De afgelopen weken was ik super zenuwachtig. De reden: De eerste endurancerit van mijn pony en mij. Een deel van de rit was bekend terrein en een deel onbekend terrein.
Marinde vond het wel even spannend, zoveel paarden bij elkaar heeft ze nog nooit gezien. Ik heb haar gepoetst en eten gegeven, daarna zijn we naar de voorkeuring gegaan samen met Romy en Flower (Toydoll op bokt).. spannend!
Pols 52, locomotie B.. ik mocht starten maar bij de P/A weer een controle.
Mijn grooms was ik even kwijt, bij één van de eerste groompunten zag ik ze niet, wat bleek: bij het eerste groompunt kwamen ze 12 minuten te laat aan en bij de tweede zagen ze ons net voorbij rijden.
Door naar de P/A.De rit ging voor mijn gevoel lekker, de laatste paar kilometers voor de P/A waren wat zwaar. Pols 52, Locomotie B. We konden weer verder, na even wat gegeten en gedronken te hebben.
Marinde werd weer actiever, ze leefde weer helemaal op.
De terugweg ging ook goed voor mijn gevoel.
Bij de finish had Marinde een pols van 60, op naar de trailer, naverzorgd en hooi gegeven. Daarna was de nakeuring, de pols was hier 60 en weer ook met een locomotie B. (de hoeven krijgen erg snel flappen). Ze had van de rit een kaal plekje van de tweede singel gekregen, balen! Maar dat ga ik goed verzorgen.
Het was voor mij een fijne eerste endurance rit en volgens mij vond mijn Marinde het ook wel erg leuk, dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Als ik goed kijk op de lijst zie ik staan dat mijn gemiddelde snelheid: 9,634 is. We hebben een 'diploma' gekregen, die een mooi plaatsje krijgt
Ik ben helemaal trots op Marinde!Verder zag ik net nog wat dingetjes op de lijst staan waarvan ik niet weet wat het inhoud, bij het opzoeken heb ik niets kunnen vinden.
* Buiten klassement, staat er bij iemand achter die ook in Klasse 0 (kennismakingsklasse) mee reed. Wat houd het buiten klassement in?
* Op de veterinaire kaart staat CRT en Borborygmi?
Toydoll en Flower: bedankt voor deze leuke en leerzame rit