes! Ze zijn übercute!

Lenneke_

Re: Utrechtse heuvelrug, geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:44

Goed gedaan OK dan!
Ik heb jullie nog wel voorbij zien komen, maar volgens mij zag je mij niet Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:38

Nogmaals gefeliciteerd Knipoog
Ah dat raampje van de auto, dat hadden wij moeten weten, bij ons kan het raampje ook los van de kofferbak open. Haha!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:00

Hey, was jij diegene die die bloemen kreeg! Wat leuk!
(ik was de vet bij de finish).

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:09

Hoi,

Wat fijn dat jullie de rit ook goed hebben uitgereden. Ik vond het erg gezellig om even met jullie op te rijden. Op het moment dat we werden ingehaald en Balder er achteraan wilde heb ik even getwijfeld wat te doen maar ik weet hoe hij gaat vechten als ik hem teveel ga tegenhouden dus dat leek mij niet slim. Door dat twijfelen heb ik niet eens goed gedag kunnen zeggen. Bloos

Groetjes,

Karina

P.s volgens mij heb ik jullie ook nog op de foto staan. Die zal ik je even sturen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 07:29

haha lenneke, sorry! Had je idd niet gezien. Hoe is het gegaan?

Marchador, ja zelfs al had ik het geweten, ik gebruik dat raampje niet dus ik denk niet dat ik dat had verwacht dat die niet goed dicht was, majaaa, het is allemaal gelukt toch Tong uitsteken
Carola, yup Haha! Ik vond het echt leuk die bloempjes!
Balder, ik vond het ook gezellig hoor Haha! Wij waren ook nog een klein stukje er achter aan gegaan, maar voor onze ponys was het toch te zwaar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:39

Jij hebt toch een schimmel met een felgroen hoofdstel? Ik had op dat moment geen startlijst bij de hand, maar ik had wel een vermoeden dat jij dat was.

Ik stond net als Carola bij de finish, ik was tijdwaarnemer, en ik zag dus ook dat je bloemen kreeg, leuk!

Goed gedaan, gefeliciteerd met jullie goed uitgereden wedstrijd!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 12:14

Yup!! Een nog vrij donkere (nuja, door de zon lichtbruin nu haha) schimmel met groen hoofdstel Knipoog
Ik heb jullie helemaal niet herkend *schaam*, volgende keer geven jullie wel een schreeuw ofzo he :p, maar moet ook zeggen dat ik bij de finish zo enorm duizelig was dat ik zelfs wat moeite had met op mijn benen blijven staan. Ik had echt te weinig gegeten (wel goed gedronken hoor)

Trouwens, lees net mijn verhaal terug, maar ik bedoel bij de HF waardes met de 'eerste keer' de eerste wedstrijd, kootwijkerbroek dus, en 'daarna' is de tweede wedstrijd, kootwijk Lachen

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:47

Goedzo, fijn dat flower weer goed gaat! Volgende keer dan maar met groom zodat je wel genoeg te eten en te drinken krijgt he Knipoog

buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:30

Fijn dat je paardje het allemaal goed heeft volgehouden. Op naar de volgende keer

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 22:10

thanx:D
Volgende keer duurt nog wel even hoor, dit jaar zoiezo niet meer.

Trouwens, we waren 15de geworden van de 63! Met snelheid van 9.64 km/uur. Toch best netjes voor zo'n zware luie merrie hahaha!
Hier nog wat fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 07-08-06 09:19, in het totaal 2 keer bewerkt

basje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:21

Hey, Leuk hoor, goed gedaan! leuk paardje ook trouwens...! Ik deed ook mee met Bas de Cardonne...(franse arabier)
Groetjes Joyce