Welke deken na de rit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Welke deken na de rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 12:15

Hallo bokkers,

De titel zegt het eigenlijk al.
Welke deken kun je het beste op doen na een endurance rit en waarom?

Alvast bedankt

Ibbel

Re: Welke deken na de rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:21

Geen andere deken dan je onder vergelijkbare zweet- en weersomstandigheden op een dressuur- of springpaard zou gooien. Hangt dus niet van de sport af, maar van je paard, en de weersomstandigheden.
Vanwaar deze nogal 'algemene' vraag?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 12:24

de vraag heb ik gesteld omdat ik een basisuitrusting aan ga schaffen voor endurance en dan wil ik natuurlijk wel de juiste deken hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:41

Ik neem altijd 2 zweetdekens en een gewone wollen deken mee, als het regenachtig is ook een regendeken. Dan heb ik iig genoeg bij me, beter iets teveel meegenomen dan te weinig.
Als je thuis denkt 'lekker themperatuurtje' kan het zijn dat er op het terrein net een vervelend wintje staat.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:36

Wat wel handig is en wat ik op "gewone" wedstrijden niet gebruik maar wel op endurance wedstrijden zijn die fleece-plaids van Zeeman en zo, voor alleen op de kont. Of extra op de kont onder of bovenop de gewone zweet/fleece deken.

Die kosten niet duur trouwens...... Clown

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:10

Silence schreef:
de vraag heb ik gesteld omdat ik een basisuitrusting aan ga schaffen voor endurance en dan wil ik natuurlijk wel de juiste deken hebben.

Zoals je al uit de antwoorden tot nu toe kunt opmaken: met 1 deken ben je er niet. Je hebt bij voorkeur meerdere zweetdekens nodig, voor als het kouder is dan gedacht, dan gooi je een extra deken over de kont. En soms ook over de hals - als je toch wat teveel hebt gekoeld, bv.
Bovendien is het soms handig om een zweetdeken voor bij de P/A te hebben die je groom meeneemt (stel dat je 10 minuten wachttijd hebt), en minimaal 1 voor na afloop, als jij al gefinished bent, en je groom er nog niet is. Als het regent wil je een regendeken op kunnen doen, en is het droog en koud wil je na afloop en op de trailer misschien wel gewoon een staldeken opdoen. Rijd je hogere klasses met meerdere vetgates, dan wil je in principe droge dekens in iedere vetgate.

Zelf heb ik meestal 2 zweetdekens + een gewone stal- en/of regendeken bij me, tenzij zoals nu de mussen dood van het dak vallen. Is het echt koud, dan heb ik tot 4 zweetdekens bij me + eventueel meerdere staldekens. Je wilt nl ook een droge deken op kunnen doen in de trailer naar huis.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:17

Regendeken is zeker aan te bevelen!!!!! Gewoon een dunne, ongevoerde die je over fleece-deken heen kun gooien. Je kunt het je nu bijna niet voorstellen maar het is niet altijd warm en droog in Nederland..... Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 16:23

Bedankt, hier heb ik zeker wat aan

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:46

als het zo warm is gebruik ik vaak vliegendekens om af te zweten.