Ik kan volgens mij ook niet tijdens Zelhem, en het is voor mij ook een beetje ver. Fasna is niet helemaal een goed voorbeeld, dat is heel wat anders dan andere wedstrijden. Wat je wel goed kunt zien is hoe een groomteam op elkaar is ingespeeld en hoe iedereen zonder te vragen goed weet wat te doen. Het team van Anita Lamsma vind ik een heel erg goed voorbeeld. Die doen het al jaren en dat loopt dan zo soepeltjes, echt een geoliede machine. Dat moet je dus niet voor je 1e klasse 2 verwachten, dat moet groeien.
Tip: loop van te voren het hele scenario door en als je vragen hebt: stel ze aan anderen (bv hier). Het zal nooit zo gaan als je verwacht, maar als je getraind hebt kun je de wedstrijd echt wel met 12/13 km/h uitrijden. Als er wat misgaat is dat gewoon een leermoment voor later. En neem overal de tijd voor, laat je niet opjutten door wat anderen doen. Bij de eerste keer gaat het er voor jezelf denk ik vooral om dat je finisht en goedgekeurd wordt, winnen hoeft nog niet persé. Rijd je eigen race.
Veel succes!