Alleen schoenen of ook chaps?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Alleen schoenen of ook chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:23

Hallo bokkers,

Voor mijn kennismakingsrit die ik waarschijnlijk ga rijden bij de peelrand ben ik een beetje aan het kijken welke schoenen ik aan ga doe.

Ik wilde even vragen of je alleen met schoenen mag rijden bij endurance? Of zijn chaps verplicht?

Alvast bedankt.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:44

Je mag gerust alleen met schoenen rijden. Net wat jij prettiger vind. Ikzelf rijd ook vaak zonder chaps. Alleen op de echt langere ritten toch wel chaps, omdat anders mn enkels nat worden van Bonny zweet. En het vel van mn kuiten komt dan af en toe tussen de beugelriemen en het zadel ofzo iets. Niet erg prettig kan ik je vertellen.

Doe iets aan waar je lang mee in het zadel kan zitten, wat je dus ook al een keer eerder aan hebt gehad bij een lange vergelijkbare rit. Geen nieuwe dingen, je kan je vreselijk open rijden op zo'n afstanden. Dus je moet van te voren weten dat het goed zit.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 06:52

In de winter rijd ik met schoenen en chaps, in de zomer met schoenen en hoge sokken.

Silence

Re: Alleen schoenen of ook chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 06:53

Oke bedankt. Geen probleem dus alleen schoenen.
Brengt mij weer een heel stuk verder in de voorbereiding

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:38

Let bij je schoenen wel op dat er voldoende hak is... anders moet je met beugels met een korf rijden...

En chaps of lange sokken haalt niet uit... (er zijn zelfs speciale endurance sokken website verwijderd - zie onderschrift)
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 15-06-06 06:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Sorry, we moeten 1 lijn trekken op bokt. Commerciele websites aanprijzen mag niet...

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 06:25

Foei Esther, websites spammen mag niet...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:47

Ik rij met gewone simpele chaps, van die suede met elastiek. Vind ik net even wat lekkerder rijden dan zonder.
Maar als je met iets anders wilt rijden dan normaal ga dat dan niet vlak voor de wedstrijd veranderen, dan zou je net zien dat het halverwege toch moeilijkheden gaat geven en dan kan je niet anders. Nieuwe dingen moet je thuis proberen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:46

Ik rij met soort van bergschoenen van mountain horse en met chaps. Op de een of andere vage manier gaan mijn sokken stuk als ik zonder chaps rij

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:29

Ibbel schreef:
Foei Esther, websites spammen mag niet...

oeps

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:33

AnneOmie schreef:
Ik rij met soort van bergschoenen van mountain horse en met chaps. Op de een of andere vage manier gaan mijn sokken stuk als ik zonder chaps rij

Dan schuurt je stijgbeugel misschien langs je sok, en/of dan klem je ergens teveel...
Blijven chaps over!

Navy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:43

Ik doe gem. één wedstrijd met een paar sokken

Ik rijd dus al jaren zonder chaps. Bevalt me prima, lekker veel vrijheid, veel contact. Maar vrees dat ik nu toch richting de chaps moet gaan, maar meer i.v.m regen. Aantal weken terug 100km in de regen gereden en daar heb ik flinke stijfheden in mijn kuiten aan opgelopen. Dan zijn die neoprene dingen toch wel fijn, die houden de boel nog enigzins warm.

Ganna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:21

Ik rijd met legerkisten en leren chaps van Happy Valley, al jaren en dat bevalt me super.
Omdat Ilonk een Thelwell achtige pony is, dus nogal rond, krijg ik anders zeik natte benen van haar zweet. En daar houd ik niet van, dus doe mij maar chaps, altijd ook met 35 graden.

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:22

Mordysh schreef:
AnneOmie schreef:

Dan schuurt je stijgbeugel misschien langs je sok, en/of dan klem je ergens teveel...
Blijven chaps over!

Waarschijnlijk komt het door het kleefband van mijn bontsjabrak, dat zit namelijk ook bij de singel om de singel op zijn plaats te houden.

Tallie1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:37

Ik rij altijd met chaps Ik heb toevallig twee soorten omdat ik van AnneOmie mooie blauwe heb gehad omdat deze haar te groot waren

Maar op een of andere manier vind ik het aanvoelen alsof mijn enkels meer steun krijgen. Of dat tussen de oren zit of echt zo is weet ik niet

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:39

ik reed eerst altijd met chaps maar ze zijn nu te kort en ik krijg ze niet over m'n nieuwe schoenen, en achja ikvind zonder chaps eigenlijk net zo lekker rijden