Verslag Zelhem klasse 1, met foto’s!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lhundol

Verslag Zelhem klasse 1, met foto’s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 10:49

Gisteren heb ik met Kelly (van Stiggeltje) mijn tweede endurancewedstrijd gereden. Hier een verslagje en wat foto’s:

Na een autorit van 2 uur kwamen we in de Zelhem aan, wow wat een ruimte, das in het Gooi wel even wat anders! Nadat we even wat gestapt hadden met Kelly om de spiertjes weer los te maken zijn we gaan voorkeuren. Daar had ze een hartslag van 40. Bij de locomotie vond de veearts dat ze achter wat stijf was, dat is niet zo raar want Kelly was op de trailer op der billen gevallen toen mijn moeder wat te snel remde. Ze staat altijd al wat onstevig en ze houdt niet van remmen en rotondes haha! Ook vond de veearts dat ze linksvoor wat sleepte, dit zou te maken kunnen hebben met een oud scheurtje onder de hoefwand, dus kreeg Kelly een B.

Om half 1 zijn we gestart en de eerste 5 km was madame zo gek als een deur. Vooral de paden tussen de grote weilanden door waren erg leuk want die hebben we thuis niet. Ze heeft een goeie bok gegeven en we zijn een keertje het pad af de wei ingedoken om een erg enge badkuip. Ook de huifkarretjes met ezeltjes waren geweldig eng. Verder hebben we heerlijk genoten. Ook nog met Andriese een stuk samen gereden, was gezellig! De PA kwam alweer (te) snel in zicht en omdat we wat te hard reden ben ik op 2 km gaan stappen. Na wat koelen door Stiggeltje reden we de PA binnen. Hier had ze een hartslag van 48. Bij de locomotie kon de veearts niets apart zien dus konden we weer door!

De laatste 12 km gingen erg lekker, en daardoor ook te snel! Voor ik het wist naderden we het 2 KM tot finish bord en ik ging nog te hard. Dus moesten we 2 KM stappen in 25 min om op 13 KM/H uit te komen. Op een paar honderd meter voor de finish stond Stiggeltje met water om Kelly te laten drinken. Ik had nog een minuut dus we dachten dat we mooi op tijd gingen finishen. Maar er kwam een jurylid aangerend die zei dat ik niet mocht stilstaan (toch wel om te drenken?) Dus ben ik doorgereden en 30 sec. te vroeg gefinisht…
Ze had een hartslag van 56, maar moest plassen en dook meteen in de emmer met water.

Bij de nakeuring een hartslag van 44 en voor de locomotie weer een B omdat der achterhand nog steeds stijf was. Hier zullen we even goed op gaan letten.

Al met al dus best een geslaagde rit. Al was ie voor mijn gevoel wel erg kort ! Ik vond de omgeving erg mooi en de APD waren ook leuk om rond te kijken! Uiteindelijk bleek dat we 13,10 KM/H hadden gereden wat na correctie 12.87 was.

Ik wil Stiggeltje en mijn moeder bedanken voor alle hulp. Op naar de Ginkelse heide!

Afbeelding
net aangekomen en Kel bekijkt alles even goed

Afbeelding

Afbeelding
bij de voorkeuring

Afbeelding

Afbeelding
voor de start

Afbeelding
tsja? Kwijllll!!!!

Afbeelding

Afbeelding
en gestart!

Afbeelding

Afbeelding
voor de PA

Afbeelding

Afbeelding
bij de nakeuring

Afbeelding
en lekker uitrusten!

Afbeelding
met Stiggeltje

Afbeelding

Flowerpull

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:54

wat leuk! goed gedaan hoor de fotos zijn alleen heel groot, das n beetje moeilijk om te bekijken. maar wel een mooi paardje hooR!

Flowerpull

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:55

ow nu zijn ze wel goed

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:33

Leuke foto's hoor! Moest jij ook door het plaatsje Vorden? De endurance (weet niet welke klasse) kwam namelijk ook langs mijn huis

stiggeltje

Re: Verslag Zelhem klasse 1, met foto’s!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:36

Hoi lhundol,

Graag gedaan hoor, zoals ik al verteld heb vind ik het ook geweldig om mijn eigen paard te groomen.(stiekum zit ik er toch liever op hoor om de kilometers te maken )
Toen ze gisterenavond terug de kudde inging, kon ik niets meer van enige stijfheid bespeuren. Het staartje ging erop en ze trok nog lekker een sprintje met haar weide-genoten.
Ook vanmiddag even mijn eigen ''fysiotherapeut'' meegenomen om haar een extra massage beurt te geven. Uiteraard vond ze al die aandacht weer geweldig, maar of het nodig was?? Ze scheurde weer door de bak heen, maakte sliding stops, korte wendingen om de achterhand heen draaiende , benen mooi droog alsof ze niets gelopen heeft.

