Ik ken Kelly al een jaar of 6 en ben haar na 2 jaar bijna niet gezien te hebben weer gaan bijrijden. Ze is van stiggeltje. Ik ben echt gek op dit paard en nu boodt Stiggeltje aan of ik met Kelly zou gaan starten!
Zelf haalt ze hele goeie resulaten in de klasse 2 met Kelly. Ik had dus het geluk met een ervaren paardje te kunnen rijden!
Na het geslaagde trailer-rij debuut van mijn moeder (met een grote gehuurde bus, go mam) kwamen we bij de manege aan. Kelly was de rust zelf en stond nieuwsgierig de omgeving in zich op te nemen. Bij de voorkeuring had ze een hartslag van 36 en een A gekregen!
En toen stijgde ik op en ging het knopje om bij Kelly, weg rust, actie! Zelf was ik helemaal niet zenuwachting en kon niet wachten om te mogen wegrijden. En toen reed ik door de stad, wow!
Ik heb Kelly nog nooit zo meegemaakt, mega mega braaf zonder onze normale menings verschilletjes. En de turbo motor stond aan, maar ze bleef wel netjes bij me. Meteen ben ik met een meisje uit Duitsland gaan samen rijden met een arabiertje. Onze paardjes zijn beiden meestal niet zo lief tegen andere paarden maar dit klikte heel goed. We hebben een flinke draf erop gezet en de rit was prachtig. Wel hebben we op een gegeven moment een lintje gemist en zijn 2 km te ver doorgereden. Toen we dat eenmaal zeker wisten (we vonden het al raar dat we niemand meer tegen kwamen) zijn we in volle galop weer teruggegaan waar we het lintje hebben gevonden.
Op ongeveer 750 m voor de PA zijn we gaan stappen en even 5 minuutjes ernaast gelopen. Voor de PA stonden mijn moeder en Stiggeltje al klaar met water en appels.
Bij de keuring had ze een hartslag van 48 dus mochten we weer door!
Het 2e gedeelte was heerlijk genieten van de mooie omgeving. We hebben het tempo aangehouden en zijn op 750 meter weer gaan stappen. Na nog wat koelen door Stiggeltje stapte ik op precies 13 km/uur het gras op voor de finnish. Daar had ze een hartslag van 52, beetje hoog volgens Stiggeltje maar dat kwam door de warmte.
Bij de nakeuring een hartslag van 40 en weer een A. Ik heb mijn eerste rit succesvol gereden!

Kelly was nog super fris en zag eruit of ze zich afvroeg wanneer we weer verder ging van de vetgate!

We zijn gebeleven voor de prijsuitreiking waar bleek dat ik 12.896 km/uur had gereden! En ik was dus 2e! Ik heb neopreen minichaps gewonnen, in het oranje natuurlijk.
Na nog een geslaagde trailer rit mocht kelly weer lekker de wei in. Het was een lange maar geslaagde dag!
Al met al ben ik dus super tevreden met de rit en de hoge uitslag was ook erg leuk erbij!
Veel dank aan Stiggeltje en mijn moeder!
Op naar Zelhem!
net aangekomen op het terrein!
net opgestegen en Kelly heeft er zin in!
Voor de start
voor de PA
bij de nakeuring
Mijn moeder en Kelly lekker soezen in de zon wachtend op de uitslag

de onderste 3 zijn van Kelly

Mooi paardje heb je!