hartslagmeter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:48

Voor mijn afstudeeropdracht ben ik bezig met een onderzoek. Ik heb hiervoor oa een hartslagmeter nodig. Maar hoe werkt zoiets? Ik wil de hartslag meten van paarden tijdens het longeren, dus tussen het "horloge" en de meter zit dan wel een behoorlijke afstand. Maakt dat uit?
En wat voor een meter kan ik het best gebruiken? Het is de bedoeling dat ik naderhand met deze gegevens verder werk.

Alvast bedankt!

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:50

Vrienden van mij gebruiken het heel erg veel voor de hartslag tijdens demarathontrajecten in de SMW...

Hierbij gebruiken ze de spullen van polar (www.polar-nederland.nl), die erg goed werken voor dit soort dingen.

Je kunt ze gebruiken door aan een singel of iets dergelijks te bevestigen.

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 17:30

Is er niemand met nog wat info? Is erg welkom namelijk!!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:31

Je kan ze zelf maken (menselijke ombouwen), het wordt voor de endurance veel gebruikt.

Het maakt wel uit hoever je horloge van de meter of is, dus als je tijdens het longeren wilt gebruiken zal je er óf iemand op moeten zetten die je de waardes geeft, of een horloge nemen die gegeven opslaat, dan kan je ze later terug kijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:14

Misschien een beetje offtopic sorry. Maar de hartslagmeter hoe bevestig je die. Zit die net als bij mensen om de borst heen? En met de wedstrijden hoe doen jullie het dan? Onder de hele rit al de hartslagmeter of alleen in de vetage? Rij nu nog klasse 1 en tel altijd gewoon 15 sec. en dat dan keer 4...

Alvaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:23

Polar heeft een uitbreidingsset waarmee de hartstlagmeter ook vanaf de sulky kan worden gebruikt. Het zenderkastje zit dan ergens vlak bij de pikeur zodat de afstand zender - horloge niet te groot is. Dat zou denk ik ook wel met longeren te gebruiken zijn.

Verder heb je ook een zgn. vetcheck. Dat is een soort beugel die je tegen het paard aan drukt, alleen moet dan het paard wel stil staan. Deze wordt veelal voor momentopnames gebruikt.

Hoe je 'm bevestigt? De paarden hartslagmeter heeft 2 elektrodes (platte rubbere flapjes) waarvan je de ene achter het linkervoorbeen onder de singel stopt, en de andere ergens aan de rechterkant van je paard. Dat kan onder het zadel (achter de schouder), maar er zijn ook mensen die er voor kiezen om 'm aan de rechterkant onder de singel te stoppen. Belangrijk is wel dat de afstand tussen de beide elektrodes voldoende groot is omdat anders waardes vaak niet kunnen kloppen.
Het zenderkastje hangt aan een van de ringetjes van je zadel.

Anoniem

Re: hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:26

VSW --> END.

Ik denk dat je hier meer mensen die een hartslagmeter gebruiken zult treffen Succes ermee!

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:13

ik gebruik ook een harslag meter van polar. De electroden bevestig ik onder de singel en doe daar glijmiddels tussen (geleid echt super)

De zender die kan je bevestigen aan een martingaal of in mijn geval aan de veiliheids V die merel om der hals heeft. In dat geval zit de zender binnen de meter en worden alle gegevens keurig door gegeven.

Moet zeggen dat het tijdens trainen echt geweldig is hoor, geeft je heel veel extra info over je paard

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:18

is dat een speciale hartslagmeter voor paarden? welke van polar is dat, zag heel veel types. en hoe duur is ie?

Inn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:26