Wel lid, dan toch kennismakingsklasse rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mendi

Wel lid, dan toch kennismakingsklasse rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:01

Ik ben vorig jaar lid geworden van de KNHS Endurance Vereniging. Ik heb eerst een keer kennismakingsklasse gereden en daarna een startkaart aangevraagd om Klasse I te starten. Dat is er toen nooit van gekomen daar mijn paard geblesseerd raakte en uit de sport is gehaald. Vervolgens heb ik mijn startkaart weer opgezegd.
Nu, in 2006, heb ik een nieuw paard gekocht en wil hiermee in de zomer een kennismakingsrit rijden. Om te kijken hoe het gaat en of ze het aankan. Nu lees ik in de gewijzigde regelementen dat je geen lid mag zijn als je kennismakingsklasse wil starten.

Art. 3.21 lid a
Wijzigen:
De kennismakingsrit is maximaal 39 kilometer. Alle regels van klasse I gelden ook voor
de Kennismakingsklasse met de volgende aanpassingen:
a. Men mag geen lid te zijn van de KNHS- Endurancevereniging, maar dient wel een daglidmaatschap bij de KNHS aan te gaan;

Betekent dit dat ik niet kennismaking kan starten en een startkaart moet aanvragen en gelijk klasse I moet starten? Wie kan me hierin duidelijkheid geven?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:07

Ja, als je lid bent mag je geen kenningsmakingsklasse rijden, en moet je een startkaart aanvragen.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:19

Dank je Ibbel, ik zal de startkaart volgende week gelijk gaan aanvragen!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:48

Je mag als lid idd geen kennismakingsklasse starten, er staat me iets van bij dat het voorheen ook niet mocht als je al lid geweest was, maar ik heb nu het reglement niet bij de hand.

Gewoon lekker een startkaart aanvragen met Mendi en klasse I starten!

Match

Re: Wel lid, dan toch kennismakingsklasse rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:19

Weet iemand hoe het zit met gelegenheids combinaties!
Ik mag in Laag Soeren met een paard van iemand anders rijden, maar moet ik dan een startkaart aan gaan vragen? Het is maar éénmalig!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:54

Heeft het paard een startkaart Match?

Als het paard en jij alletwee al een startkaart hebben kun je gewoon als gelegenheidscombinatie starten en hoef je geen startkaart aan te vragen.

Match

Re: Wel lid, dan toch kennismakingsklasse rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:59

Ik weet nog niet of hij een startkaart heeft. Ga ik eens even navragen!
Bedankt voor de uitleg!!

NienkeM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:56

laat maar beter lezen

zowel ruiter als paard moet idd een startkaart hebben (itt voorgaande jaren, toen was een startkaart voor het paard en een persoonsnummer van de ruiter voldoende)