Caps en Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silv

Caps en Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 07:33

Ik heb een vraag. Ik heb op het forum wat rondgesnuffeld om een topic over caps te vinden, maar ik heb tot nu toe alleen caps gevonden die geschikt waren voor dressuur, cross of Western.

Ik ben dus op zoek naar een geschikte Cap voor endurance. Ik heb op dit moment een Horka, maar die is groot en alleen verstelbaar door de klitteband-gevallen die in de cap zitten. Verder gaat mijn hoofd er gigantisch in zweten!

Ik heb ondertussen wel een Casco New Master opgehad, maar het draaisysteem aan de achterkant vond ik dubieus (het draadje leek anders te lopen als je de knop aandraait dan het plasticen boogje waar het overheen loopt). Daarna een Casco Younster Dynamite, maar die was net te groot of net te klein (viel net tussen een maat). Nou heb ik op de site van Goedhard de LAS cap gevonden, die lijkt me heerlijk zitten, dus ga binnenkort maar een tripje Wierden maken.

Maar om nog wat ideeen op te doen vroeg ik me af wat voor cap jullie dragen bij endurance/lange tochten en wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:35

Ik heb deze voor endurance:
Afbeelding

Vind hem wel heel fijn en krijg niet echt snel eenzweethoofd ofzo.

silv

Re: Caps en Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 07:46

Dat is toch de Harry's Horse Pro Plus?

Ik heb op dit moment echt zo'n champion, groot, warm etc. Maar deze is dat dus niet? Misschien moet ik toch ook maar een keer langs Divoza gaan!

dit is overigens de LAS die ik heb gezien:
Afbeelding

leek me erg fijn door alle luchtgaten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:49

Ja klopt deze is die van harry's horse. Erg fijn vind ik. Maar eigenlijk wil ik ook wel een andere zo een als jij hier laat zien. Maar tot die tijd is deze prima, niet zo warm en zwaar en zit lekker.

Alvaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:05

Die LAS is erg fijn. Ik heb 'm ook, alleen de lichte versie (250 g.) maken ze dus niet meer. Hij is iets zwaarder nu (400 g.) maar als je de lichte gewend bent is dat dus erg zwaar

silv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 08:11

Vaag dat hij zwaarder is geworden. Ik zie op de LAS site (www.lashelmets.com) dat de Hitek nog 250 gram is en de Nabeg en Max Leger 430 gram zijn. Ga ik dan toch navragen als ik hem ga passen, want dat is dan toch zeker weer een nadeel! (nou is hij natuurlijk altijd lichter dan de cap die ik nu heb... maar toch)

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:50

Ik heb die blauwe op de foto ook, dit jaar gekocht, maar nog wel de lichte versie Daarnaast heb ik nog een Troxel Spirit Equus uit Amerika. Is ook een hele fijne helm, maar toch een beetje te wijd voor me.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:11

Ik ben ook nog opzoeknaar een goede cap..
ik heb nu een namaak harry's horse, maar als ik hem langer dan 2 uur op heb begint alles te irriteren, en met warm weer zweet ik mij een hoedje. Ik krijg ook een hele geirriteerde huid zegmaar onder de rand op mijn voorhoofd.
Niet echt ideaal dus...

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:14

Ik heb dezelfde cap als judith_cloud. Bevalt me prima.

silv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 09:17

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:33

Die verkopen ze volgens mij niet. Er staat iig nergens hoe je ze kan bestellen...

silv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:44

Djilan schreef:
Die verkopen ze volgens mij niet. Er staat iig nergens hoe je ze kan bestellen...

Je hebt gelijk, het is een distributeur, had ik niet gezien. Ik zie ook geen andere internetwinkels die ze hebben.

Ik heb nu twee caps die ik ga proberen, de HH van hierboven en de LAS. Nog andere waarvan jullie zeggen "deze is geweldig!"

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:04

Heb de Caco New Master, nog niet zo lang overigens, en die zit erg fijn. Het verstelsysteem leek erg op wat er aan m'n snowboardboots zat dit jaar en daar was ik erg tevreden mee (zeer precies te stellen), dus vandaar dat ik 'm wel heb gekocht.

Daarvoor droeg ik een snowboardhelm, ook goedgekeurd voor flinke stuiterpartijen, maar gezien het feit dat paardrijden niet valt onder 'snowsports', heb ik toch maar een andere aangeschaft. Zo'n oude champignon-cap-ding-geval heb ik ook nog, maar die is echt te warm.

Al met al dus een mooie verzameling helms

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:06

Ik heb ook een vraagje over caps. Zijn er ook caps met luchtgaten/gleufen en dergelijke in het bruin? Ik kan bruine tot nu toe alleen sporadisch vinden in van die dressuurhelmen.

