Ik heb direct Loryen van de trailer gehaald en vlechten gemaakt. Toen aangemeld en naar de voorkeuring. Alles was in orde. Haar hartslag was 40, ademhaling was 12 en een A voor locomotie. Ik moest alleen nog wel een keer extra draven, want ik deed het zelf niet goed. Het paard was prima, maar ik moest het zelf ook maar goed leren

Daarna een starttijd aangevraagd en om 11.27 konden we vertrekken.
We hadden er enorm veel zin in!
We hebben lekker gereden en zijn 2 km voor de p/a gaan stappen. Haar hartslag was netjes 52 en ze had een ademhaling van 10.
We konden weer verder. We hebben lekker door gereden en reden 10 km in een half uur. 2 km voor de finish zijn we weer gaan stappen en de hartslag was weer netjes 52. Ik was enorm blij dat alles zo goed was gegaan voor de eerste keer! We hebben er echt van genoten.
Toen weer terug naar de trailer. Nog even wat drinken aangeboden, zadel eraf, hoofdstel eraf, deken erop en weer gaan stappen. Ze mocht soms een hapje eten maar dan direct weer stappen.
Vorig jaar reden we in Ommen de kennismakingsklasse en liep ze kreupel bij de nakeuring. We dachten toen meteen aan spierverzuring en hebben ons daar verder geen zorgen om gemaakt.
Daarom maar lekker blijven stappen en warm houden, dan moest het goed komen.
Toen naar de nakeuring. Wat luisterde die veterinair lang naar haar hart zeg! Als dat maar goed was. Niet dus! Ze hoorde een ruis. Ze maakte de keuring even af en moesten daarna naar de hoofdveterinair. Verder was alles in orde. Ze liep met ons mee en de hoofdveterinair hoorde het ook. Ze luisterde nog eens en constateerde dat haar hartzakje lekt. Geen leuk nieuws dus! Ik moest me niet teveel zorgen maken, ze gaat er niet snel van dood, maar moet het wel in de gaten blijven houden. Ik kon er nog gewoon endurance mee blijven rijden zolang ik het maar goed in de gaten hield.
Toen de locomotie. Ze liep net als vorig jaar weer kreupel met linksvoor. We dachten echt oliebol, hoe kan dit nou? Weer hetzelfde als vorig jaar? Tijdens de rit niks aan de hand, ze loopt super, je houdt haar warm en in beweging en toch weer kreupel?
Tijdens het rijden merk je niks, in stap loopt ze ook goed, maar in draf loopt ze kreupel. Dit wordt ze niet direct na het finshen. Maar pas na een minuut of 20/25. Dit vinden wij heel vreemd. De veterinair heeft het nog gecontroleerd en het was wat gezwollen. Ik moest maar een paar dagen rustig aan doen. Zij maakte zich er nog niet zo'n zorgen om, maar wij wisten dat het al eerder was gebeurd.
Ik weet dat haar linkerbeen wat zwak is, ze loopt er tijdens het rijden soms weleens een paar pasjes mank mee, maar het is ook altijd zo weer over. Dit is niet altijd het geval, maar soms. Als ze kreupel is (niet vaak) dan is het ook altijd linksvoor.
Ik weet niet of ze na het trainen ook kreupel loopt met links. Ik laat haar na het rijden altijd weer de wei in, en laat haar na een half uur nooit meer draven. Het kan best zijn dat ze dan ook niet goed loopt. Ik houd het in de gaten.
We gaan binnenkort met haar naar de kliniek, voor het been. We maken er ons echt zorgen om. Er is iets niet in orde met dat been, maar we weten niet wat. Ze heeft zich niet verstapt, ze liep al die tijd goed, maar bij de nakeuring niet. Net als vorig jaar. Ze heeft er enorm veel plezier in, net als haar baasje.
Ik hoop dat de uitslag van het been meevalt. Maar toch zie ik het somber in en ben ik bang dat we de endurance wel kunnen vergeten

Echt zo ontzettend jammer, want we hebben net de sport gevonden die we beiden erg leuk vinden!
foto's: Gemaakt door Anouar15
Aankomst

Bij de start

p/a

finish

Als het toch bij HAW moet, moet het maar verplaatst worden.

En dat het met rust of medicijnen over gaat 
ben ik een beetje in de war. Moet die ECG gelijk na één keer al gemaakt worden?
dat is even best jammer