Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reddevil_taz

Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:02

Hallo endurance rijders...

Ik heb het een en ander gelezen over endurance en nu lijkt mij dit wel leuk en spannend om zelf ook te gaan doen.
Ik heb ook al oude topics bekeken en de nodige websites, daar zag ik o.a de endurance rit van kootwijkerbroek 19 maart.

Wie van jullie gaat daar naar toe? Ik zou graag wat mensen ontmoeten en zo ondervinden hoe het er allemaal aan toe gaat. Misschien zelfs wel mee helpen/lopen met een van jullie grooms, dan krijg ik gelijk alles mee en hebben jullie een handje extra

Ik zag ook al dat er al een vast clubje rijders op bokt is. Spreken jullie elkaar ook regelmatig op endurance wedstrijden/ritten?

Na deze dag ga ik besluiten of ik een keer ga deelnemen en kijken of mijn paard dit leuk vind. Nu in het bos vind ze het helemaal geweldig, maar ja dat is lekker in stap en af en toe een drafje. En ze moet nog wat zelfvertrouwen krijgen
Laat me wat weten...

Gracia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 07:43

ik ga starten in kwb....
het is idd erg leuk en gezellig op zo'n wedstrijd... en idd iedereen kent iedereen daar onderhand... als je echt iets wilt zien van de wedstrijd kan je idd beter ergens in het bos gaan staan. op de pa bijvoorbeeld. of idd met grooms meerijden...

en ik zou zeggen meld je aan in het huiskamer topic daar kunnen ze je vanalles vertellen...

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 09:00

Oh thanx

Nou ik kom zeker kijken dan. Ik heb al gehoord dat het een gezellig sfeertje is en dat (bijna) iedereen heel behulpzaam is. Ik ben heel benieuwd

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 09:16

Ik zie net dat je minimaal 50 nuttige posts moet hebben geplaatst om me in de huiskamer aan te melden. Nou dan ga ik maar eens zoeken naar topics en nuttige info verschaffen , nee hoor geintje. Ik zal de huiskamer wel in de gaten houden en binnen kort zal ik me aanmelden.

Nog mensen die 19 mrt gaan? Eventueel hulp kunnen gebruiken?

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:16

Als alles gaat zoals het hoort te gaan ben ik daar de hele dag in functie.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:24

mijn vriend doet mee met merel in klasse 1
bij onze eerste endurancewedstrijd van katwijk was het gezellig
wij stonden bij de PA bij de drinkbakken en je maakt zo een babbeltje.. hebben ook staan praten met tallie hier van bokt en zo nog een paar.

dus als je van te voren ff allemaal je startnummer in een topic zet gaan we bokkers spotten
je zal merel alleen wel zien bij de controles want 1 keer knipperen en zeis je voorbij gesprint.. leon wil voor de snelste tijd

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:34

Dat wil hij dan met vele anderen, en aangezien je in de klasse 1 toch echt niet harder dan 13 km per uur mag, zijn er heeeeel veel mensen/paarden in staat dat te halen!

@Arabendu, gezellig, zie ik ja daar wel even.
Ben je officieel jurylid nu?

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:51

Leuk om te horen dat er bokkers aanwezig zullen zijn. Ik ga zeker bij de PA kijken. Geef inderdaad jullie startnummers door, kan ik jullie aanmoedigen *o/* !
Ik heb vrijdag lekker een buitenrit gemaakt van 3,5 uur, wel veel gestapt hoor. Ze vind het super.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:01

Wij doen mee in austerlitz op 9 april.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:22

Ik doe mee 19 maart!
Voor het eerst, ik heb dus ook geen idee hoe het er aan toe gaat, maar dat merken we vanzelf wel:)
Ik zou eerst met 2 stalgenootjes gaan maar ik geloof dat die nu niet meer gaan..
Ik had ook bij vmr een topic geopend met nog wat vragen, maar volgens mij geen enkele reactie opgehad

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:00

die 13 km is juist het probleem
merel heeft het heel moeilijk in klasse 1, omdat ze zelf een basis tempo heeft van rond de 17 km per uur. dus je kan echt geen sprintje trekken.

dus leon moet juist gaan opletten datie niet onder de minimale tijd komt maar ja.. leon wil ook minstens klasse 3 halen wat ook heel goed gaat lukken

austerlitz zijn wij ook weer van de partij

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:20

Ik ga ook KWB starten.
Hopelijk vind ik iemand waar ik aan kan haken, die van mij wordt namelijk niet graag ingehaald

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:54

merel wil juist niet blijven plakken, die gaat zich helemaal opfokken als ze achter een ander moet blijven.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:01

Ik kan zelf wel inhalen, maar ik kan niet ingehaald worden... Dan wordt hij een beetje gek zeg maar
Zolang niemand ons inhaalt, loopt hij ook braaf in zijn eentje hoor...

