Hoeveel tijd tussen aankomst op terrein en start?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Hoeveel tijd tussen aankomst op terrein en start?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:40

Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd jullie rekenen bij een Endurance-wedstrijd tussen de aankomst met de trailer op het wedstrijdterrein en de start.

Bij de Ginkelse Heide kwamen wij uiteindelijk exact een uur voor onze start aan op het wedstrijdterrein en dat bleek echt te krap gepland.
Het leverde wat onnodige stress op... Haha!

Volgende keer wil ik het dus wat ruimer plannen en nu ben ik wel benieuwd hoeveel uur/minuten voor de start jullie aanwezig zijn?
Gaat alles na aankomst bij jullie snel en efficient (bijv. groom die het paard gaat uitladen terwijl ruiter naar secretariaat gaat) of juist op je dooie gemakje?
Plannen jullie extra tijd in voor eventuele wachtrijen bij het aanmelden, keuren (of voor de WC Bloos Knipoog )???

Ben benieuwd!

Groetjes Karien

Karin

Re: Hoeveel tijd tussen aankomst op terrein en start?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:50

Ik zorg dat ik anderhalf uur tot vijf kwartier voor de start aanwezig ben. Dan heb ik voldoende tijd om mijn hesje en kaart te halen, naar het toilet te gaan, eventueel het hoofdterrein te verkennen (het is tenslotte handig om te weten waar je alles kunt vinden), de voorkeuring te doen en mijn paard op te zadelen. Soms heb ik dan zelfs nog tijd om de vetgate te helpen inrichten (als die op het hoofdterrein is), en anders doen mijn grooms dat sowieso.

Idd vind ik het ook wel fijn als een van mijn grooms vast met mijn paard stapt terwijl ik naar het secretariaat en het toilet ga. Dan gaat het paard niet koud van de trailer naar de voorkeuring, voor de locomotie is het altijd wel handig als hij wat losgestapt is.

Een uur is idd echt krap. Voor mij iig te krap (en voor jou dus blijkbaar ook *LOL* ). Soms komt het toevallig eens zo uit als bijvoorbeeld het verkeer onderweg heeft tegengezeten, maar ik plan het liefst ruim.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:31

Ik plan ook anderhalf tot zelfs 2 uur in. Als ik lang moet reizen (uur of meer) en ook een langere rit rijd, wil ik knol ook wel even tijd om bij te komen kunnen geven.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:21

Ik vind 2 uur lekker. Rustig de tijd voor alles, lekker even lopen met Anouar voor we naar de keuring gaan, voor de start nog even lekker wat losstappen...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:41

Ik ben meestal zo'n 1,5 uur van te voren aanwezig. Streven is 2 uur van te voren maar ben niet zo'n ochtendmens en valt me erg zwaar zo vroeg te vertrekken Bloos

Ik was laatst een keer door omstandigheden pas 1 uur van te voren aanwezig en dat was even flink stressen maar gelukkig dankzij de hulp van mijn grooms zat ik keurig op tijd op mijn paard. Als ik aankom op het terrein help ik altijd eerst zelf mee met het uitladen van Omar en dan neemt een van mijn grooms Omar over om even lekker te stappen, zodat de trailerstijfheid eraf is, en wat te drinken e.d. te geven voor we naar de voorkeuring gaan.

In de tussentijd meld ik me bij het secretariaat en ga even naar het toilet e.d. en daarna ga ik voorkeuren. Opzadelen e.d. daar heb ik hooguit 15 a 20 min. voor nodig. Ik stap altijd 15 min. in op het terrein (of laat mijn groom Omar instappen door ernaast te wandelen) zodat ik als ik start meteen kan vertrekken in een lekker drafje.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:46

Ik ga altijd eerst hesje halen en kijken waar alles is. Dan Anouar van de trailer, stukje wandelen en wat longeren. Voorkeuring.
Meestal heb ik daarna dan nog een uur (ligt er natuurlijk een beetje aan hoe snel het gaat bij de keuring)
Nog even wat kletsen hier en daar, rustig opzadelen, nog wat rondstappen en dan de start