Van dressuur naar endurance, ik snap er niks meer van

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Van dressuur naar endurance, ik snap er niks meer van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 22:55

Ik heb 3 jaar dressuur gereden met mijn paard. Daar ben ik per 1 januari mee gestopt en nu wil ik endurance gaan rijden.
Ik heb nu al overal nagevraagt wat ik op moet zeggen, waar ik lid van moet worden en waar ik niks mee moet doen. Iedere keer als ik het denk te snappen komt er weer een ander verhaal.
Dus nu snap ik er niks meer van.

Ik heb het lidmaatschap van de RV opgezegt.
Ik heb m'n startkaart gehouden en betaald voor 2006
Ik ben lid geworden van de endurance vereniging

Dit werd mij verteld en dat heb ik dus gedaan. Maar nu hoor ik weer van de endurance vereniging dat ik een endurance startkaart moet hebben ipv m'n oude startkaart. Maar bij de KNHS zeggen ze dat je met een gewone startkaart endurance kunt starten.

Wie o wie kan mij vertellen hoe het nu echt zit?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:45

Jouw 'oude' startkaart hoort bij het lidmaatschap van een LR (of PC). Aangezien je het lidmaatschap van die vereniging hebt opgezegd, heb je ook niets meer aan je oude startkaart. Je komt tenslotte niet meer uit voor die vereniging.

Het klopt dat je lid moet worden van de KNHS Endurancevereniging als je officiële endurancewedstrijden wilt rijden, of je nou daarnaast lid bent van een LR/PC of niet. Ben je lid van een LR/PC en heb je daar een startkaart, dan kun je die ook gebruiken om er endurancewedstrijden mee te rijden. Maar jij hebt je lidmaatschap van de LR/PC opgezegd en hebt nu dus alleen een endurancestartkaart nodig.

Wat ik nu zeg komt als mosterd na de maaltijd, maar je had je oude startkaart vóór 1 december 2005 moeten opzeggen ofwel laten omzetten in een endurancestartkaart per 1 januari 2006 (waarbij dan achter 'Vereniging' de KNHS Endurancevereniging komt te staan).

Mijn advies: even bellen met de afdeling Endurance van de KNHS, het telefoonnummer staat achter in de Paard & Sport en op www.knhs.nl

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 08:46

Ik heb al een paar keer gebeld, maar eerst zeiden ze dat ik mijn oude startkaart gewoon kan gebruiken en dat ik alleen het litmaatschap van de LR/PC op moet zeggen en nu (na 1 januari) zeggen ze dat ik die startkaart op had moeten zeggen en een endurance startkaart moet hebben.
Dat hadden ze me dan beter voor 1 december kunnen vertellen. Toen werd me nog verteld dat dat niet hoefde.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:04

Maar je kunt niet uitkomen voor een vereniging waar je geen lid (meer) van bent, dat is gewoon onmogelijk.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:49

dan moet je of een endurance starkaart aanvragen, of weer lid worden van je ouwe vereniging.

mijn vriend was vorige jaar ook lid van een gewone verenigiging en de endurancevereniging, maar starte gewoon met zijn algemene startkaart.
dit jaar heeftie alle andere startkaarten afgemeld en gaat hij alleen een endurancestartkaart aanvragen, want springen en dressuur doet hij toch niet meer officieel.