KNHS persoonsnummer voor aanvragen startkaart?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten

KNHS persoonsnummer voor aanvragen startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:51

Nou... het moet er toch maar een keer van komen Ik ga maar eens aan zo'n buitenritje meedoen met mijn Haf Kim

In het nabije verleden kon je altijd starten als het paard waarmee je een wedstrijd reed een startkaart had voor bijvoorbeeld de discipline dressuur. Zelf hoefde je alleen lid te zijn van de DER. "mooi" dacht ik, hoef ik geen startkaart aan te vragen Jammer dan... dat moet nu dus wel. Maar goed... probeer vervolgens je weg dan maar eens te vinden in het woud dat KNHS heet

Ik heb inmiddels het mutatie-formulier gevonden. Tevens heb ik contact gehad met iemand van de KNHS. Deze dame in kwestie gaf het volgende aan:

KNHS schreef:
Op bijgaand mutatieformulier kunt u uw gegevens invullen en die van uw paard.

Wanneer u reeds lid bent van de KNHS Endurancevereniging en daardoor ook over een KNHS persoonsnummer beschikt, kunt u volstaan met het invullen van uw naam en persoonnummer op het formulier.

Kijk... nu komen we ergens Ik ben reeds lid van de KNHS Endurancevereniging Huh... KNHS persoonsnummer? Het enige wat ik heb is een lidnummer van de DER/KNHS Endurancevereniging. Mag ik hieruit de conclusie trekken dat mijn lidnummer ook mijn persoonsnummer is? Zo nee... daar was ik al bang voor. Zo ja, volstaat het dan echt om verder alleen mijn naam op te geven en verdere gegevens over mijn paard achterwege te laten (behalve natuurlijk het bijvoegen van een kopie van haar paspoort)?

Ik hoor zoveel wilde verhalen over de KNHS dat ik het nogal verdacht vond... "zo makkelijk zal het toch niet zijn? Er zit vast ergens nog een addertje"

Om een lang verhaal kort te maken en mijn vraag duidelijk te stellen:
Is DER-lidnummer mijn persoonsnummer? Zo nee, hoe kom ik aan een persoonsnummer? Zo ja volstaat het werkelijk om alleen dat nummer op te geven samen met mijn naam en een kopie van het paspoort van Kim?

Grote kans dat een dergelijke vraag al vaker is gesteld, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Maarja... aan de andere kant... eigenlijk kan dat de bedoeling niet zijn, want wat is nou endurance zonder bos?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:05

Ik ga een andere tegenvraag stellen: heb jij redelijk recent al eens een startkaart dressuur of springen gehad? Zo ja, dan staat daar je KNHS persoonsnummer op (getal van 6 cijfers).

En nee, je DER lidmaatschapsnummer is niet je KNHS persoonsnummer.

En inderdaad, als je geen nummer hebt, dan geef je je DER nummer en de rest van de info over je paard, en dan krijg jij zomaar gratis en voor niets (o nee, niet gratis) een persoonsnummer van de KNHS.

Maarten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:29

Nope, nog nooit een startkaart gehad

Dus als ik het goed begrijp: als ik het hele formulier invul dan krijg ik én een startkaart én een persoonsnummer? *jubel*

Het lijkt dus toch makkelijker dan ik in eerste instantie dacht

AnneOmie

Re: KNHS persoonsnummer voor aanvragen startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:03

En dan krijg je ook nog eens gratis en voor niets een combinatienummer

Lidnummer DER is idd wat anders dan het KNHS persoonsnummer.

Leuk dat je gaat starten met Kim! Ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen in de endurance

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:50

Niks is gratis bij de KNHS!

Heb je trouwens niet ook een rijvereniging nodig of geldt de DER dan als rijvereniging (iemand heeft met de toetsenbordinstellingen zitten rommelen hier, kan het vraagteken nieteens vinden....)

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:04

Ik heb al een week of drie geleden een startkaart aangevraagd en zit nog steeds op een reactie te wachten. Is dat normaal dat het zo lang duurt? Ik wil me graag eens gaan inschrijven voor wat westrijden..

