Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Iig bedankt voor de reacties! En meer info is altijd welkom
Zal eens proberen of ik haar e-mailadres kan krijgen anders, want het 'oude' forum op IH is weg. gerritje schreef:
Katwijk heb ik toen met 7 km/u en een niet-zo-lekker paard (hij kneep met ademen en bleek 3 maanden later bronchitis te hebben. dus ik heb alles op een á la sloompie tempo gedraafd met een paar km stap.) en zelf met asthma in het stap-deel voor de p/a in de duinen uitgereden... En dus vorig jaar met prachtige waardes, geen wachttijd en ok tijden (9.87, 10.87, en 9.79 km/u) uitgereden. Ondanks dat ik niet enorm veel had getraind oid in de winterperiode merkte ik een enorm verschil in conditie, ik merkte dat het gewoon tijd had gekost voor hij weer een beetje soepeltjes werd etc.
.)
Wendy15 schreef:Mijn paard is idd ook vrij stijf en daaft dus nog moeilijk, maar heb er wel vertrouwen in. Hij is nu net 13 dus een mooie leeftijd. Volgens mij heeft hij ook wel een redelijke basisconditie..
Wat ik me afvroeg. Bij de keuringen zeg maar, dan moet je toch een stukje voordraven? Of vergis ik me nu? Punt is dat ik hem heb geleerd dat hij aan de hand niet harder mag dan stap en hij zal dat dan dus ook echt niet doen... Krijg ik daar problemen mee? En stel dat hij in telgang gaat oid, wordt je daar op afgekeurd?
Röskur is nogal lui aan de hand (hij houdt niet zo van wandelen), dus ik heb het hem ook echt moeten leren.
Als hij in telgang of tölt gaat dan moet je volgens mij gewoon nogmaals voordraven, tot hij wel in draf gaat. Ik kreeg op Kootwijk vorig jaar de vraag of ik "in draf of in tölt" de locomotie wilde doen en ik antwoordde toen ook verbaasd dat ik niet wist dat je in tölt moest.
Ze zeiden toen ook dat ze dan ook soms wel 15 keer moesten kijken of hij goed liep of niet, in tölt...
Gelukkig draaft Röskur los altijd, hij gaat ook eigenlijk niet in tölt aan de hand. Dus als hij gaat is het altijd in draf.
)