AnneOmie schreef: De spierpijn in mijn kuiten komt denk ik omdat ik buiten met 1 gaatje kortere beugels rij dan normaal.
Wees héél erg bedacht op het zgn 'loge-syndroom' als je met te korte beugels rijdt. Door de spanning die op je spieren staat bij te korte beugels zwellen je spieren op. Je kuitspieren zitten echter gebundeld in groepen, die omgeven zijn door zgn 'fascie'. Een soort beenvlies, maar dan om je spieren heen. Die fascie geven niet mee, zijn stug. Die gezwollen spieren kunnen dus nergens heen, met als gevolg dat bloedvaten ed afgekneld worden. Dan kom je in een soort kringetje terecht: je spieren zijn geirriteerd/licht ontstoken, maar ontstekingsvocht ed kan ook niet worden afgevoerd, met als gevolg dat er een nog sterkere ontstekingsreactie optreedt, met meer vochtvorming. Als je pech hebt moeten je fascie chirurgisch worden opengesneden, en in het allerergste geval ben je je onderbeen kwijt.
Er zijn verschillende ruiters die zo'n loge-syndroom gehad hebben, en eraan geopereerd moesten worden. Ik heb zelf een keer op de grens gezeten door met te korte beugels te rijden, ik doe dat echt nooit meer...