[ENQ] endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

[ENQ] endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 13:32

hallo allemaal. Ik ben bezig met het organiseren van een endurance (twee daags) in friesland en gebruik dit evenement voor mijn marketing (doe cmv). Moet nu dus mezelf positioneren en daarvoor moet ik een onderzoek doen naar wat de klant wil.

Dus bij deze:

Wat vinden jullie belangrijk in een endurance?
Wat moet er zeker goed geregeld zijn?
Hoe kijken jullie naar een twee daagse?
Hebben jullie zelf ideeen/wensen over een endurance?
Wat vinden jullie ervan dat er een fair wordt georganiseerd om de niet-ruiter te betrekken bij de endurance?
Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding in het algemeen?
Bij overnachting: willen jullie de mogelijkheid hebben om dit zelf te regelen of moet dit door de organisatie gebeuren?
Vinden jullie dat de sport meer publiciteit zou moeten krijgen bij niet-ruiters?

Als jullie zelf nog wat te melden hebben? kom maar op!

Alvast bedankt!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:03

Even als niet-endurancer maar menner van 2-daagse.

Wat vinden jullie ervan dat er een fair wordt georganiseerd om de niet-ruiter te betrekken bij de endurance?
Ik zou hier geen problemen mee hebben, als er maar wel goed wordt gezorgt voor afrastering van de trajecten. Zodat je niet tijdens je wedstijd ineens moet uitwijken omdat er mensen in de route lopen. Een fair brengt alleen maar gezelligheid, geen probleem dus.

Als een wedstrijd goed georganiseerd is wil ik hier best wat meer voor betalen. Zolang het maar wel veilig is om te rijden en de voorzieningen (WC, etc.) goed tot perfect geregeld zijn.

Bij overnachting: willen jullie de mogelijkheid hebben om dit zelf te regelen of moet dit door de organisatie gebeuren?
Bij 'onze' wedstrijden zorgt de organisatie voor een groot veld waarop iedereen zijn eigen spulletje neer parkeert. Sommige in een caravan, andere in een tentje. Hierdoor is iedereen vrij in zijn doen en laten en hoef je je niet te houden aan evt. openingstijden en andere beperkingen van een hotel. Daarbij is het ook erg fijn om het hele weekend dicht bij je paard en de wedstrijd te blijven.

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 16:29

@ sjonniej:

De fair is enkel ophet terrein van de manege (start/finish) en zal uiteraard gescheiden blijven van de route. Wel is het de bedoeling dat bezoekers een kijkje kunnen nemen bij de vetgate en uiteraard de finishende ruiters kunnen zien.

Overnachting is in dit geval dan op de manege die ook overnachtingsmogelijkheden heeft. De mogelijkheid tot camperen op het terrein wordt uiteraard ook geboden.

Voor volgend jaar zijn we bezig met een andere locatie, maar zouden jullie dan liever in het nabijliggende hotel overnachten, waar de laatste avond ook een feest wordt georganiseerd of liever (goedkoper, hoewel er bij het hotel een arrangement geregeld wordt) op een camping? En willen jullie dit zelf regelen of door de organisatie?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:44

Publiek bij de vetgate en finish is hartstikke leuk! Dit trekt ook vaak publiek, vooral de vetgate. (ik moet zeggen dat ik het zelf ook interessant vind om te zien) Zolang het publiek maar in de gaten wordt gehouden en niet dwars tussen alle paarden door gaat lopen, dan krijg je gevaarlijke situaties.

Overnachting klinkt goed! Ik zou op de bevestiging van inschrijving/vraagprogramma/brief die je opstuurt zetten wat de mogelijkheden zijn. Dus camping of overnachting in de manege, waarbij gereserveerd moet worden bij de manege. Netjes gegevens van de manege erbij.

Zoals ik vanmiddag aanhaalde, zou ik zelf liever in mijn tentje op de camping bij me paard en de wedstrijd blijven. Ook hier zou ik gewoon netjes op de 1e brief na inschrijving melden wat de mogelijkheden zijn en de ruiters zelf laten reserveren.

Voordeel van het zelf laten doen is dat je als organisatie geen problemen krijgt over het hotel etc. en het is meer werk voor jullie om alles te reserveren dan voor de ruiters zelf. Je hebt zo een weekend (en de weken ervoor) al genoeg aan je hoofd.
Ook is het op de camping met zijn allen onwijs gezellig! De sfeer is echt super en dat bevorderd ook de wedstrijd.

