welk hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gollempje

welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 11:55

nou de titel zegt het al...
welk hoofdstel gebruiken jullie voor Endurance?
(foto's zeer welkom, ben nog leek )

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:57

ik heb een biothane halsterhoofdstel (de paarse in mijn profiel foto topics mogen niet)
erg handig omdat je de bitstukjes erafhaalt en je hebt een halster. paars omdat ik dat leuk vind en het kunststof schuurt nog minder dan leer ook

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:59

ik heb een 'gewoon' leren westernhoofdstel.
Inderdaad zijn biothane hoofdstellen erg geschikt voor endurance! Groot voordeel is ook dat je niet elke keer het leer hoeft te poetsen

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:59

dat vind ik dus ook een heel groot voordeel mirjam

Lenneke_

Re: welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:43

Ik heb een Biothane. Eentje die ook bitloos kan.
Ik ben er heel erg blij mee. Het is heel fijn spul, heel soepel en sterk, lekker makkelijk schoon te maken en geweldige kleuren. Ik vind het spul van Biothane mooier dan van Norton, dat is wat dikker.
Bovendien maken ze de hoofdstellen bij Goedhard zelf (www.goedhard.nl) en kan je dus al je wensen kenbaar maken, speciale maat of kleurencombinaties etc.

Afbeelding

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:30

Ik heb 2 halsterhoofdstellen. Een "gewone" zwarte, en een zwart met rode die ook als bitloos gebruikt kan worden. Allebei van het materiaal waar halsters ook van gemaakt zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:32

Ik heb een zwart leren halsterhoofdstel. Foto's staan volgens mij wel in mijn profiel.

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:53

Ik heb dezelfde als Anouar15 maar dan in het blauw

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:47

Een zwart hoofdstel van Podium. Het materiaal is beta biothane, dat is mat biothane met een 'leather look' (dus niet van dat glimmende).

Afbeelding

Het handige van kunststof is idd dat je niet hoeft te poetsen: gewoon onder de kraan, doekje erover en klaar. Erg prettig als er veel zweet en koelwater overheen is gegaan.

Pikeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:51

Afbeelding

Eventing endurance hoofdstellen, bestand tegen zeer lage temperaturen (-20 graden). Zacht in de hand en zacht voor het paard. ook te gebruiken als halster. Engelse uitvoering, gecombineerde neusriem, inclusief rubber overtrokken teugels voor een nog betere grip.

Maten Pony, Cob en Full.

Kleur Black.

ik heb er zelf geen verstand van hoor maar deze lijkt me ook wel leuk

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:57

Die van HH zijn wel lekker goedkoop maar schijnen niet echt goed te zijn.
Ik heb ze nog nooit in het echt gezien, maar hoor veel mensen dat het materiaal bagger is. Plakkerig en stroef, dat is niet wat ik aan het hoofd van mijn paard wil hangen.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:58

Ik heb een zwart Zilco hoofdstel, te koop bij Goedhard en ook van kunststof. Je kan heel makkelijk het bit eruit halen door de drukknoopjes bij de frontriem open te klikken en dan haal je in 1x een deel van het kopstuk, de frontriem en het bit eraf. Dan hou je een normaal halster over, waar je dan weer de teugels aan kan clippen.
Heel handig, ook als je met de trailer op pad gaat, want je klikt dan in een ommedraai het bit er weer aan vast zonder dat je je paard even los moet laten staan

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:01

Ik zou mijn paard nooit in de trailer zetten aan zo'n halster. Het is loeisterk, kan 500 kilo aan, daar kan mijn paard zich aan ophangen. Als er iets gebeurd heb ik liever dat het halster breek dat de nek van mijn paard. Dus mijn voorkeur, een leren halster in de trailer

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:50

Karin schreef:

Citaat:
Een zwart hoofdstel van Podium. Het materiaal is beta biothane, dat is mat biothane met een 'leather look' (dus niet van dat glimmende).

Wauw, dat vind ik een mooi hoofdstel! Ik zoek al een tijdje naar een halsterhoofdstel in het donkerbruin die een beetje bij mijn donkerbruine Podiumzadel past. Heb jij enig idee of ze deze ook in het donkerbruin verkopen? En waar heb jij deze gekocht???

Hebbuh!!

Groetjes Karien

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:24

Volgens mij is-ie er idd ook in het bruin, maar helemaal zeker ben ik daar niet van (in eerste instantie had ik er eentje van Running Bear op het oog, die is er zeker in bruin, kan zijn dat ik daarmee in de war ben).

De mijne komt van www.goedhard.nl - je kunt met je vraag het beste even op de site kijken of naar de winkel bellen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:20

Bij Goedhard hebben ze ook verschillende kleuren bruin

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:31

He super, ik wist niet eens dat er halsterhoofdstellen van Podium waren dus daar ga ik even naar informeren.

Ik was ook bang dat een bruin hoofdstel van Biothane er zo vreselijk nep uit zou zien maar als ze meerdere kleuren hebben dan zit er vast wel iets moois bij!

Hoofdstel moet wel weer perse bruin zijn want het moet passen bij mijn bruine zadel, je bent penny-meisje of je bent het niet!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:39

Ze hebben verschillende bruine beta biothane, die vond ik er heel mooi uit zien. Dus niet dat glimmende

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:43

Karin schreef:

http://www.kiwivogeltje.nl/Austerlitz2005/IMG_1453.jpg

Het handige van kunststof is idd dat je niet hoeft te poetsen: gewoon onder de kraan, doekje erover en klaar. Erg prettig als er veel zweet en koelwater overheen is gegaan.

wat kan je rekenen voor zo'n hoofdstel? en kan ze ook online bestellen?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:44

Even op de site van Goedhard kijken, daar staat het allemaal vermeld.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:43

susan schreef:
ik heb een biothane halsterhoofdstel (de paarse in mijn profiel foto topics mogen niet)
erg handig omdat je de bitstukjes erafhaalt en je hebt een halster. paars omdat ik dat leuk vind en het kunststof schuurt nog minder dan leer ook

Waw zoveel paarse spullen Paars is mijn lievelingskleur en omdat ik al zoveel paardenzooi heb heb ik mezelf de regel opgelegd dat ik alleen nog paarse spullen mag kopen, maar ik kom nooit iets paars tegen in de ruitersportzaak

Ik kijk ook regelmatig eens op de site van Goedhard omdat ik die biothane hoofdstellen zo leuk vind. En ik ben toe aan een nieuw hoofdstel. Maar ik twijfel, omdat ik helemaal geen endurance rijd. Ik rijd veel buiten en verder dressuurmatig (geen wedstrijden). Rijden jullie ook dressuur met zo’n hoofdstel?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:47

Jahoor, ik heb alleen maar halsterhoofdstellen, wil prima.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:51

Ik heb een paarse Zilco hoofdstel en een turquoise biothane en die heb ik gecombineerd tot 2 nieuwe hoofdstellen
Dit is de ene versie:
Afbeelding

Van de andere heb ik volgens mij nog geen foto...

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:53

Haha, dat ziet er leuk uit zeg!! Zelf zou ik ook nog de turquoise teugels aan het overheersende paarse hoofdstel doen.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:55

Die had ik toen nog niet, inmiddels wel
Mijn andere hoofstel heeft trouwens een paarse front- en keelriem en dan het kopstuk + bakstukken turquoise. Daar zit geen neusriem bij.