Halster-Hoofdstel vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Halster-Hoofdstel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:06

Hallo

Binnenkort wil ik gaan trainen voor endurance en via deze weg zou ik even willen vragen welk halster-hoofdstel jullie mij aan zouden raden om te kopen. Het belangrijkste vind ik de kwaliteit tegenover mijn paard. Ik geef liever iets meer uit aan een goed hoofdstel zodat mijn paardje er lekker bij loopt dan dat ik een slechtere variant koop en dat mijn paardje vol met schuurplekken e.d uit de rit komt.

Dus wat is jullie ervaring met welk merk. Ik zit zelf te denken aan een Marylot van Goedhard.

Bedankt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:57

Ik heb een Biothane van Goedhard (Marylot dus) en ik ben er echt super tevreden over. Het is mooi materiaal, soepel, niet stroef en ook niet zo breed en dik.
Ik heb de versie die ook bitloos kan, foto in m'n profiel

Lappie_Lap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:53

Ik ga ook endurance rijden en ben me ook wat aan het oriënteren op halster hoofdstellen. Nou heb ik best een mooie en bovendien goedkope gevonden bij de Agradi.
Het materiaal is nylon, hetzelfde als bij halsters. Maar ik vraag me af of dat niet gaat schuren?
M'n paardje krijgt van haar halster geen plekjes (maar die hebben eigenlijk alle 3 een dunne soort neopreen/suede achtige voering).

Hieronder de link:
http://www.agradi.nl/product?sc=Paard+e ... %26+Touwen

RhealLover

Re: Halster-Hoofdstel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:52

de kans dat die van agradi gaat schuren bestaat idd, tevens is het niet zo stevig en het gaat snel stinken enzo. Goedkoop kan duurkoop zijn

De Biothane halster hoofdstellen zijn zeker aan te raden, makkelijk schoon te houden en in gebruik, tevens ook erg stevig. Lederen zijn ook erg goede die je kunt gebruiken. En de prijsklasse kan verschillen

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:21

Ik denk dat je veel kunt hebben aan de antwoorden in dit topic: viewtopic.php?f=131&t=563703

Omdat dat een heel recent topic is, wil ik jullie vragen hierin verder van gedachten te wisselen.