Maarten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:05

De DER geldt in deze als rijvereniging Dat is dan ook de enige vereniging waar ik bij zit

Dat er kosten aan verbonden zijn dat realiseer ik me maar al te goed *denkt nog even terug aan de goede oude tijd dat je zonder al te veel moeite aan een endurancewedstrijd mee kon doen*

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:53

ik heb ook net een startkaart aangevraagd, als je geen KWPN´er hebt, nemen ze ook nog eens iets van 25 euro voor ´registratie paard´, de afzetters.

Nandoman: meestal duurt het een week of 4. maar je kunt er natuurlijk altijd eens achteraan bellen....

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:00

Rieja schreef:
ik heb ook net een startkaart aangevraagd, als je geen KWPN´er hebt, nemen ze ook nog eens iets van 25 euro voor ´registratie paard´, de afzetters.

Nandoman: meestal duurt het een week of 4. maar je kunt er natuurlijk altijd eens achteraan bellen....

Ik heb ook geen KWPN'er maar wist niet dat je dan meer moet betalen. Rare regels zeg! Ik wacht nog wel een weekje en dan ga ik bellen! Dank je.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:03

Rieja schreef:

Bij mij niet. Ik had die kosten ook verwacht toen ik een startkaart met de Haf aanvroeg, maar die was blijkbaar daar al bekend ofzo (terwijl de eigenares nooit een startkaart met dat paard heeft gehad). Hoefde iig niets extra's te betalen.

Maarten, bel anders even met de afdeling Ledenadministratie van de KNHS (nummer staat hier: http://www.knhs.nl/overview.asp?PCatID= ... omstyle=11) en vraag even of je persoonsgegevens toevallig al in hun bestand staan. Je weet tenslotte maar nooit (de mijne bleken bekend te zijn omdat ik een ruiterbewijs heb en de SRR is een paar jaar geleden opgegaan in de KNHS Recreatiesportvereniging).

Leuk trouwens dat je nu toch 'eindelijk' gaat starten met Kim!

Nog even over hoe lang het duurt voor je je kaart in huis hebt: ik had ze allebei twee weken na de aanvraag thuis.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:59

vaag Karin! Ik moest dus echt bijbetalen omdat ze Oldenburger is. Discriminatie!

@Maarten: wie weet komen we elkaar dan nog wel eens tegen bij een endurance hier in het noorden! (als de bureaucratie overwonnen is, haha)

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:16

Staat ze ook bij een buitenlands stamboek ingeschreven? Dan kan het daar misschien mee te maken hebben?

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:41

Marianne Otten [M.Otten@knhs.nl] heb ik gemaild en ze beloofde dat mijn startkaart deze week, uiterlijk op woensdag, verstuurd wordt!
Eindelijk, na vier weken wachten!

Ik heb voor mijn buitenlandse merrie trouwens wel net een Nederlands paspoort geregeld. Ik ben benieuwd of ik dan alsnog moet bijbetalen.

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:09

Rieja schreef:
Niks is gratis bij de KNHS!

Heb je trouwens niet ook een rijvereniging nodig of geldt de DER dan als rijvereniging (iemand heeft met de toetsenbordinstellingen zitten rommelen hier, kan het vraagteken nieteens vinden....)

Nee, ik weet het

DER geldt volgens mij als rijvereniging.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:14

De DER bestaat niet meer.

De KNHS Endurancevereniging heeft idd dezelfde status als een landelijke rijvereniging, met een eigen verenigingsnummer en vestigingsplaats Ermelo.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:40

@Karin, ja, ze staat bij het Oldenburger Verband ingeschreven. Misschien dat alle Nederlandse paarden idd gratis zijn....maar op de vereniging vertelden ze me dat je moet bijbetalen la shet geen KWPN'er is, heb ik verder niet nagevraagd ofzo.

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:42

Iedereen heeft als lid van de KNHS Endu Ver. een KNHS lidmaatschapsnummer. Maar die is niet altijd bij de leden bekend, net zo min als het KNHS Endu.Ver. nummer (voorheen bekend als DER lidnr).
Maar helaas heb ik je KNHS nr ook niet.
Wel heb je het verenigingsnummer van de KNHS Endu Ver nodig en dat is 30011.