tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:59

Hallo!

Ik heb nu sinds kort een eigen paard die ik zelf wil gaan opleiden tot endurance paard. Ik ben zelf wat endurance betreft nog een leek en hoop zo wat nuttige tips te krijgen. Ik heb altijd dressuur gereden, een tijdje samengesteld maar dit lijkt me gewoon veel leuker om met mijn paardje te gaan doen. Ik heb wel een keer een kennismakingsrit gereden op een paard van een vriendin van mij en toen was ik verkocht!

Nu mijn vragen!

* ik heb een haflinger merrie, is ze geschikt voor endurance? Ze niet het type haf wat je normaal voorsteld bij een haflinger. Ze vrij droog en bespierd. Erg fel en geeft niet snel op.

*Met wat voor zadel rijden jullie, en wat reden jullie mij aan? ik zat zelf te denken aan een australian stock zadel, omdat ik die heerlijk vind zitten. Ik heb dus een rit gereden op een VZH zadel, maar dat zat niet erg fijn.

*wat voor kleding is geschikt voor de ruiter? hebben jullie normale paardrijlaarzen aan bijvoorbeeld?

*Hoe kan ik mijn merrie het beste voorbereiden op een carriere als endurance paard?

*Zijn er ook instructeurs die gericht zijn op endurance?

*Waar kan ik meer info inwinnen, zijn er goede boeken te verkrijgen bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

HenJ

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:30

Hoi, Ik ben vandaag naar de sprengen rit geweest en zag dat er erg veel haflingers mee deden. Ook veel fjorden . Ik vond het erg leuk en baalde ervan dat ik niet mee kon doen met Jordi. De volgende keer ga ik zeker mee doen.
In het kopje endurance kun je bijna alle info zoeken. Succes.
Gr heidie

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 06:47

Anzjuulaa: lees eerst eens de FAQ, en kijk eens op de websites met trainingsschema die daar in staan.
Of jouw paard geschikt is, kan niemand van te voren voorspellen, ook niet iemand die al jaren Endurance rijdt. Dat moet je gewoon uitproberen.
En er is momenteel al een topic actief waarin het over zadels gaat, dus kijk daar ook eens.
Hier een slotje, zo'n algemene lijst met vragen stellen is niet de bedoeling en ook niet erg handig.