Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

judith_cloud schreef:Ik weet dat 8 juni (volgens mij de achste) een informatie avond is over de overstap van klasse I naar Klasse II. Helaas is dit heel ver voor mij aangezien hij s'avonds is. Dit is dus geen optie voor mij.
weslyjune schreef:misschien kan je wel een keer met ons mee. als je dat leuk lijkt tenminste....
waar woon je?
judith_cloud schreef:Jorie
Ik weet niet of er iemand is uit het noorden met wie ik dan mee zou kunnen.
(ik snapte het als verstokte spring/eventingruiter ook gewoon
) 
gomir schreef:Ik heb de ultieme tip: je gaat gewoon groomen op de 160 km in Ermelo en dan heb je zoveel vetgates meegemaakt dat je nooit meer vergeet hoe het werkt![]()

gomir schreef:Het was ook niet bloedserieus bedoeld, maar bij mij is het toevallig wel zo gelopen![]()
De hele dag is vlekkeloos verlopen en paard en ruiter zijn fit aan het eind gekomen dus de missie is geslaagd, ondanks het bij elkaar geraapte groomteam
Dan snap je het paard ongeveer (zie je beter hoe het zich voelt enzo), kan je een emmer water aanbieden en flessen water aangeven etc. Dat gaat al stukken beter dan wanneer je het helemaal niet weet.
(hoewel mijn vader het eigenlijk ook gelijk al best goed deed. maar dan wel klasse I, dus dan hoef je ook niet veel meer te doen dan water aanbieden en -geven.
)
Ik kan je helaas niet helpen, ben zelf ook klasse I...