Nogmaals voor mij is het heel gewoon om een weekend op wedstrijd te gaan en heb het idee van een menwedstrijd voor me. Van endurance (en de ruiters die het beoefenen) heb ik geen verstand

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 17:08

ben zelf geen endurance ruiter, maar voor zover ik weet overnachten de hogere klasse ruiters vaak ook en denk dat de meeste ook wel de voorkeur geven aan overnachten in een tent. (goedkoper en gezelliger)

we houden het inderdaad op zelf reserveren in geval van overnachten op de manege.

Bedankt voor je antwoord!

Hoop dat er nog meer antwoorden komen, is dan wat bruikbaarder voor mijn verslag.

fransje23

Re: [ENQ] endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:22

He, organiseer je dat samen met Chantal?

Ik zou de ruiters in ieder geval zelf hun overnachtingen laten regelen. Als organisatie heb je al meer dan genoeg aan je hoofd en op die verantwoordelijkheid zit je niet te wachten.

Verder is een fair een leuk idee maar houd het wel een beetje gescheiden van de paarden/wedstrijd.

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:39

Dus bij deze:

Een gezond paard!
Voor mij persoonlijk is het technische belangrijk. Hoe is de bodem, kan ik daar ook starten met mijn bloothoefje ?

* Goede overnachtingsplek ruiter en paard. Dat voor het paard zowel een stal als een paddock ter beschikking staan als eventuele overnachtingsplaats. Blijf zelf ook liever dicht bij mijn paard, dus overnachting op het terrein zou ideaal zijn.

* Voldoende ruimte in de vetgate

* Uitzetting van de route / groomroute. --> alhoewel we hiermee blijkbaar in NL erg verwend zijn, is het heerlijk om te rijden met een goede kaart op zak, over een goed uitgezet parcours.
Mijn groom vindt een duidelijk uitgelegde groomroute (eventueel met kaart) een echte must!

Vind het erg leuk dat er eindelijk één georganiseerd wordt in NL
Ben ook zelf van plan mee te doen, al zal dit wellicht 1 dag zijn
Het geeft de ruiter ook de kans om te kijken hoe het paard het doet over een grotere afstand.
Ik verwacht overigens dat een 2-daagse zwaarder is dan een 1-daagse.

Over een endurance of de endurancesport in het algemeen ?

Erg leuk idee! Maar niet te dicht bij de paarden. Tijdens een wedstrijd, zeker in de vetgate zit ik niet te wachten op allerlei drukte

Iedereen vind alles al snel te duur natuurlijk.
Endurance is geen sport waarmee geld te verdienen valt. Over het algemeen vind ik de prijs / kwaliteit verhouding oké.

Het is wel fijn als de organisatie aangeeft waar de ruiter terecht kan voor overnachting.

Vinden jullie dat de sport meer publiciteit zou moeten krijgen bij niet-ruiters?

Absoluut, maar ook meer bij de mede-ruiters uit andere takken van paardensport! De sport krijgt overigens al meer publiciteit dan enkele jaren geleden...

Uit veel reactie's die ik krijg, wordt echter wel duidelijk dat veel mensen geen idee hebben van wat er allemaal bij endurance komt kijken.

Succes met de organisatie en de opdracht!
Tot bij de wedstrijd!

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 14:45

hey super leuk dat je hem komt rijden!! Het vraagprogramma staat inmiddels online, dus hopelijk kunnen we jouw aanmelding snel inboeken

Het is in derdaad wel de bedoeling dat de vetgate (welke op het start/finish terrein plaatsvindt) duidelijk gescheiden wordt van het publiek. Het is wel de bedoeling dat mensen kunnen zien hoe het eraan toe gaat, maar zeker niet de bedoeling dat mensen en ruiters elkaar in de weg lopen.

en ja je kan starten met je bloothoefje de routes gaan voornamelijk over zandpaden of berm, maar niet over asfalt.

Ideeen over de endurance: vooral voor deze endurance, aangezien we toch proberen om deze wedstrijd in combinatie met de fair wat groter te maken, plus de bekendheid onder de mensen. Ik heb hetzelfde gemerkt als jij: mensen kennen endurance niet. Zelf ruiters zijn niet altijd bekend met de sport.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:30

Voor de bekendheid; Misschien kan je met andere verenigingen in de buurt om de tafel gaan zitten, kijken of je een wedstrijd van julllie aan een ander concours kan binden?
Ik ben nog nooit op een endurance geweest, dus heb geen idee of dit mogelijk is. Maar het zou wel een leuke mogelijkheid zijn om ruiters van andere takken van sport hier kennis mee te laten maken.

(sorry dat ik me er telkens mee bemoei, maar het is goed bedoeld)

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:43

@ sjonniej; ik wil juist heel graag dat je je ermee bedoeld! Suggesties uit de doelgroep zijn uiteraardheel erg welkom! Voor dit jaar gaat dat in ieder geval niet meer lukken, maar het is het overwegen waard. Ik weet niet of het in de praktijk haalbaar is, maar ik hou het in mijn achterhoofd!

