[END] van algemene startkaart naar endurancestartkaart?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

[END] van algemene startkaart naar endurancestartkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 13:21

Ik rijd nu nog gewoon bij een ponyclub/rijvereniging. Ik wil graag endurance gaan rijden, maar dan moet je lid worden van de endurance vereniging(ben de naam vergeten). Ik heb dus ook al een startkaar, heb al dressuurwedstrijden gestart.
Het komt erop neer dat ik dus wil stoppen bij de ponyclub, en mij wil aansluiten bij de endurance vereniging.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn startkaart nog actief blijft als ik wegga bij de ponyclub?
Het lijkt mij namelijk (weet niet zeker) dat als je bij een vereniging weggaat, dat je startkaart dan ook automatisch wordt ge-deactiveerd. Maar dat wil ik dus niet Clown

Moet je je startkaart dan weer opnieuw activeren? Hoe zit dat?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen Lachen

Ik weet niet precies of het hier moet of bij Wedstrijden...
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-07-06 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

UrbanL

Re: Lastige startkaart vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:24

Euh je kan ook niet actief-rijdend lid worden. Dat heb ik ook gedaan toen ik met leys niet meer starte en Urban nog niet klaar was. Je krijgt dan alleen Paard & Sport en daar betaal je dan ook voor.
Ik zou dit alleen doen als je idd meer als een half jaar niet wil gaan starten anders kan je het beter aanhouden.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 13:26

Maar dan ben je dus lid van je eigen vereniging en van de endurance vereniging? Want daar moet je toch ook lid van worden als je endurance wilt gaan rijden? (Is wel handiger, toch?)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:32

Je kunt gewoon je startkaart houden en lid worden van de KNHS-endurance vereniging (www.deronline.nl) maar dan moet je dus ook van je plaatselijke vereniging lid blijven. De endurance startkaart zit als het ware bij een "gewone"startkaart inbegrepen.

Je kunt ook je huidige startkaart om laten zetten in een endurance startkaart (is goedkoper als je toch niet meer officieel wil gaan springen of dressuurprikken) en dan hoef je alleen lid te zijn van de endurance vereniging.

Kwestie van"de KNHS bellen. Zal pas per 1 januari ingaan dan. Halverwege het jaar kun je niet opzeggen of veranderen.

Karin

Re: [END] van algemene startkaart naar endurancestartkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:36

Om verwarring te voorkomen heb ik de titel van je topic even aangepast. Knipoog

Het klopt wat Jorie zegt. En idd even over bellen met de KNHS, dat geeft de meeste duidelijkheid. Ja

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:37

Karin schreef:
Om verwarring te voorkomen heb ik de titel van je topic even aangepast. Knipoog

Het klopt wat Jorie zegt. En idd even over bellen met de KNHS, dat geeft de meeste duidelijkheid. Ja

Telefoonnummer daarvan staat dan weer op www.knhs.nl!!! Haha!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 13:40

Jorie schreef:
Je kunt ook je huidige startkaart om laten zetten in een endurance startkaart (is goedkoper als je toch niet meer officieel wil gaan springen of dressuurprikken) en dan hoef je alleen lid te zijn van de endurance vereniging.

En hoe moet ik dat doen Clown Dan word ik lid van de DER en dan zeg ik dat ik mijn startkaart om wil laten zetten.. ?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:46

Bertuss schreef:
Jorie schreef:

En hoe moet ik dat doen Clown Dan word ik lid van de DER en dan zeg ik dat ik mijn startkaart om wil laten zetten.. ?

Precies. Het omzetten van de startkaart gebeurt bij de KNHS dus niet bij de vereniging. Dus bij de KNHS-EV (DER is de oude naam) lid worden en bij de KNHS aangeven dat je startkaart een endurance startkaart moet worden en bij je huidige vereniging opzeggen. Die moeten dat ook bijtijds doorgeven aan de KNHS!!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 13:50

Oke heel erg bedankt, ik snap het nu Lachen
Maar als ik dus vanaf volgend jaar endurance wil gaan starten, hoe lang duurt het dan ongeveer totdat alles geregeld is? Dat heeft ook weer met de opzegtermijn van mijn vereniging te maken denk ik..?

Stel dat dat 3 maanden is, en ik wil vanaf januari volgend jaar 'weg' bij de vereniging, moet ik dat dus al in oktober melden. Vanaf wanneer kan ik me dan aanmelden bij de KNHS-EV? Want dat duurt ook een tijdje voordat dat allemaal geregeld is denk ik..

Sorry voor het vele vragen Ach gut

Edit: Wanneer mag je eigenlijk promoveren naar een hogere klasse? (II)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:55

Lid worden kun je morgen, wat zeg ik, vandaag bijwijze van spreke al!!! Haha! Je kunt dan ook al officieel starten want je startkaart heb je dus al.

Na een bepaalde datum (ik weet alleen zo effe niet vanaf wanneer) betaal je ook bij ons niet meer het volledige jaarlidmaatschaps bedrag. Maar het is iets van 50 pleuro per jaar dus nog een koopje natuurlijk!!! Clown

Het omzetten moet je voor eind november doorgegeven hebben bij de KNHS. Ook je huidige vereniging moet voor eind november hebben doorgegeven dat je geen lid meer gaat zijn. Anders loopt het automatisch door.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 13:59

Oke bedankt!! Lachen

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:15

Als je lid geworden bent van de endurance vereniging kun je je met behulp van je lidmaatschapsnummer aanmelden bij het endurance forum. De link daarvan staat ook op de site van de KNHS_enduracevereniging (deromline dus)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 14:19

Oké, dat ga ik zeker doen als ik lid ben! Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:40

De link ervan staat ook hier in de FAQ. Zeker nog nooit in gekeken Jorie? Knipoog Clown Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:26

Ibbel schreef:
De link ervan staat ook hier in de FAQ. Zeker nog nooit in gekeken Jorie? Knipoog Clown Haha!

Uhm...nee.....Ik ben niet "nieuw" zeg maar!!! Haha!