is mijn paard geschikt......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

is mijn paard geschikt......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:12

Ik heb een quarterhorse merrie met artrose in de kogels ,zolang we gewoon lekker buiten rijden loopt ze lekker maar de ´dressuur´matige dingen en bak werk trekt ze niet meer.

zou endurance wat zijn voor ons en zijn er endurance ruiters die ook een artrose paard hebben .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:27

Ik heb geen ervaring met atrose i.c.m. endurance. Hoelnag zijn de buitenritten die je maakt en hoe snel rij je dan?

Als je echt twijfelt zou ik het gewoon niet doen.

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:54

ik zou het in overleg met je da doen hij weet in hoe erge vorm het is en wat je met haar kan doen...

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:05

Er zijn een aantal 'artrosepaarden' en trouwens ook HKO paarden die het goed doen in de Endurance. Dus daar hoeft het niet perse aan te liggen.
Wat belangrijker is, is dat een quarter in principe de verkeerde spieren heeft ('korte' ipv 'lange') omdat een quarter een sprinter is, en geen stayer. Je zult dus heel goed op stayers kwaliteiten moeten training om 'lange' spieren te kweken. LSD (long slow distance) is daarvoor een goede methode. Dat wil zeggen: lange tijd (weken tot maanden), laag tempo (stappen) en lange afstand (eerst tot 10-20 km stappen - 1,5 tot 3 uur dus ongeveer - voordat je uberhaupt drafwerk gaat doen).

Uriah

Re: is mijn paard geschikt......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:43

mijn buitenritten varieren van 1,5 uur tot drie uur,ik stap en draaf het meeste.