Vandaag mag ze lekker spelen in de weide en gaan we morgenochtend de Lage Vuursche weer onveilig maken

Verder wil ik alleen maar zeggen je hebt een goeie rit gereden waar je zeker trots op mag zijn . Wat betreft de snelheid en het akkefietje dat ze niet mocht drinken in de laatste 2 km is jammer, maar hier leer je weer van. Je hebt in ieder geval je winstpunt binnen en met Kelly is alles goed en dat is belangrijker als welke prijs dan ook. (Misschien moeten we toch maar is aan een GPS systeem )

Hier nog wat creaties van onze jongste fotograaf en groom Davey
http://www.mijnalbum.nl/Album=E4OTNARA

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:56

Gefeliciteerd! Goed gedaan.
Ik heb je volgens mij aan het eind nog even gezien

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:24

Wie? Mij? of lhundol? Wij hebben elkaar inderdaad ongeveer 500 m voor de finish gezien, waar ik dus klaarstond met een paar emmertjes water voor niets

Ook jij nog van harte gefeliciteerd met Annour, een geweldige prestatie met je eerste klasse twee wedstrijd jullie zagen eruit alsof jullie nog wel een rondje konden, super hoor!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:32

Ik bedoel lhundol.
Jou heb ik idd voor de finish gezien en later nog een paar keer

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:26

Mooie foto's! Gefeliciteerd met je rit, goed gedaan weer!! Jammer van je snelheidscorrectie. Heb je nu 2 ritten goed uitgereden? Ik moest even nadenken toen je me gedag zei in Zelhem en toen je net wegliep wist ik opeens weer wie je was Je kwam me heel bekend voor maar moest even de link leggen, je stond naast ons in Laag Soeren Volgende keer onthou ik het hoor Ben je er ook in Otterlo? Ik start dan ook weer klasse I met Omar.

Omar en ik zijn 8e geworden in Zelhem met 12.871 km p/u. Vond het een erg mooi terrein met mooie paden en route was super aangegeven!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:25

Gefeliciteerd, ach ja, liever gezond over finish en te hard gereden. Als kreupel en te langzaam ....
Gefeliciteerd. Misschien tot op de heide... moet nog ff afwachten, sta op de wachtlijst.

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 00:07

maakt niet uit, ik dacht al dat je de link even niet kon leggen. Niet raar als je net onderweg bent naar de start. Feli ook met je prestatie!
Ik ben er op de Ginkelse heide bij en dan weer in Vorden als goed is!

AnneOmie schreef:
Mooie foto's! Gefeliciteerd met je rit, goed gedaan weer!! Jammer van je snelheidscorrectie. Heb je nu 2 ritten goed uitgereden? Ik moest even nadenken toen je me gedag zei in Zelhem en toen je net wegliep wist ik opeens weer wie je was Je kwam me heel bekend voor maar moest even de link leggen, je stond naast ons in Laag Soeren Volgende keer onthou ik het hoor Ben je er ook in Otterlo? Ik start dan ook weer klasse I met Omar.

Omar en ik zijn 8e geworden in Zelhem met 12.871 km p/u. Vond het een erg mooi terrein met mooie paden en route was super aangegeven!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:17

Lhundol schreef:
maakt niet uit, ik dacht al dat je de link even niet kon leggen. Niet raar als je net onderweg bent naar de start. Feli ook met je prestatie!
Ik ben er op de Ginkelse heide bij en dan weer in Vorden als goed is!

AnneOmie schreef:

Ik was idd een beetje laat met de link te leggen.... moest bijna starten en toen je je omdraaide wist ik het opeens weer Ben sowieso altijd een beetje in trance tijdens een wedstrijd geloof ik Ik zie je op de Ginkelse heide wel!

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:21

Gefeliciteerd!
Leuk foto verslag.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:57

Hé Vicky! Goed gedaan! Leuke foto's van een leuk paard met een leuke amazone... Fijn om te lezen dat het je zo goed afgaat! Ben trots op je