Ik heb het maar in dit topic gezet omdat het toch over caps en endurance gaat, lift dus even mee

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:08

casco is een fijne cap hoor. En draaisysteem werkt prima:D

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:10

@BonBon? Misschien die van Casco? Volgens mij zien die er in verschillende kleuren.. (google maar eens op Casco Helmet dan vind je hun site + aanbod wel)

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:17

Dankjewel Hilli. Ik heb net snel gekeken, maar ze hebben geen bruine..... Wel hele rare kleuren, maar eigenlijk geeneen die bij de kleur donkerbruin in de buurt komt.

(Ik wil met mijn bonte in bruin/witte kleuren starten, en ben nu aan het kijken of alles wel in het bruin te verkrijgen is, en of het dan een beetje dezelfde kleuren bruin kunnen zijn, vandaar.

silv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:43

De enige die ik tot nu toe in het bruin heb gezien is de Western cap van Troxel (www.troxelhelmets.com), maar die is meer beige met een bruine rand...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:23

Ik heb sinds kort ook een Casco New master. Ik vind het echt een hele fijne cap.
Hiervoor had ik een Kavalkade hi-lite (zelfde als HH pro plus) Die zat ook heel lekker, maar het zweet droop over m'n hoofd.
Deze cap is lekker licht en zweet niet zo.
Ik heb een oranje

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:31

Ik heb een wat ouder model:
Afbeelding

Niet zo mooi om te zien maar hij zit best fijn en heeft ook wat luchtgaten (niet zoveel als die blauwe LAS hierboven). Ook wel erg handig in de winter: kan er zo een hoofdlamp op zetten.

zoefie

Re: Caps en Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:58

silv schreef:
dit is overigens de LAS die ik heb gezien:

leek me erg fijn door alle luchtgaten.

Ik heb dezelfde Las helm, maar dan in het wit. Ik moet eerlijk zeggen, in de zomer is het een superfijne helm maar soms wiebelt hij wel eens op mijn hoofd. In de winter heb ik een "gewone" helm op, die is lekkerder warm dan
De Casco newmaster vind ik persoonlijk ook heel mooi om te zien dan

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:52

BonBon schreef:
Ik heb ook een vraagje over caps. Zijn er ook caps met luchtgaten/gleufen en dergelijke in het bruin? Ik kan bruine tot nu toe alleen sporadisch vinden in van die dressuurhelmen.

Ik heb het maar in dit topic gezet omdat het toch over caps en endurance gaat, lift dus even mee

Ik kwam deze tegen die ook in de kleur bruin geleverd kan worden:

http://catalog.cooltack.com/viewProduct ... _id=683242

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:28

Ik heb ook de Casco New Master. Lekker licht en luchtig, met het draaisysteem moet je kunnen omgaan maar het is wel een vrij kwetsbaar systeem. Waarschijnlijk ook uit veiligheidsoverwegingen: als je van je paard knalt en je valt met je hoofd op de grond, dan knalt dat systeem los. Dat is eigenlijk heel mooi, want dan kun je niet in de verleiding komen om met een beschadigde helm verder te rijden, ook al ziet-ie er aan de buitenkant nog goed uit (net als bij een bromfietshelm moet je 'm vervangen na een val omdat de schaal beschadigd kan zijn).

Mocht ik ooit overgaan op een andere helm, dan wordt het waarschijnlijk een Troxel. Die zijn slecht te verkrijgen in NL, maar misschien gaat daar binnenkort verandering in komen.

Ik heb ook wel eens een LAS-helm gepast, maar ik ben er nog niet eentje tegengekomen die past bij de vorm van mijn hoofd. Heb het idee dat je daar een vrij rond hoofd voor moet hebben. Ik zie ze trouwens ook regelmatig scheef zakken bij verschillende mensen, maar het kan zijn dat dat bij de modellen met nieuwe gewichten niet meer het geval is.

silv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:32

Karin schreef:
Mocht ik ooit overgaan op een andere helm, dan wordt het waarschijnlijk een Troxel. Die zijn slecht te verkrijgen in NL, maar misschien gaat daar binnenkort verandering in komen.

Ik heb ook wel eens een LAS-helm gepast, maar ik ben er nog niet eentje tegengekomen die past bij de vorm van mijn hoofd. Heb het idee dat je daar een vrij rond hoofd voor moet hebben. Ik zie ze trouwens ook regelmatig scheef zakken bij verschillende mensen, maar het kan zijn dat dat bij de modellen met nieuwe gewichten niet meer het geval is.

Ik vind de Troxel helms ook erg mooi, maar ik wil graag mijn cap passen voordat ik hem koop (heb niet het makkelijkste hoofd...), dus ja, dan gaat dat (nu nog) over.

Het tweede punt is dus ook precies waarom ik de LAS (of evt andere caps) ook graag eerst wil passen

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:48

De Casco New Master is tot nu toe ook de enige nie ik pas. Alle andere casco's heb ik nooit op m'n hoofd passend kunnen maken/vinden.
Het verstelmechanisme van de New Master is inderdaad nogal flimsy, daar ben ik niet erg te spreken over.