Gezocht: Grooms voor endurance Austerlitz!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Firesolo

Gezocht: Grooms voor endurance Austerlitz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 22:05

Wij zijn twee fanatieke enduranceruiters, we starten klasse 2, en rijden 9 april in austerlitz mee. Het moeilijkste van endurance rijden is wel het regelen van grooms, om gek van te worden! Maar...je kan ook niet zonder ze. Dus is er iemand die een dagje ons wil helpen? Je moet in het bezit zijn van een auto, vroeg je bed uit kunnen (8.30 in Austerlitz), een beetje kaart kunnen lezen en enthousiast zijn. Het is de bedoeling dat je een aantal groomplaatsen afrijd, en ons voorziet van water en dergelijke. Voor de rest kun je genieten van de wedstrijd en bekijken hoe andere grooms het er vanaf brengen. Lijkt het je leuk, antwoord dan! Evt. voor andere wedstrijden in het seizoen kun je natuurlijk ook reageren.
Ps: Hebben andere grooms hier nu ook last van? Elke wedstrijd is het weer een ellende om iemand te vinden.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:42

Austerlitz is erg makkelijk groomen, zeker bij niet al te warm weer. Je grooms kunnen dan lekker midden in het bos gaan zitten, op de plek waar de vetgate en de P/A zijn. Je rijdt de route namelijk in een soort achtje en komt dus een aantal keren langs die centrale plek, vaak genoeg om voldoende drink- en eventueel koelwater te krijgen. Je kunt voor deze wedstrijd dus zelfs grooms zoeken die niet kunnen kaartlezen.

Wat dat zoeken van grooms betreft: misschien is het handig om een 'pooltje' van grooms om je heen te verzamelen? Dat scheelt een hoop stress voor iedere wedstrijd. Ikzelf heb altijd ofwel mijn vriend ofwel mijn zusje bij me, maar het liefst allebei. Zij zijn het meest ervaren wat mij en mijn paard betreft, weten ook precies wat de bedoeling is. Als een van tweeën niet kan, dan kijk ik of er binnen mijn 'pooltje' iemand is die zin en tijd heeft. Dan heb ik toch een 'ervaren' persoon mee én een paar extra handen (en gezelligheid voor mijn vaste groom).

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:39

Ga jullie na het persbericht nog steeds rijden of hebben jullie er vanaf gezien?

Firesolo

Re: Gezocht: Grooms voor endurance Austerlitz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:04

ja, we gaan toch, en waarschijnlijk heb ik hier nog een groom gevonden ook!