als belg endurance in nederland rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elkie

als belg endurance in nederland rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:19

Kan ik als belg met mijn 'belgisch' paard in nederland meedoen aan een kennismakingsklasse endurance? Ik heb begrepen dat je daarvoor geen lid moet zijn van der, geen startkaart moet hebben dus. Mijn paard is echter niet gechipt (dat is in belgië) niet verplicht.
Iemand enig idee of dit kan?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:23

Andersom weet ik wel hoe het werkt, dus als je als Nederlander aan Belgische endurancewedstrijden mee wilt doen.

Ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met de afdeling Endurancezaken van de KNHS. Het telefoonnummer staat hier onder het kopje 'Sportontwikkeling': http://www.knhs.nl/overview.asp?PCatID= ... omstyle=11

Ik verplaats je topic trouwens even naar WD, daar is het beter op zijn plaats.

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:58

Hiervoor moet je toestemming aan de Belgische bond vragen.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:34

Geldt dat ook als je (nog) geen lid bent van de Belgische bond? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:50

Karin schreef:
Geldt dat ook als je (nog) geen lid bent van de Belgische bond? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ja, artikel 3.17 van het Disciplinereglement (wijziging 2006:laatste zin vervalt, dus het paard moet altijd gechipt zijn). Voor deelname in Nederland als buitenlander moet je lid zijn van je Nationale bond.

elkie

Re: als belg endurance in nederland rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 12:32

Ik ben wel lid van vlp, maar mijn paard is niet gechipt dus daar stopt het dan mee. Bedankt voor de info!

Inn

Re: als belg endurance in nederland rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:27

Je kan heel gemakkelijk als Nederlander in België rijden. Spijtig genoeg omgekeerd is het heel moeilijk. België is immers het beloofde land voor buitenlanders.