Kootwijk van vorig jaar gereden in de regen....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Kootwijk van vorig jaar gereden in de regen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 14:28

Afgelopen zondag heb ik ter voorbereiding op de endurance in Kootwijk op 22 april de rit van vorig jaar nog eens gereden.

De route van vorig jaar heb ik destijds overgenomen op de kaarten van de boswachterij Kootwijk (inclusief paaltjes met nummers) en deze gelamineerd.
Zo heb ik een mooie tocht wanneer we weer eens in Kootwijk zijn..

Dit jaar had ik nog niet veel lange ritten gedaan en ik start samen met een vriendin op de 22e dus leek het ons een mooie oefening.
Helaas was het zwaar k*tweer het eerste deel...lang leve de lamineermachine!!

Zo'n rit opnieuw rijden is een mooie test, heb ik ondervonden !!.
We hebben gereden zoas ik vorig jaar heb gereden... een gemiddelde van 10.44 per uur, alles keurig doorlopen en de keuringen okee.

We zijn erachter gekomen dat onze paarden niet echt samen gaan qua tempo.
Mijn Chico draaft langzamer en stapt erg door terwijl Sky een goede tempo-draver is en langzaam stapt.
De galop gaat redelijk samen.
Toch was dit redelijk op te lossen. En als we op tijd gaan stappen komen we de PA ook wel door. Zelfs de PA hadfden we bedacht op dezelfde plaats en daar stond de groom te wachten (alleen deze keer met warme soep, broodjes en nog meer lekkers!)

Sky drinkt makkelijk tussendoor, Chico weigert elke slok. Thuis al alles aan geprobeerd maar het lukt niet.

Eind van de rit waren ze alletwee nog goed fit en lekker droog en op adem. Gelukkig was het de laatste 1,5 uur lekker droog weer.

Zou mooi zijn als de rit van de 22e hetzelfde was, HAHAHAHA, maar dat zal wel niet. Ik kwam nog verdwaalde gele lintjes tegen van vorige keer...heb ik meteen verwijderd om verwarring te voorkomen.
Gelukkig ken ik het terrein en weet ik de weg. Dat scheelt enorm met uitkienen waar je kunt galopperen en waar het heuvelig of zwaar is !!

We zijn erover uit dat we deze rit goed en netjes hebben gereden en ik kijk uit naar de 22e
Alleen dan wel met wat droger weer !!!