Jorie

Re: Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:12

Ik ben er wel maar zonder knol. Ik gebruik de wedstrijd om lekker weer eens iedereen te zien en bij te beppen!!!

En de jury dwars te zitten.........

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:24

Gaat denies niet starten joor?

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:45

Jorie schreef:
Ik ben er wel maar zonder knol. Ik gebruik de wedstrijd om lekker weer eens iedereen te zien en bij te beppen!!!

En de jury dwars te zitten.........

Lief aangeboden hoor, maar ik neem wel een klapstoel mee, anders kost het je je rug. (Moet trouwens nog wel geslaagd zijn, maar geloof dat dat wel ruimschoots gelukt is )

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:06

Vippie schreef:
Gaat denies niet starten joor?

Nee, Austerlitz!!!!

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:55

gekke_koei schreef:
dus leon moet juist gaan opletten datie niet onder de minimale tijd komt maar ja.. leon wil ook minstens klasse 3 halen wat ook heel goed gaat lukken

Zo, met een beetje zelfvertrouwen is niets mis....

Ik sluit de boel wel af en doe de lampen wel uit als ik eind vd dag binnenkom

Gracia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:58

precies Merens... to finish is to win toch????

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:05

ik weet het nogt steeds niet of dit de eerste wedstrijd gaat worden of kootwijk in april.
en dat racen lijkt me niet verstandig, hardlopers zijn doodlopers of wil je dat paard over 2 jaar wegh brengen dan moet je eht zelf weten

Ganna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:50

Ik heb me ingeschreven voor de klasse II, 70 km.

Met een Fjord dus ik zal met de rode lantaarn rijden en in de tweede lus Arjanne even oppikken dan kunnen we samen over de finish en afsluiten!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:55

gekke_koei schreef:
die 13 km is juist het probleem
merel heeft het heel moeilijk in klasse 1, omdat ze zelf een basis tempo heeft van rond de 17 km per uur. dus je kan echt geen sprintje trekken.

austerlitz zijn wij ook weer van de partij

Dit is nou echt een opmerking waar iemand die nog nooit een Endurancewedstrijd gezien heeft, en zich afvraagt of het leuk is er één te rijden, een verkeerd beeld bij krijgt, en, als je pech hebt, een verkeerd voorbeeld aan aanneemt. Jammer.

@ TS:
Als je nog nooit een wedstrijd hebt meegemaakt: kom inderdaad meekijken en meegroomen, dat is hartstikke leerzaam. Het gros van de mensen rijdt met het welzijn van z'n paard op het oog om uit te rijden, zeker in zo'n eerste wedstrijd van het seizoen. In de kennismakingsklasse geldt een maximum snelheid van 12 km/u, in klasse I van 13 km/u. En dat is best lastig te rijden, als je nog geen ervaring hebt. En je hoeft daar ook helemaal niet naar te streven om toch te genieten van je wedstrijd. Het kan ook erg leerzaam voor je paard zijn te leren in een langzaam gelijkmatig tempo te rijden, ipv hele stukken te moeten stappen, omdat de stukken in draf en galop veel te hard gaan om onder dat maximum te blijven.

In klasse II en hoger is er geen maximum, maar de afstand is natuurlijk óók langer. Ik heb er met een Arabier 3 seizoenen over gedaan om nu redelijk constant een 60 of 80 km rit met 14 à 15 km/u te kunnen rijden. 17 km/u is een zeer hoge snelheid, die slechts door weinigen wordt gereden, op die afstanden. En die weinigen rijden dat over het algemeen niet seizoen na seizoen na seizoen, met hetzelfde paard, helaas. En in klasse IV kom je ze later meestal óók niet tegen.

'Slechts' 12-13 km/u rijden is, als je je paard heel wilt houden, het eerste seizoen in een hogere klasse een mooi streven. Leer eerst maar eens een wedstrijd netjes gelijkmatig op te bouwen, en bv zo uit te mikken dat je bij de vetgate (bij klasse II en hoger dus) meteen aan kunt bieden met een hartslag van onder de 60.

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:05

Ganna schreef:
Ik heb me ingeschreven voor de klasse II, 70 km.

Met een Fjord dus ik zal met de rode lantaarn rijden en in de tweede lus Arjanne even oppikken dan kunnen we samen over de finish en afsluiten!

Lijkt me gezellig!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:13

Ibbel ik ben het helemaal met je eens!!

Zelf rijd ik ook de 35km van KWB, maar lekker rustig aan om te kijken hoe ze er nu voor staat. En kijken of ze klaar is voor Austerlitz klasse II.