snelheidscorrectie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

snelheidscorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 22:03

Ik zat zo wat bij de uitslagen van 19 mrt Kootwijkerbroek te kijken en dan staat er onderaan de uitslag van de klasse 1:
* Goedgekeurd, niet geplaatst i.v.m. verplichte rust of snelheidscorrectie

zie ook deze link: http://www.deronline.nl/wedstrijd/uitslagen/20060319.asp

Wat betekent dan die snelheidscorrectie ... ben je dan te snel gegaan (boven de 13 km/u)? Nee toch, want dan zou je toch worden gedisqualificeerd?

En de verplichte rust, die krijg je toch als je paard een te hoge hartslag heeft bij de vetgate en bij de finish? Ik dacht dat dan gewoon de tijd doorliep, maar dat je dan wel gewoon in de uitslag zou komen?

Alvast bedankt!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:10

Als je te hard rijdt, maar je blijft onder de 15km/h wordt je niet gediskwalificeerd, maar krijg je wel een snelheidscorrectie.
Boven een gemiddelde van 15 km/h ben je dus wel gediskwalificeerd...

Ook bij de verplichte rusttijd wordt je onderaan geplaatst, dat is sinds dit jaar. Je staat dus wel in de uitslag, maar onderaan.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:38

Goh, dat wist ik niet. Wel handig om dit even te weten.

Lappie_Lap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:09

Dank je Djilan !
Het diskwalificeren bij >15 km/u ... geldt toch weer alleen voor de klasse 1? Bij de hogere klasses gaat het er dan toch om wie het snelste km/u rijd en daarbij dus niet een verplichte rust krijgt?

Ja idd ... dit is wel handig om te weten

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:11

Geld inderdaad alleen bij klasse I omdat dat de enige klasse is (samen met de kennismakingsklasse) waar een max snelheid ingesteld is.

In hogere klasses zitten trouwens ook verplichte rustpauzes Dat zijn de vetgates.