Waar zetten jullie je paard na de rit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Waar zetten jullie je paard na de rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 09:28

Hallo bokkers,

Zoals elders al wel te lezen was, wil ik graag de kennismakingsrit van de peelrand rijden.

Nu lijkt het me na aankomst bij de finish en de nakeuring niet goed om je paardje meteen op de trailer te zetten en naar huis te rijden.

Ik wil hem dan nog even tot rust laten komen.
Zijn er op de terreinen weides gemaakt zodat je je paardje daarin kunt zetten of moet je die gewoon aan het halster bij je houden?

Alvast bedankt

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:46

Ik heb zelf ook nog geen eravaring hoor.
Maar wat ik las op een site van een bepaalde rit

Citaat:
Paddocks zijn mogelijk op het terrein en kosten € 5,00..

Ik weet niet of dit kan bij elke rit, maar anders zou je contact op kunnen nemen met de organisatie.
Op foto's zie ik ook vaak paarden gewoon naast de trailer staan, die staan dan vast aan de ring van de trailer.

Succes in ieder geval!

Silence

Re: Waar zetten jullie je paard na de rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 09:48

Bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:49

Bij de meeste ritten zijn paddocks toe gestaan. Soms tegen vergoeden soms gratis. Meestal zet ik hem daar gewoon lekker in of nog even aan de hand lopen en dan de trailer op.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:29

Ik heb mijn eigen pikketten bij om een paddock naast de trailer te maken als ik één van de merris bij heb. Mijn hengst zet ik gewoon aan de trailer vast of in de trailer tijdens de prijsuitreiking. Zo gauw ik een baterij heb aangeschaft om de draad op stroom te zetten kan hij ook in de paddock.
Op de grote wedstrijden is er meestal een box voorzien om dat we dan ook overnachten.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:27

Ik zet Anouar nu nog aan de trailer vast. Wil voor de volgende wedstrijd lint en paaltjes kopen zodat hij ook lekker in een paddock rond kan scharrelen

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:07

Dat is erg afhankelijk van de wedstrijd. De meeste paarden staan in/aan de trailer. Het is nooit mogelijk dat iedereen een paddock maakt, daar is gewoon niet genoeg ruimte voor. Als er ruimte is kun je vaak (soms tegen betaling) wel een paddock maken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:51

Ik heb Lou óf aan de trailer, óf ik breng haar terug naar de stal waar ik op dat moment sta en kom zonder paard terug voor de prijsuitreiking. Als ik dat red qua tijd vind ik dat het prettigst, ik ben bang dat Lou nie in een prikweitje blijft staan en als ze aan de trailer staat blijf ik toch wel redelijk in de buurt om te zien hoe het gaat. zo lang ze andere paarden ziet staat ze rustig, na de rit tenminste.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:03

Meestal geef ik mijn paard ongeveer een uur rust na de nakeuring, dat kan gewoon aan de trailer vastgebonden zijn met een hooinet, of in een paddockje. Na dat uurtje gaat-ie meestal alvast de trailer op, als we nog niet meteen terug gaan omdat we op de prijsuitreiking wachten. Soms breng ik hem meteen na de nakeuring thuis, als de wedstrijd dichtbij is en ik terug kan gaan voor de prijsuitreiking.

Die rit met de trailer na afloop vind ik niet zo belastend. Als je rustig rijdt tenminste. Veel belangrijker vind ik het om je paard na een rit in de wei te kunnen zetten, zodat hij zichzelf in beweging houdt en (dus) minder snel spierpijn zal krijgen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:39

In een stil staande trailer staan ze echt stil, maar in een rijdende trailer is het paard alsnog aan het werk...

Pony gaat altijd na het rijden vast een de trailer met hooinet, na de nakeuring gaan we meestal meteen weg, zodat paard thuis zsm weer lekker het weiland in kan...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:44

Tot de nakeuring en een kwartier erna hou ik hem in beweging. Gewoon wat rondlopen, hapje gras hier, hapje gras daar...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:37

Mijn groom of ikzelf loop tot ongeveer een uur na de nakeuring met Omar... ook hapje gras hier en daar als dat mogelijk is. Ik zet hem daarna op de trailer en soms staat hij daar dan een half uur zodat wij wat gaan drinken of eten en daarna naar huis. Ben nog nooit tot de prijsuitreiking gebleven. Ik wil in de toekomst ook materiaal kopen om een paddock te bouwen.