verslag van tropische endurance Ginkelse heide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

verslag van tropische endurance Ginkelse heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:43

Gisterochtend rond half 9 van stal vertrokken richting Otterlo. We kwamen om 10 uur aan op het terrein en hadden een mooi parkeerplekje. Omar nog even lekker laten eten met veel water erbij en na een half uurtje heb ik hem aangeboden voor de voorkeuring. HF 36 Wow! en locomotie A en we mochten van start. Om 11.16 startte is samen met Susan en Marco. De paarden trokken fijn met elkaar op en het tempo zat er lekker in. Er stond sproeiers vlak na de finish en die vond Omar erg spannend maar gelukkig liep Marco gewoon door en ging Omar toen ook mee. Marco veel in galop en Omar in draf ernaast. Heb ontdekt dat zijn favo gang tijdens een wedstrijd toch de draf is. Prachtige route en de heide was echt super maar wel erg warm. Je zag iedereen kris kras door elkaar gaan over de heide, was een leuk gezicht!

1 km voor de p/a zijn we eraf gestapt, singel een gaatje losser en ernaast gaan lopen. Grooms stond verderop te wachten en veel gekoeld. Omar had hf 56 op p/a en we mochten meteen verder. Ik wasecht heel erg blij dat Omar nu wel goed dronk. We hadden deze keer appelsap door zijn drinkwater gedaan en op p/a bleef hij er maar van drinken. De drinktonnen onderweg raakt hij bijna niet aan.

Het deel na de p/a moesten we alleen verder en dat vond Omar niet echt gezellig en was iets minder gemotiveerd tot we in de verte andere paarden zagen en hij daar naar toe trok. We zijn een stuk achter de anderen aan gegaan en toen nog stukje samen met iemand die ook alleen was... voor we het in de gaten hadden stond het bord er al met 2 km tot p/a! 1 km voor p/a gaan stappen en singel gaatje losser. Deze keer wel erop gebleven. De sproeiers vlak voor de finish waren opeens niet eng meer Haha!

Voor de finish nog veel gekoeld en met hf 48 gefinshed. Nieuw ritueel van omar is om zodra zijn hartslag is vastgesteld uitgebreid te gaan plassen Haha! Jammer dat hij dat niet doet voor zijn hartslag wordt gemeten maar tot nu toe heeft hij telkens een prima hf.

Omar lekker helemaal afgespoten. Super dat daar gelegenheid voor was OK dan! Bij het nakeuren moesten we even wachten en voor ik het in de gaten had plofte Omar ineens op de grond om uitgebreid te gaan rollen Tong uitsteken Bij nakeuring hf 44 en locomotie A. 5e rit in klasse I goed uitgereden en we zijn uiteindelijk 7e geworden!!

Helaas kon ik niet wachten tot de prijsuitreiking omdat het erg warm was en ik Omar niet een paar uur op een warme trailer wou zetten. Thuisgekomen heeft hij nog een paar uur heerlijk op de wei gestaan en vandaag stond hij er super bij. Niets van spierpijn te merken!

Hier nog een paar fotootjes
Instappen in de bak samen met Susan en Marco
Afbeelding
Afbeelding
Vlak voor de start
Afbeelding
Op de p/a met groom Chantal
Afbeelding
Afbeelding
Bij de nakeuring
Afbeelding

Apple

Re: verslag van tropische endurance Ginkelse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:08

Leuk verslag en een prima resultaat zo te lezen OK dan!

Ga je dit seizoen ook klasse 2 starten of wacht je daar nog een jaartje mee?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:13

Dank je Apple Haha!

Ik ga in Kootwijkerbroek onze 1e klasse II starten, 55 km! Heb er veel zin in. Over Omar zit ik niet echt in maar denk dat ik zelf echt gesloopt ben na 55 km Bloos Ik rij trouwens ook Katwijk klasse I. Jullie ook weer?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:15

Zoals het er nu naar uit ziet doen wij ook weer met Katwijk mee Lachen. Dat wordt dan onze eerste officiele Haha! (na 3 jaar kennismakingsklasse is op dat gebied onze strippenkaart op *LOL* )

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:20

Super! Haha ja de strippenkaart is nu verlopen Haha! Gaan jullie nog meer wedstrijden rijden nu jullie officieel gaan? Kev gaat toch goed de trailer in op het moment?

Omar springt er nu bijna in nu hij weet dat hij leuke dingen gaat doen. Ik moest eerst nog met 2 lijnen erbij maar die zijn nu gelukkig niet eens meer nodig. Hij loopt er zo met mij in na eerst even lekker voor de klep gemest te hebben *LOL* nieuw ritueel van hem Tong uitsteken

Ik zie je sowieso in oktober dan! Wie weet kunnen we een keer afspreken voor een trainingsritje over het strand bij jullie? Ben ik altijd voor te porren Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:22

Misschien dat we ook nog naar Kootwijkerbroek gaan, maar dat hangt een beetje af van onze overige plannen deze zomer Lachen.

