Rijbroek -> Schuurplekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Rijbroek -> Schuurplekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 09:54

Hallo!

Na een flink trainingsritje heb ik in mijn rijbroeken echt altijd schuurplekken aan de binnenkant van m'n benen en op mn zitvlak.
Ontzettend vervelend, en dat maakt mij natuurlijk ook niet veel vrolijker (gezellig voor m'n trainingsmaatje )
Nou heb ik dus al van verschillende bokkers endurance rijbroeken gezien.
Faas hier op bokt verwees me door naar Carla van EquestrianNomads.nl.
Mijn trainingsmaatje vond die broeken dus totaal niet fijn, en vertelde me dat ik beter iets van een ander materiaal kon kopen.
Kan iemand mij meer vertellen over de soorten/merken en de materialen en hun eigenschappen?

Het belangrijkste vind ik dat ik schuurplek-vrij kan trainen!

Alvast bedankt!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:10

Tip van iemand op een ander forum: van te voren de plekken waar je je doorrijdt goed insmeren met vaseline. OK, je rijbroek wordt wel vet van binnen, maar het glijdt lekker en schuurt niet meer.

's Winters een lange onderbroek onder je rijbroek werkt ook heel goed. 's Zomers is dat wat erg warm.

De bekende 'pamper' rijbroeken zijn in verschillende soorten materiaal te krijgen. De supplex uitvoering schijnt heel fijn te zijn.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 10:13

Ga ik vanmiddag direct proberen! Bedankt voor de tip!

Zag trouwens in je profiel dat je een halfzusje hebt van het paard van mijn trainingsmaatje!

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:18

En wat iemand anders tegen me zei: wissel rijbroeken af, dan zitten naadjes op verschillende plekken en rij je jezelf minder snel open.

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:26

Ibbel schreef:
De bekende 'pamper' rijbroeken zijn in verschillende soorten materiaal te krijgen. De supplex uitvoering schijnt heel fijn te zijn.

Ik heb een supplex en zo'n lycra. Allebei heel fijn, maar dat zal wel persoonsgebonden zijn. Kun je die van je trainingsmaatje niet een keer lenen om uit te proberen?

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 10:28

Jorie schreef:
Ibbel schreef:

Ik heb een supplex en zo'n lycra. Allebei heel fijn, maar dat zal wel persoonsgebonden zijn. Kun je die van je trainingsmaatje niet een keer lenen om uit te proberen?

Jammergenoeg heeft zij ze (voor zover ik weet) ook alleen uitgeprobeert

@ Hilli: Dat doe ik eigenlijk sowieso wel Maar bedankt!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:52

Mietje schreef:
Zag trouwens in je profiel dat je een halfzusje hebt van het paard van mijn trainingsmaatje!

Dan weet ik wie jouw trainingsmaatje is

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 11:10

Ibbel schreef:
Mietje schreef:

Dan weet ik wie jouw trainingsmaatje is

(en tevens eigenaresse van het paardje dat ik mag uitbrengen en rijden )
Ze is dus berucht begrijp ik!

Ik zag je paard trouwens nog staan in een oude Her en Der!

trisca

Re: Rijbroek -> Schuurplekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:20

Ik heb hier ook vaak last van. Er zijn rijbroeken die alleen daarom niet meer draag . Vooral aan de binnenkant van mn knieen ( door knielappen) en knieholtes. Bij knieholtes helpt het als ik andere laarzen aandoe( geen leren hoge dressuurlaarzen). De rijbroeken wissel ik vaak, maar helemaal voorkomen kan ik het in de knieholtes niet.
De binnenkant van mijn knieen zijn niet meer stuk na het vele wisselen van broek.

Ik hou dit topic even goed in de gaten, hopend op meer en betere tips

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:23

@trisca: het was inderdaad jouw tip van het wisselen van rijbroek. Werkt in elk geval, alleen de rijbroek die ik gisteren aan had.. brr.. ik wist gelijk al waarom ik 'm niet meer droeg... JEUK! Altijd leuk, zo'n teer huidje.

[edit: tiepvaut]

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:20

Ik ben overtuigt gebruiker van de beruchte pamperbroek. De mijne is lycra, volgende keer probeer ik supplex. Ik vind ze niet flatterend (ben ik ook niet zo slank) en je moet wennen aan hoe dun het is (het 'tweede huid effect' - eerste paar keren voelde het een beetje bloot) maar ik rij me echt nooit meer door. Heerlijk.

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:07

Ik heb endurancebroeken van Goldfinch.
Zijn ook van Supplex, maar niet van dat glimmende als de Carousel/pamper broeken.
De Goldfinch hebben ook geen zeem/pamper erinzitten, maar hebben rond je billen en benen een extra laag stof. Ik heb er de 62 km mee gereden, en had werkelijk nergens schuurplekken! Joepie! (ik had dat bij de carousel nog wel eens, omdat mn billen groter zijn dan het stukje pamper wat erin genaaid zit. Kreeg ik weer schuurplekjes op die naadjes)

Tip: mocht je schuurplekken krijgen; probeer eens een panty onder je rijbroek. Klinkt misschien stom, maar dan kan je rijbroek niet aan je (zwetende) benen plakken en krijg je geen schuurplekken.