Bij de voorkeuring had ze een hartslag van 40. Eeen A gekregen dus we konden van start! Ze was bij de start rustiger dan normaal en de eerste paar KM draven gingen dit keer voor het eerst zonder ruzie over het tempo. Ik was blij dat Kelly zich aanpastte aan de warmte en zich niet druk ging maken. En daar was de hei al: wat een prachtig gebied, wat een verschil met onze kleine hei in de Randstad! Ik heb de hei met der gedraafd en Kelly het tempo laten bepalen. Halverwege wel een waterflesje over der nek gegooid. Ook goed gebruik gemaakt van de waterbakken die als een oasa in de woestijn leken! Aan de bosrand ben ik op iets minder dan 2 KM voor de PA gaan stappen om Kel wat langer de tijd te geven. Normaal is op 1 km gaan stappen meer dan genoeg. Nadat ze had geplast en door Stiggeltje nog een keer was afgesponst reden we PA binnen: 44 hartslag!! dus we konden weer door!
In het bos was Kel weer helemaal in der element en werd druk. We hebben er een goeie draf opgezet. Galop maar even achterwegen gelaten. Iets minder dan 2 KM voor de finish besloot ik toch om vast te gaan stappen en ben afgestapt. Hierdoor zouden we de 13 KM/H niet redden. Ik wilde Kelly niet gaan testen met dit weer en der samen een leuk tochtje van maken. 20 minuten na tijd gefnished met een hartslag van 48! Ik had dus best wat langer kunnen doordraven. Bij de nakeuring een hartslag van 44 en weer een A. Derde rit succesvol!
We hebben Kelly naar huis gebracht en zijn terug gegaan voor de prjisuitreiking. Helaas waren we net te laat. Ik ben uiteindlijk 13e geworden met 11.529 KM uur. Kan je zien hoe nauw de rijtijden naast elkaar liggen. En nog een zak voer gewonnen!
Ik heb weer veel geleerd en heerlijk genoten. Voelde dat Kel en ik steeds meer een team worden. Was wel weer een bewijs wat een toppertje Kelly toch is! En ik raak steeds meer verslaafd
Heel veel dank aan mijn moeder (chaufeuse en groom in spe). En natuurlijk aan Stiggeltje voor het coachen, groomen en natuurlijk beschikbaar stellen van Kelly!
Na de zomer gaan we klasse 2 proberen

ps. Ik heb een aantal mensen foto's zien maken en ben benieuwd

voor de start
apart moment!
Ready...? GO!
woww...
en bij de nakeuring