Een trainingsritje lijkt me prima tegen die tijd Lachen. Dan kunnen we alvast de route gaan verkennen in het duin Haha!. Vrees alleen dat nu ondertussen jullie tempo wat hoger ligt dan dat van ons Nagelbijten / Gniffelen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 23:14

Apple schreef:
Misschien dat we ook nog naar Kootwijkerbroek gaan, maar dat hangt een beetje af van onze overige plannen deze zomer Lachen.

Een trainingsritje lijkt me prima tegen die tijd Lachen. Dan kunnen we alvast de route gaan verkennen in het duin Haha!. Vrees alleen dat nu ondertussen jullie tempo wat hoger ligt dan dat van ons Nagelbijten / Gniffelen.

Haha! In het duin doen wij het ook rustig aan hoor! Weet nog van vorig jaar hoe zwaar dat was!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:27

he annemieke nogmaals super gefeliciteerd wat is omar een stoer paard zeg!
heel goed gedaan jullie vond het jammer dat we op de p/a afscheid moesten nemen wat vond het ook erg gezellig maar goed marco was gewoon te druk en bleef dat ook, zelfs bij thuiskomst nog Bloos!
goed gedaan die 7e plek en als omar geen k2 aankan kan geen enkel pard het volgens mij Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:59

De Ginkelse Heide was een prima oefening voor KWB, dat is traditioneel een wedstrijd die onder tropische temperaturen wordt verreden! *LOL*

Super gedaan en van harte met jullie mooie resultaat! Cool

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 06:22

Enne, tipje, die 55 km van KWB II is in werkelijkheid maar ongeveer 48 km. Vanaf de vetgate terug naar OdK is een kippeeindje....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 08:47

Omar en ik vonden het ook erg jammer dat we op p/a afscheid moesten nemen. Vond het trouwens erg knap dat je vlak achter mij finishte!! Marco is ook een geweldig paard en paars staat jullie erg mooi! Jammer dat Marco zo druk was maar volgende keer beter!

Dat klinkt al beter 48 km Ibbel Tong uitsteken Op hoeveel km zit de vetgate dan? Zie er zelf best wel tegenop hoor om klasse II te gaan rijden. We doen het gewoon rustig aan en ik ga ervoor om de wedstrijd goed uit te rijden.

Vorig jaar was KWB idd ook erg warm. Was onze 1e wedstrijd en al meteen verdwaald waardoor ik zo'n 8 a 10 km te veel had gereden en als laatste over de finish kwam Haha! Vond het wel een hele mooie wedstrijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:54

Yep, Annemieke gewoon 7e! Haha! Wat een super prestatie weer! Lachen

Het was wel erg warm hoor! Ben zelfs een beetje bruin geworden *LOL*

Op naar KWB Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:26

gefeliciteerd, goed gedaan hoor

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:29

Thanx! Jij ook gefeliciteerd Lenneke! Je hebt ook goed gereden!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:30

Tallie_Ho schreef:
Yep, Annemieke gewoon 7e! Haha! Wat een super prestatie weer! Lachen

Het was wel erg warm hoor! Ben zelfs een beetje bruin geworden *LOL*

Op naar KWB Haha!

Ja op naar KWB maar eerst nog Utrechtse heuvelrug Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:00

Geweldig resultaat! Gefeliciteerd!!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:42

goed gedaan! en weer leuke foto's

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:26

AnneOmie schreef:
Dat klinkt al beter 48 km Ibbel Tong uitsteken Op hoeveel km zit de vetgate dan?

Uit m'n hoofd gezegd op 33 km dacht ik.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:05

gefeli!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 08:43

33 km dat valt wel mee... dat is een klasse I zonder P/A Tong uitsteken Zie er wel een beetje op hoor tegen onze 1e klasse II maar we gaan het gewoon doen Tong uitsteken

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 08:43

danifur schreef:
goed gedaan! en weer leuke foto's

Dank je Daan Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:05

AnneOmie schreef:
33 km dat valt wel mee... dat is een klasse I zonder P/A Tong uitsteken Zie er wel een beetje op hoor tegen onze 1e klasse II maar we gaan het gewoon doen Tong uitsteken

Dat is altijd het geval. Een vetgate mag maximaal op 39 km zitten Tong uitsteken

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 09:29

Ik heb nog niet zoveel verstand van klasse II Bloos ga in KWB 1e klasse II starten Tong uitsteken wel al de cursus bijgewoont van Jannet van Wijk.