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 19:25

sorry, maar hij staat op pagina 3 en heb de resulaten echt nodig voor mijn onderzoek...!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:40

Leuke omgeving/mooie route, goede parkeerplaats/wedstrijdterrein (genoeg ruimte, en niet te ver lopen van parkeerplaats naar start/finish ect)
Voldoende Vets, die wel weten wat de bedoeling is.
Bereikbaarheid wedstrijdterrein binnen 1,5 uur van huis

Vets en de andere vrijwilligers, die goede instructie gekregen hebben.
Parkeer/wedstrijdterrein, route.

Opzich een leuk idee, maar een hoop meer geregel, zowel voor organisatie als deelnemers/grooms.

Nee

Ik denk dat het te druk wordt. Zo zie je al in Zelhem dat paarden zich misschien meer opwinden door de naastgelegen trekker-trek en de rest van de activiteiten. Het gaat toch ook om de hartslag....

Goed

Keuze voor ieder vrij. Het is wel fijn als de organisatie een mogelijkheid bied (zoals bijvoorbeeld bij de TREC in Eersel)

Ik denk niet dat het een interessante sport is voor niet ruiters.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:23

Dat alles duidelijk is (route, tijden, regels) , goede DA's en gezelligheid, en inderdaad, niet te ver reizen.

Goed gepland, genoeg vrijwilligers, duidelijke route, genoeg parkeerruimte.

Dat je dus 2 dagen achter elkaar moet rijden? Voor mij iig niet haalbaar nog, wij zijn de dag erna doodop, maar dan moet je neem ik aan ook overnachten, heen en weer rijden en twee dagen achter elkaar vroeg op lijkt me ook niets. Ik zou er denk ik niet aan meedoen.

De route voor de grooms langs restaurantjes o.i.d. laten lopen
Verder weinig, ben nog maar beginner

Als het op de juiste manier gebeurt zal het best leuk zijn, ik bedoel, die mensen in de buurt zien toch elke keer ruiters met gele hesjes, ze vragen zich vast wel wat af wat het precies is.

Ik vind het geld wat ik er aan kwijt ben reuze mee vallen, en vind dat degeen die ik nu hem gereden alles super geregeld is.

Liefst alletwee! Dat je kan kiezen, of een tentje op het terrein of je zoekt zelfs iets. Stallen zouden dan toch wel geregeld moeten worden.

mwauh, denk ik niet zomaar niet ruiters er geinteresseerd in zijn. De mensen die in de omgeving wonen o.i.d. denk ik wel, of misschien wel zondagsmensjes die in dat natuurgebied komen wandelen. En misschien het ook bij het natuurgebied, zodat wandelaars niet schrikken o.i.d. als er ineens zo'n stoet langs komt.

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 09:38

@ toydoll: haha nou ik heb daar geen tijd voor hoor al sik aan t groomen ben (restaurantjes ) haha moet al onwijs haasten om op tijd op t volgende groom punt te zijn

En ja, inderdaad, dat houdt in dat je twee dagen rijd, maar dat is dan wel alleen voor de klasse 3 en 4.

Jullie helpen mij hier heel goed mee! Hoop dat er nog veel reacties komen!

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:06

ik sluit me eigenlijk aan bij alles wat al gezegd is, welke wedstrijd is dit supersmurf. Klinkt namelijk goed

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 13:49

dit is de meerdaagse wedstrijd van 19 en 20 augustus in het drents friese wold, klinkt zeker goed he ? Kom je?

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:53

SuperSmurf schreef:
Dus bij deze:

Mooie route, voldoende gelegenheid tot parkeren, paddock op terrein, genoeg mensen van de organisatie, dus ook voldoende vet's ed. en dat deze goed ingelicht zijn over de geldende regels, waterpunten onderweg.

aanduiding route

leuk! zeker doen. is ooit door tractivity ook gedaan. zeer goed bevallen.

zorg ervoor dat iedereen weet wat hij / zij moet doen. duidelijke communicatie. goede kaarten voor deelnemers, duidelijke route uitgezet voor de grooms (voorbeel holten).

niet persee nodig. wellicht gezellig voor na de wedstrijd, als het maar goed gescheiden is van de vetgates zodat de paardne op de vetgate de rust kunnen krijgen die ze nodig hebben.

prima, op sommige wedstrijden iets uit verband.

organisatie zorgen voor mogelijkheid tot overnachten op het terrein, dat er een paddock uitgezet mag worden. ruiters vinden hun weg wel in tent / trailer.

sport krijgt al steeds meer publiciteit. leuke is als je als toeschouwer de personen in het veld zou kunnen volgen. door 1 vetgate op het hoofdterrein te maken krijg je al meer centralisatie van je activiteiten en maakt het het ook leuker voor toeschouwers.

