wegwijs maken in de endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

wegwijs maken in de endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 20:49

Ik zit altijd met vol bewondering dit deel van het forum te lezen. Het lijkt me zo'n ontzettend gave tak van de paardensport!
Op het moment is het voor mij niet mogelijk om zelf endurance te kunnen starten (vanwege een paardje van 25 dat nog nooit van het erf is geweest Knipoog )
Ik zou graag eens een endurance van dichtbij willen bekijken, en alle dingen die erbij komen kijken met een wedstrijd.
Nu mijn brutale vraag: zou iemand het leukvinden om me een keertje mee op sleeptouw te nemen (als 2e groom bijvoorbeeld) om mij een beetje wegwijs te maken bij het echte endurance gebeuren? Ik zou zo graag eens de sfeer enzo meemaken Lachen
Als het goed is, heb ik zelf vervoer tot de locatie(s).
Ik wil niemand tot last zijn, maar het lijkt me zo ontzettend gaaf om een wedstrijd van dichtbij te bekijken!

Ibbel

Re: wegwijs maken in de endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 07:45

Nou Muppetmayo, dat is niet aan dovemansoren gezegd hoor! De meesten hier vinden het hartstikke leuk om nieuwelingen wegwijs (en verslaafd!) te maken. Ik raad je aan de topics over wedstrijden te lezen (wie gaat naar.... en dergelijke), daar staan zat reacties in van mensen die zich ingeschreven hebben. De komende wedstrijd op de Utrechtse Heuvelrug op 5 augustus is redelijk dicht bij voor je ook.

Misschien is het handig je diensten eens aan te bieden aan iemand uit midden Nederland, dan kan je evt van te voren alvast eens kennismaken. Heel leerzaam kan het bv al zijn om de dag tevoren te kijken wat er allemaal in die auto verdwijnt aan water en andere spullen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:33

dit zou ik ook wl eens willen doen. alleen ik heb dus geen vervoer..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:38

Dat is toch wel redelijk essentieel, als groom Knipoog.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 08:47

Dank je ibbel! Ik ga gelijk aan het lezen hihi.
(en gaat gelijk naar haar baas om 5 aug vrij te vragen Tong uitsteken )

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:48

muppetmayo: op de utrechtse heuvelrug-rit kan je marina vast wel groomen! Ik ga haar sowieso chauffeuren, maar ik weet nog niet of ik haar ook kan groomen (ik ben dan misschien veterinair). Misschien een idee?
Grooms zijn altijd heeeel erg welkom!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:43

ow dat lijkt me geweldig! Ik ga nog even vragen of ik vrij kan krijgen (hebben een vrij drukke periode op het werk helaas)
Maar stel dat ik dan zou groomen he, ik weet helemaal niet hoe en wat ik moet doen (alleen van het lezen, maar dus 0.0 ervaring), ik ben dan zo bang dat ik iets fout doe ofzo!
Wil het wel graag leren, het lijkt me zo ontzettend leuk om te groomen tot ik ooit zelf een paardje heb dat wel mee kan doen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:01

MM ik stuur je even een PB Knipoog

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:10

marina schreef:
MM ik stuur je even een PB Knipoog

Dan heb ik er ook gelijk een groom bij!! Haha!
Marina en ik starten namelijk samen!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:49

muppetmayo schreef:
ik ben dan zo bang dat ik iets fout doe ofzo!
.

Gewoon doen wat er gezegt wordt....... Clown Knipoog Beetje met water gooien......Wateremmer onder de neus van het paard douwen......
Op zich niet moeilijk. Het is meer de volgorde en de momenten die eventueel van belang kunnen zijn.

Er is ook een endurance forum waar je als geen-endurance-lid tegen kleine vergoeding op zou kunnen. Soms worden daar ook mede-berijdsters gevraagt dusse.....