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:25

SuperSmurf schreef:
hallo allemaal. Ik ben bezig met het organiseren van een endurance (twee daags) in friesland en gebruik dit evenement voor mijn marketing (doe cmv). Moet nu dus mezelf positioneren en daarvoor moet ik een onderzoek doen naar wat de klant wil.

Dus bij deze:

Goede samenwerking, genoeg ruimte en voldoende DA's. Gezellige sfeer en mooie route

Wat moet er zeker goed geregeld zijn?Parkeer ruimte, keuringsruimte. Eigenlijk de meeste dingen op het terrein wat met de wedstrijd zelf te maken heeft. Zodat de ruiter zich echt en alleen op het rijden kan concentreren vlak voor de start
Hoe kijken jullie naar een twee daagse? Ik rij hem dit jaar niet maar het lijkt me echt onwijs leuk en als ik de kans krijg om hem te rijden zal ik dat ook zeker doen!
Hebben jullie zelf ideeen/wensen over een endurance? Tot nu toe had ik alleenwat beter weer gewild. Maar verder was alles goed geregelt enzo. Alleen te warm waardoor het druk bij het water was op het terein zelf. Of te nat waardoor er een paard voor onze neus bijna uit gle op een spoorovergang. Wat ik echter wel heel goed vond die dag was dat bij alle overgangen van trein wedstrijdmedewerkers waren
Wat vinden jullie ervan dat er een fair wordt georganiseerd om de niet-ruiter te betrekken bij de endurance?Heel goed en erg leuk. Een jaar terug volgens mij werd er voor het eerst met de Gps systemen gereden. Ik was er niet bij maar dat lijkt maar het leek me heel leuk om als niet ruiter die paarden te zien 'rijden'.
Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding in het algemeen? In sommige gevallen een beetje duur. Maar ik denk dat dat wel nodig is. Er gaat immers veel tijd en geld in zo'n wedstrijd zitten
Bij overnachting: willen jullie de mogelijkheid hebben om dit zelf te regelen of moet dit door de organisatie gebeuren? Wel de mogelijkheid hebben om het eventueel zelf te kunnen regelen. Maar het is erg prettig als de organisatie een aantal adressen aangeeft waar je kan overnachten
Vinden jullie dat de sport meer publiciteit zou moeten krijgen bij niet-ruiters? Eigenlijk wel, het is natuurlijk een super leuke sport

Nogmaals heb heel veel zin in de wedstrijd 20 augustus
Alvast bedankt!

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:07

@gerritje: veel ruiters vinden het juist vervelend als de vetgate voor bezoekers toegankelijk is, aangezien ze dan bang zijn dat de bezoekers in de weg zullen lopen. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen, maar mijn idee was inderdaad ook om het op die manier voor bezoekers interessanter te maken. Het had me ook leuk geleken als er 1 of meerdere ruiters door een camera of zo gevolgd zouden worden, zodat er op het wedstrijdterrein live verslag van de wedstrijd kon worden gedaan, maar dit is (tot nu toe) nog niet echt haalbaar, maar wie weet !!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:28

Smurf, volgens mij schrijft Gerritje juist dat ze /geen/ bezoekers op de vetgate wil. Ik krijg uit jouw reactie het idee dat je denkt dat ze bedoelt dat de vetgate toegankelijk moet zijn voor bezoekers.

Dat lijkt me zeer zeker een slecht plan.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:44

je moet bezoekers ook niet IN de vetgate laten. Maar neem het voorbeeld van de fasna. echt super geregeld. alle vetgates op het hoofdterrein. alles is daar gecentreerd. ieder paard heeft zijn plekje in de vetgate. en de beozekr kan er naast kijken. dus niet in de vetgate, maar kan er wel langs lopen.

ik wil ook geen vreemde in de buurt van mijn paard. die moet in de vetgate juist zijn rust hebben.

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:25

ow ja, sorry, ik weet niet hoe ik daar nou weer aan kom dan.. Beetje haastig gelezen denk ik.

Overigens is bij ons de vetgate niet op het hoofdterrein, dus de bezoekers kunnen daar niet in de weg lopen.
en het lijkt mij inderdaad vanzelfsprekend dat bezoekers zker niet IN de vetgate komen..!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:26

gerritje schreef:
sport krijgt al steeds meer publiciteit. leuke is als je als toeschouwer de personen in het veld zou kunnen volgen. door 1 vetgate op het hoofdterrein te maken krijg je al meer centralisatie van je activiteiten en maakt het het ook leuker voor toeschouwers.

nu snap ik alweer hoe ik daaraan kwam